קסם, עוצמה וחיסכון: המכונות של לייף משין

חברת לייף משין משווקת ומתפעלת מכונות אוטומטיות שיודעות לתת חוויה של בילוי, הנאה ורווחה, לפעמים אפילו תמורת שקל או שניים. בין אם תרצו מסטיקים טעימים , צעצועים, קעקועים מקסימים , לקחת את הילד לרכיבה על 'סוס' , להשתמש בטלפון ציבורי מופעל במטבעות או לחסוך משמעותית בשימוש במזגן , יפתח בפניכם עולם של אפשרויות חברה שמשלבת מודל עסקי, לוקיישנים מנצחים , שירות איכותי וחסכון במחיר

מסטיקים בשלל טעמים וצבעים המכונות של לייף משין. צילום: פרטי

" תקחי אותי למכוניות?", עדיין שואל האחיין שלי שקד בציפיה גדולה, כשאני  פוגשת אותו בארוחה משפחתית. הטיולים המשותפים שלנו למתחם מכונות המסטיקים, צעצועים ומתקני הרכיבה שבמרכז פנורמה בחיפה, גרמו להתקרבות אדירה בינינו, נראה לי  שהוא  אפילו החל לחבב אותי.

כבר כמה שנים שאני ושקד, היום בן 8,  נהנים מאוד להגיע למתחם הזה. כשבכיסי רק כמה שקלים, אנחנו מצליחים ליצור חוויה אמיתית של בילוי, משחק וטעם מתוק בפה. זה מתחיל עם התלבטות שלו ברכיבה בין מתקני החיות ("מה את אומרת, כדאי לי לעלות על הסוס או האוטו?) ונמשך עם בחירת מסטיקים וסוכריות ממתקני הממתקים, כשהוא מתעקש כמובן לסובב את הידית ולהכניס בעצמו את מטבע השקל.

הבילוי הנפלא מתאפשר לנו בזכות המכונות והמתקנים המתופעלים על ידי חברת לייף משין המפעילה ומוכרת מכונות אוטומטיות לממכר של ממתקים, פרסים, מתקני רכיבה והדפסי קעקועים, המתאימים לקשט ילדים ועד מבוגרים. אחרי שמכניסים למכונה סכום פעוט שנע בין 2-5 שקלים, מסובבים את הידית ומתקבלת מדבקת קעקוע מגניבה.  אתם יכולים לבחור בין עיטורים של דרקונים, מילים יפניות או סיניות.

את המתקנים – נגישים ושווים לכל כיס, אפשר לראות בכל מקום אליו מגיע קהל, כמו קניונים, מרכזי ציבור, משחקיות, קיוסקים ועוד. בתשלום של עד כמה שקלים הילד, וגם המבוגר מקבל לידיו מסטיקים, סוכריות, הפתעות ועוד.

לייף משיין הוקמה בשנת 2000 על ידי איש העסקים חיים אלדד. זו חברת בוטיק משפחתית שידועה במתן שירות מעולה ובמוצרים אטרקטיביים. אלדד ידוע כמי שמנהל את החברה 'ביד רמה ובזרוע נטויה',  הוא  מקפיד להשקיע ולרכוש  ציוד וסחורה טובים ומשובחים כפי שאומר אחד מעובדיו הנאמנים, שמלווים אותו כבר שנים.  ואם שם החברה 'לייף משיין' צלצל לכם בהתאמה עם שמו של חיים זה לא במקרה שכן בעברית ניתן לתרגמו, בתרגום חופשי ל'חיים מכונות', מעין משחק מילים חביב שכזה.

לייף משין מיישמת מודל עסקי  חכם שיכול להגדיל את הרווחים עבור בעל עסק שבעסקו מוצבת מכונה, ללא כל מאמץ מצידו. הוא בעצם  'גוזר את הקופון'- המכונה מבצעת עבורו במשך החודש את העבודה שכן הוא זכאי לאחוז נכבד מהרווחים שמגיעים בזכות המוצרים שיש בה.

אחד המוצרים האהובים של החברה הם 'מכונות המסטיקים' – מתקנים הממולאים במסטיקים עגולים שניתן להשיגם ב-25 צבעים וטעמים : טעמי האבטיח והדובדבן הנחשבים לפופולארים במיוחד, מסטיקים בטעם תפוח, תפוז, בזוקה ואפילו וניל קפה. המתקנים באים כיחידים או בסטנד של כמה מכונות הצמודות זו לזו ואפשר לראות אותם במגוון מקומות נגישים כמו קניונים, פיצריות, פיצוציות  ומשחקיות.

יגאל פרץ , איש המכירות והתפעול האהוד של החברה מדגיש את הקפדתו על כך שהמסטיקים יועברו מאריזתם לתוך המיכלים הסגורים באופן הסטרילי ביותר, ללא מגע יד אדם. כדאי לדעת שהמסטיקים הם כשרים לחלוטין  וקיבלו את תו כשרות של הרבנות הראשית. הם  משווקים למתקנים בכל הארץ כשבעל המקום שבו נמצאות המכונות מרוויח עמלה מכל שקל שאדם משלם.

המכונות מוצבות בכל מקום ויש גם צעצועים מקסימים. לייף משין . צילום: פרטי
המכונות מוצבות בכל מקום ויש גם צעצועים מקסימים. לייף משין . צילום: פרטי

בדומה למיתקני המסטיקים, יש גם  מתקנים המוציאים שלל  סוכריות  בטעמי פירות,  ומכונות מנוף פרסים כשתמורת 5 שקלים בלבד אפשר לבחור בהן בין כדורים קופצים, שעונים וצעצועים אחרים. "זה לגמרי ניצול של עד השקל האחרון ששילמת כי אלו מוצרים נהדרים: הכדורים למשל הם כאלה שלא מתייבשים  והשעונים חזקים לאורך זמן", אומר יגאל. מתקני רכיבה שהחברה מפעילה הם בטיחותיים ובאישור מכון התקנים. המתקנים, המגיעים בצורות של חיות,  קלים להפעלה ובעלי צריכת חשמל נמוכה.

הרבה קסם יש במכונות האלו שנראות כמו פינה של משחק והפתעות בכל מקום שהן נמצאות. "הצבעוניות שלהן ושל המוצרים שבתוכן מושכת את העין, הילדים אוהבים לסובב ידית ולשמוע את הקול 'תיק תק' שנשמע כשהמוצר יוצא. בגלל זה הן זוכות להרבה פופולאריות, אני עובד ממטולה ועד ירושלים. יש לנו מקומות שבהן מוצבות 2 מכונות וכאלה כמו קניונים גם 60 מכונות, אין לנו מתחרים שמשווקים כמות כל כך גדולה של מכונות", אומר יגאל.

הלוקיישנים, האמינות והשירות של לייף משין היא  חלק גדול מסוד ההצלחה שלה. "אנחנו ידועים בשירות שאנו מעניקים, השם הטוב והאמינות, אנחנו תמיד בעיניינים, בודקים את צרכי השטח והלקוחות ושומרים על יחסי אנוש טובים", אומר יגאל,  "אני משתדל לבוא לקראת הלקוח, למשל יש לנו קליינטים גדולים שתמיד צריכים עודף ואני מסדר להם את זה, דואג גם למילוי המכונה וגם לספירת הכסף שבה".

האטרקטיביות של המכונות (המיוצרות על ידי חברת BEAVER שבקנדה) היא אמנם פתח לגניבות. ב-15 שנים האחרונות נגנבו כ-300 מכונות, אבל אפשר לראות את זה גם כמחמאה. "אנחנו בוחרים רק מכונות מאוד אמינות וחזקות, כסף לא משקר ומה שטוב עולה כסף", אומר יגאל ומוסיף באותו הקשר כמה מילים לכל הסקרנים והחבלנים למינהם "כבר גיליתי במכונות עד כה מקלות של ארטיק, חצאי מקלות, מטבעו של חצי אירו או אירו, הדבר היחיד שלא מצאתי במכונות זה ילד וסתם כדי להבהיר: על לשונית של פחית זה לא יעבוד אז נא לא להכניס למכונה לשוניות . אבל כן, אפשר לראות שמאוד אוהבים את המכונות יש לזה המון ביקוש, הן מעוררות עניין וסקרנות".

– נראה שלא רק ילדים נמשכים אל המכונות..

"אכן, מכונות המסטיק למשל קורצות ומושכות את כולם. אני רואה הרבה פעמים אדם מבוגר שמתקרב  למכונה ומכניס לתוכה שקל במעין הסתרה כזו, כאילו הוא מתבייש שיראו אותו  ואומר לעצמו 'מה , יחשבו שאני ילד, כי אני לוקח מסטיק בשקל…".

החשיבה היצירתית והמכוונת לצרכים של קהלי יעד ספציפיים בולטים עוד מימיה הראשונים של החברה. פעילות נוספת שהחברה התמחתה ומתמחה בה היא טלפונים ציבוריים המופעלים על ידי מטבעות, בזמנו שיווקה החברה 4 סוגים של טלפונים כאלו לפיצוציות, קיוסקים, בתי אבות, הוסטלים ומקומות הומי ציבור אחרים.

לדברי בנימין, סוכן המכירות של החברה   הטלפונים הללו היו בשיא הפופולאריות שלהם עד 2012, אז יצא החוק לרפורמה בתקשורת , ששינה את פני התקשורת הסלולרית והוביל בין השאר להגברת התחרותיות בין החברות והוזלת מחירי השיחות. השינויים גרמו לדעיכה טבעית במכירתם של מכשירי הטלפון מטבעות, חיים אלדד החל בחשיבה ותכנון של פיתוח מוצר אחר שיוכל לתת מענה  דומה.

החברה פיתחה החברה מוצר ייחודי  המחליף את עידן הטלפון הציבורי המיועד לצרכי השוק החרדי דתי :  מדחן מזגנים  המופעל על ידי מטבעות ומופץ בבתי כנסת, ישיבות ומקוואות. הרעיון החכם שמאחורי המכשיר הינו שהוא מתפעל את המזגנים בתוך בית כנסת ע"י מטבעות בלבד, אדם שבא להתפלל במקום ורוצה להשתמש במזגן פשוט צריך לשלשל לתוכו מספר מטבעות.

חסכון עצום בחשמל. מדחן מטבעות בבית כנסת.
חסכון עצום בחשמל. מדחן מטבעות בבית כנסת

איך זה  עובד ?  אדם לוחץ על כפתור של המזגן והצג מראה לו כמה כסף הוא צריך להכניס לפי כמות הזמן שהוא רוצה שהמזגן יפעל, לדוגמא אם אתה רוצה שהמזגן יפעל במשך חצי שעה עליך להכניס לתוכו  3 שקלים ו-6 שקלים עבור זמן הפעלה של שעה.

בנימין מסביר מדוע מדחן המזגנים כל כך מותאם ומשמעותי לצרכים ואורח החיים של קהל הדתי – חרדי : "צריך לזכור שאצל אדם דתי רוב החיים סובבים סביב בית הכנסת; בבוקר הוא לומד בכולל, אחר הצהריים הולך לתפילה, בערב שוב חוזר לכולל. חרדים וגבאי בית כנסת מספרים שהם מקבלים חשבונות חשמל בסך אלפי שקלים לחודש ולא בכדי, המזגן בבית הכנסת (בעיקר בעונת הקיץ) דולק כל הזמן – כל היום והלילה ולא תמיד יהיה מי שיכבה אותו כי אנשים באים והולכים וגם אם בית הכנסת נותר ריק מאדם המזגן ממשיך לעבוד בו , כך כל נושא החשמל נשאר פרוץ לגמרי".

– אלא אם  מתקינים מדחן מזגנים בשם "יונטיימר 2013" (יהונתן אלדד בנו של המנכל חיים אלדד עזר בפיתוח המוצר ומכאן מקור השם – יונטיימר 2013)

"האפשרות שהמדחן נותן – להדליק את המזגן לזמן קצוב  ובעת הצורך – גורמת לחסכון אדיר בחשמל ובכסף. השימוש במזגן מדויק יותר כך וזה חוסך לבתי הכנסת המון , כל נושא חשבונות החשמל הוא הרבה יותר תחת שליטה ובקרה. גבאי בית הכנסת  הוא לרוב האחראי על המזגן , מדחן מזגנים נותן לו את האפשרות להחליט שבשעות מסוימות הוא זה שפותח את המזגן , נותן הקירור בחינם ובשעות אחרות המזגן יופעל עם תשלום על ידי המתפללים. מהביקורים שלי בשטח אני רואה למשל שיש בתי כנסת שעד אחת בצהריים למשל מפעילים את המזגן בחינם אבל החל משעה הזו הם מעבירים את המזגן ל'מצב של מטבעות'".

לייף משין משווקת את מדחן המטבעות בעיקר באזורי בית שמש, בית"ר עלית, ירושלים, מודיעין עלית , קרית ספר ואילת. בנימין אומר כי  מדובר במוצר מאוד מוכר ופופולרי במגזר החרדי, וכמו בכל תחום גם כאן יש מתחרים. "נכנסנו לשוק שהוא לא בתול, יש למשל חרדי בבני ברק שגם הוא משווק מוצר דומה אז אנחנו לא לבד".

– במה אתם עולים על המתחרים שלכם ?

"שירות מצויין  עד לדלתו  של הלקוח, המוצר שלנו יותר יפה, יותר ידידותי למשתמש וכולל פונקציות משוכללות ביותר, למשל שעוני שבת. התגובות למוצר שלנו מאוד אוהדות, אנשים אומרים לי שהמכשיר יפה, מוצלח, אמין וקל מאוד להשתמש בו כי הוא כמעט ולא מועד לתקלות. הטכנאי שלנו משה זוכה להערכה רבה ומאוד אהוב על לקוחותינו כי הוא נותן שירות עם חיוך סבלני, רגוע, מקשיב  ונותן לכל לקוח יחס אישי. כמובן בעל הבנה טכנית מאוד גדולה ויודע לענות על פתרונות בזמן אמת, הרבה פעמים גם על ידי מתן שירות טלפוני שמקצר את זמן ההמתנה לטיפול בבעיות. אנחנו נותנים מענה ושירות לכל לקוח ובכל מקום וכמובן שאם הגענו למסקנה שמוצר מסוים אינו ניתן לתיקון אנחנו מיד ניתן מוצר חלופי".

תגובות

להשאיר תגובה