מאתיים סלבס מאת מוטי רוזינק

מוטי רויזנק
מוטי רויזנק

ונפתח עם,מה מי מו קורה בעיר, שמארח השבוע שני אורחים ירושלמים חשובים – עורך דין חיים אלדר, שהוא הצלחה ירושלמית מוכחת שתכף נשמע מה חדש איתו, והשני, יוסף חביליו, סגן ראש העיר, שהוא, תנו למאתיים סלבס לנחש, יהיה ההצלחה המנצחת של הבחירות הקרובות לעירייה. תיהנו.עו״ד חיים אלדר עד לא מזמן סמנכ"ל חברת אריאל והיום בעלים של משרד עורכי דין

מה אני עושה להגברת המורל הלאומי בימי המלחמה?

"משתדל לשתף כמה שיותר את סיפורי הגבורה שלנו ופחות להתעסק בפוליטיקה. יהיה לנו מזה מספיק זמן אחר כך".

טיפ לאנשים איך לצלוח את התקופה הקשה הזו?

"בשביל לצלוח את התקופה הזאת אני מעסיק את עצמי בדברים חיובים, ומשתדל להיפגש כמה שיותר עם חברים ולבלות כמה שיותר עם הילדים והאישה".

מה אתה מאחל לעצמך בתקופה הזאת?

"מאחל לעצמי לקחת את החיים בפרופציה, לדעת מה באמת חשוב בחיים. מ 7/11 התובנות לחיים שונות לגמרי ממה שהיה לפני".

במה השתנתה הפעילות שלך עכשיו בזמן המלחמה?

"ביום שפרצה המלחמה הבנו שאנחנו חייבים להירתם למשימה ומיד התגייסנו לטובת תושבי הדרום וילדיהם, לספק להם בגדים, צעצועים, אוכל וכיוצא באלה. היום אנחנו ממשיכים להתרים ולתרום לחיילים הגיבורים שלנו בתקווה שלא יחסר להם כלום״.

גורם/אדם/עמותה על הכיפאק שתרצה לפרגן להם בעת הזו?

"רוצה לפרגן לאומנים שלנו שלא מפסיקים לשמח את החיילים שלנו בבסיסים בכל הארץ, ולכל האמהות שמבשלות מידי שישי לחיילים".

איך אתה מעביר את הזמן בימים אלו עם המשפחה/אישה/ילדים?

"מנסה לחזור לשגרה, ובכלל גם הילדים חזרו לבית הספר, לחוגים וחשוב להראות להם שהם לא יפילו אותנו ואת הרוח שלנו החמאס".

מה לדעתך צריך עוד לעשות בשביל שיחד ננצח?

"⁠להיות מאוחדים באהבת חינם".

מה עוד חדש?

"המשרד עו״ד שפתחתי לא מזמן, אז אם יש חייל שצריך סיוע משפטי כל שהוא בזמן הלחימה נשמח לסייע לו פרו בונו. עם ישראל חי".

מצטער, אתם לא יכולים לקרוא את האייטם הזה אם אתם לא מעריצים/ות שרופים/ות של שדרן הרדיו הפרו ירושלמי, אלעד עמדי. כן, אם לא נופיתם עד עכשיו, אתם מוזמנים בזאת לשלוף מיקרופונים ולהצמיד אותם קרוב לפיו של עמדי, שעורך כאן, אם לא הרגשתם, מסיבת עיתונאים מדומיינת ביחד עם שר הביטחון (שלא נמצא כאן כמובן).

אלעד עמדי, שאלה ראשונה; איך זה לחזור לרדיו, האם תמשיך מהנקודה שהפסקת? ושאלה שניה: האם אתה מתכוון להפציץ גם הפעם מעבר לגבול הטעם הטוב ולהסתבך בלשונך?

"באשר לשאלתך הראשונה, ובכן, זהו, אני בבית חדש, גלי ישראל, התוכנית תשודר מיום שני הקרוב בשש בערב, והיא תמשיך בדיוק מאותה נקודה שעצרתי במקום הקודם, כי ממשיכים במקום חדש שפתח לי את הדלתות, ועל כך אני מבטיח להשתדל לעשות את הרדיו הטוב ביותר בישראל בתחנת רדיו מהממת. פשוט בית חדש. וואלה התגעגעתי, זו האמת. ולשאלתך השנייה, תצטרכו להמתין בסבלנות, כל אחד בפוזיציה שלו, העיקר שכולם, מי שאוהב אותי ומי שפחות, יבואו להקשיב לתוכנית רדיו שאני משתדל להביא אליה את כל עם ישראל, הרוב הגדול שאוהב אותי והמיעוט שפחות. ותשובה בקשר לאם אני עובר את גבול הטעם הטוב, פשוט בואו להקשיב. שוב פעם אני אומר לך: מי החליט שאני מעבר לגבול הטעם הטוב, מי החליט מהו הגבול, מי החליט מהו טוב. בכלל מתי עברתי את גבול הטעם הטוב תגיד לי?".

הטוב: פגשתי בבוקרו של היום הראשון בשבוע את צביקה רוזנטל מנכל עזריאלי ירושלים וג'ואי שוובל זכיין קבוצת זארה ישראל, וזאת לקראת פתיחת החנות פול & בר, שעתידה להיפתח בשבועות הקרובים בקניון עזריאלי ירושלים, בגודל של כ- 600 מ"ר, ובה כל הקולקציה של המותג. אבל בואו נגיד ככה, לא הקשבתי כל כך לשיחתם, מצד שני, תפסתי אותם ביחד בתמונה משותפת. נו, גם זה משהו.

הידעתם? היחצנית הירושלמית טל מרום חגגה השבוע יומולדת.

מזל טוב לך טל מרום, איך חגגת הפעם בתקופה הקשה הזאת, זה מענייו מאוד, כי מסיבות היום הולדת הקודמות שלך היו גדולות מהחיים?

"האמת, אני לא כל כך במוד של חגיגות. כאמא לחיילות שכולן בצבא, מי בקבע ומי בסדיר, וכמי שמתחילת המלחמה מתנדבת בהסברה הבינלאומית, כמו גם מסייעת ככל האפשר למשפחות החטופים, אני לא מרגישה שזה הזמן לחגיגות. למזלי הצלחתי לעשות טוב ולבקר גיבור ישראל , קצין שנפצע בעזה והכרתי במסגרת הפעילות עם מייק אוונס מידידי ישראל. אותו קצין חגג יומיים לפני יום הולדת והפתעתי אותו בתל השומר עם מתנות, עוגות ודודו אהרון אחד ומיוחד שיודעת שהוא מאד מאד אוהב. זה מה שעושה לי טוב בימים אלה.

בערב צפיתי בדרבי הירושלמי הראשון בהיסטוריה של כדורסל הנשים בעיר. בנות הפועל לב ירושלים העניקו לי מתנה נהדרת של נצחון ענק על אסא ירושלים. הגעתי הביתה בלילה וחיכו לי זרי פרחים מחברים ולקוחות. מרגש כל כך. את היומולדת נציין בסופ״ש שמקווה שכל בנותי יצאו שבת ונוכל לבלות עם המשפחה המורחבת אצלינו בבית".

ככה זה כשאתה בעלי היקב היחידי בירושלים: אתה מקבל את הכבוד הכי אינפלציה שיש במדינה. תשאלו אפילו את עופר גואטה, שבשני האחרון,:כהתקיים אירוע הפתיחה של פסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים, פגשה בו רעיית נשיא המדינה, הגברת מיכל הרצוג, וקיימה איתו שיחה נעימה, שבה סיפר גואטה על מרכז המבקרים הפועל בשכונה הציורית משכנות שאננים ועל אהבתו לירושלים. הגברת הרצוג איחלה לו הצלחה בהמשך הדרך.כמילות השיר אנשים טובים באמצע הדרך. שאפו.

יש מלחמה מחוץ לבועה, ואנשים רבים נכנסים לדכדוך ודיכאון, מה שמוביל להתאבדויות, רז זה למה הבאנו לכם השבוע לפה בתור קינוח את בתיה כהן המקסימה, אישה טובה ירושלים, שהבן שלה דניאל שם קץ לחיוו לפני מספר שנים, בהיותו בן 23.

שלום לך בתיה כהן, תגידי לנו מהם הסימנים להתאבדות בתקופה הקשה הזאת?

"יש לומר ביושר שהרבה אנשים, בגלל המלחמה, נכנסו לדיכאון. ויש הרבה סימנים, אתן אחד. יש סימנים גלויים ויש סמויים. צריך לשים לב אם הוא/היא בדיכאון, אם הם מביאים מתנות מחפצים אישיים שלהם, למשל. בכל אופן, צריך להגיד לו/לה באמפתיה, שלהתאבד זה פיתרון סופי לבעיה זמנית. שיחשבו על זה. ושאוהבים אותם מאוד".

מה מי מו קורה בעיר עם יוסי חביליו, סגן ראש עיריית ירושלים

מה אני עושה להגברת המורל הלאומי בימי המלחמה?

"אני מנסה לסייע לאחרים במידת האפשר, לתושבי ירושלים, למפונים וגם לחקלאים בדרום".

טיפ לאנשים איך לצלוח את התקופה הקשה הזו?

"לעבוד ולעזור לאחרים, זה משכיח קצת את הדאגות ונותן סיפוק".

מה אתה מאחל לעצמך בתקופה הזאת?

"שכל החיילים והחטופים יחזרו בריאים ושלמים".

במה השתנתה הפעילות שלך עכשיו בזמן המלחמה?

"לפני המלחמה חלק מזמני הוקדש לקמפיין הבחירות. הקמפיין הופסק ב7 לאוקטובר לצערי הרב. בחלק מהזמן אני משתתף במסדרי דגלים, הלוויות וביקורי תנחומים, חודש הראשון רוב זמני הוקדש לטיפול בנושאים הקשורים במלחמה, כאשר החלה פעולת מוסדות התכנון אני נאלץ לעסוק גם בנושאים שוטפים".

גורם/אדם/עמותה על הכיפאק שתרצה לפרגן להם בעת הזו?

"החמל האזרחי הירושלמי שאנחנו באיחוד הירושלמי בראשות יוסי חביליו הינו שותפים בו. בחמ"ל נעשתה ונעשית עבודה מעולה".

איך אתה מעביר את הזמן בימים אלו עם המשפחה/אישה/ילדים?

"רוב הזמן אני עובד, הבילוי עם המשפחה הוא יותר בבית".

מה לדעתך צריך עוד לעשות בשביל שיחד ננצח?

"אחדות בקרב כל חלקי העם".

מה עוד חדש?

"אין יותר חדש".

תגובות

להשאיר תגובה