הזמרת והיוצרת חנה ג'האן פרוז מעלה מופע בכורה "מאיראן ועד רומי" בבית הקונפדרציה בירושלים בניהולו של אפי בניה. המופע ילווה את אלבומה החדש והשלישי ויציג לחנים חדשים לטקסטים של המשורר והמיסטיקן האיראני בן המאה ה-13, מולאנא ג'לאל א-דין רומי (موالنا جالل الدین رومی), פרי יצירה משותפת של ג'האן פרוז עם המוזיקאי והמפיק עידן ערמוני.

יום חמישי, 6.5.21, 20:30

ג'האן פרוז היא ילידת איראן, משם ברחה לאחר המהפכה האסלאמית ועלתה לישראל בהיותה בת 12. במהלך חייה שמרה ג'האן פרוז באדיקות על תרבותה, שורשיה ושפת אמה ביצירתה המוזיקלית.

המופע יכלול גם שירים מאלבומיה הקודמים של ג'האן פרוז, בהם השירים הנשגבים ביותר בתרבות הפרסית והסופית, המבוצעים בעיבודים המחברים את המוזיקה הפרסית הקלאסית אל ימינו. בשירים שזורות גם תחנות חייה של ג'האן פרוז וסיפורה האישי, המציג קול נשי מרגש ומעצים, המאיר את מצוקת הנשים במזרח התיכון ובאיראן של ימינו בפרט. אלבומיה הקודמים של ג'האן פרוז התקבלו באהבה בקרב קהילות גולי איראן בעולם, באיראן עצמה ובקרב אוהבי מוזיקת עולם. 

ילוו את ג'האן פרוז עידן ערמוני בגיטרות, בגלמה וקופוז וכאחראי להפקה המוזיקלית, בן דגוביץ' בכלי הקשה, ליליאן בצלאל בחליל הניי הפרסי ונועה פריימר במחול פרסי.

המופע בתמיכת משרד התרבות והספורט, מנהל התרבות ועיריית ירושלים, האגף לתרבות

רכישת כרטיסים: בימות: http://tickets.bimot.co.il

אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org

תגובות

להשאיר תגובה