אינדקס העזרה הגדול לימי קורונה

צילום עמר הכהן

חשבנו שהקורונה תעבור מהר, אבל לצערנו היא כאן להישאר. ויחד איתה תישאר גם ההתמודדות עובדים מובטלים, עובדים בחל"ת ופיטורין מעכשיו לעכשיו. הקורונה הכניסה אותנו למצב של חוסר ודאות שכל מה שידוע בו, היא ההתחלה, כי הסוף לא נראה באופק. 

הרשתות החברתיות גועשות ובכל יום מתמלאות עוד ועוד בפוסטים של אנשים הזועקים לעזרה, לעבודה, לאוכל והכל בכדי לקבל סיוע ועזרה. עד היום לא היה מקום אחד שמרכז בצורה מרוכזת ומאורגנת את כל הארגונים והעמותות מהם ניתן לקבל עזרה. בחיפוש מהיר באינטרנט תוכלו למצוא את אתר גיידסטאר- רשם העמותות של משרד המשפטים אך באתר זה מופיעות רק עמותות. המידע המופיע באתר לא מדויק, או מיושן ומי שבאמת מחפש בו עזרה לא באמת יכול להגיע לכל העמותות והארגונים החברתיים אשר מציעים תמיכה ועזרה לציבור אשר מחפש תמיכה ועזרה בשירות הציבורי.

הידיעה שהמידע על העמותות והארגונים מפוזר ברשת ומצריך חיפושים רבים שמעלים חרס, הניעו את רוני קנטור יזמית ואקטיביסטית ודפני ליף פעילה חברתית להקדים את 'אינדקס העזרה הגדול' – אתר שמכיל את כל העמותות הפעילות, ארגוני הסיוע לפי תחומים, מערכים התנדבותיים ואף מוקדי סיוע ציבוריים.

הרשת הישראלית להתנדבות ועמותת אופק (שירות לאומי) הצטרפו אל קנטור וליף כותפות לדרך, וסייעו באספקת תשתית לאחסון האתר ובהקמת מערך מתנדבים לצורך מיפוי והזנת נתונים. האינדקס שנועד לעזור לאחרים, הוקם כולו על בסיס של התנדבות ורוח נתינה. האינדקס בנוי בצורה המנגישה לכל גולש את כל המידע ללא עלות ובצורה קלה ויעילה – כל הארגונים, העמותות והחברות (הן הציבוריות והן הפרטיות) המספקים סיוע ותמיכה בכל תחום שנדרש נמצאים שם.

אבל האתר לא נועד רק לבקשות עזרה וסיוע, אלא גם למתן סיוע – כל מי שרוצה להתנדב ולתרום בצורה כזו או אחרת יוכל למצוא באתר את כל העמותות והארגונים המחפשים מתנדבים מתחומים מגוונים.

ככל שתקופת הקורונה מתארכת ועוד חודש נוסף לספירה, החשיבות של האינדקס רק עולה ועולה. יותר ויותר אנשים מבקשים עזרה, יותר ויותר אנשים רוצים לעזור – באמצעות האינדקס נוכל לעשות את החיבור ולהפוך את התקופה הזו לטובה יותר. 
לאינדקס: www.alefbet.org.il

תגובות

להשאיר תגובה