לכבוד חג הניסים – חג החנוכה, התזמורת הסימפונית ירושלים מקיימת קמפיין גיוס כספים בסימן הנסים שקרו לתזמורת במהלך 2020. למרות המגיפה, הוקמה לאחרונה "קרן התזמורת הסימפונית ירושלים", תכנית גיוס בינלאומית, המעוררת תשומת לב בקרב תורמים, נותני חסות וקרנות בישראל, צפון אמריקה ודרום אמריקה ואירופה. הקרן הוקמה כמענה לצורכי התזמורת, לאחר שהמימון השנתי הקבוע שהיווה כשליש מתקציבה ואותו קיבלה מרשות השידור עד 2017 הופסק לאחר פירוקה של הרשות ועם תום תקופה בת 3 שנים בה חלקה של הרשות הושלם על ידי משרד האוצר.

כעת משיקה הקרן את קמפיין "הדליקו את הנרות" המיועד לגייס סכום של 80,000 דולר. הגיוס יימשך עד ליום שלישי 15.12 – בו ישודר קונצרט חנוכה חגיגי של התזמורת. על כל תרומה מעל ל-1,000 דולר, יקבל התורם וידאו תודה אישי בהשתתפות נגני התזמורת.

למרות השנה הקשה, שהתאפיינה בהשפעת משבר הקורונה על כל תחומי החיים ובכלל זה ההשפעה הקשה על תחום התרבות, הצליחה התזמורת תחת המנכ"ל החדש עופר אמסלם והמנהל המוסיקלי החדש, סטיבן סלואן, לעמוד ביעדים שהוגדרו בתוכנית העבודה החדשה של התזמורת הירושלמית הוותיקה המציינת 83 שנים להיווסדה.

במהלך 2020 ודווקא בעיצומו של משבר הקורונה, חוותה התזמורת צמיחה עם קונצרטים מוקלטים מראש ששודרו במהלך תקופות הסגרים, הופעות חיות שקוימו ברחבי העיר כאשר הדבר התאפשר ויצרו חיבור מחודש לקהילה, תחרות "כוכבים בסגר" עבור זמרים שנותרו בבתיהם לאור הנסיבות ועוד. בטווח, התזמורת כבר מתכננת קדימה ונקבעו לה מספר סיבובי קונצרטים ברחבי העולם, התזמורת הכריזה על עונת מינויים חדשה ואף הקליטה לאחרונה כמחווה את המנון איחוד האמירויות לציון "הסכמי אברהם" ההיסטוריים.

עופר אמסלם, מנכ"ל התזמורת הסימפונית ירושלים: "קיום תכנית שאפתנית להרחבת פעילות ולצאת לתהליך גיוס כספים בעיצומו של משבר עולמי נראה כמו רעיון מטורף בתחילה. יחד עם זאת, אנחנו בחרנו להמשיך ולזרוע את הזרעים מתוך תקווה כי יום אחד הם יצמיחו תוצרת וכיום אנו כבר רואים תוצאות. לאור העבודה הקשה שהשקיעו נגני התזמורת ואנשי ההנהלה, 2020 הייתה עבורנו שנה של ניסים. למרות הקורונה, אנו תזמורת חזקה יותר היום משהיינו לפני המגפה. מצאנו בכל משבר הזדמנות וניצלנו כל הזדמנות שנקרתה בדרכנו".

הקונצרט החגיגי לכבוד חנוכה ישודר ביום שלישי 15.12 בשעה 21:00. הקונצרט צולם באולם "הנרי קראון" בתיאטרון ירושלים וישודר בעמוד הפייסבוק וערוץ היו-טיוב של התזמורת. הקונצרט יכלול טקס הדלקת נרות ויצירות חזנות מסורתיות, קלאסיות, אשכנזיות וספרדיות ברוח החג. המנצח בקונצרט יהיה אלי יפה והסולנים יהיו אבריימי רות', קולין שחט, ישראל רנד ורפאל מארס. בתכנית המוסיקלית לקונצרט: ""מעוז צור", , "I Feel the Deity Within"  מתוך "יהודה המכבי" מאת הנדל, "הנרות הללו", "נפשי", "מה אשיב", "ריבון העולמים", "לא תדע", "שהחיינו", "אין עוד מלבדו", "ייבנה המקדש", "רצה השם אלוקינו" ועוד.

קישור לאתר הקמפיין – https://www.jso-foundation.com/light-the-candles-campaign

תגובות

להשאיר תגובה