עשרות אמנים, יוצרים ומוסיקאים ייקחו חלק השנה בחגיגה מקוונת של הפסטיבל היהודי לתרבות עכשווית מבית היוצר של קבוצת התיאטרון הירושלמי. בפסטיבל, שיתקיים זו השנה החמישית בין ה-6.10.12.20, לראשונה באופן מקוון, מוזמנים הצופים להנות ממארג של מופעים איכותיים ממגוון אומנויות הבמה: מוזיקה, תיאטרון, מחול, ביניהם הופעות בכורה ומופעים מיוחדים לילדים ולמבוגרים. אז אם התגעגעתם לאתנחתא תרבותית, הצגה טובה? אולי מופע מוסיקלי מקפיץ ומהנה או מופע פיוטי? מוזמנים להצטרף ולהנות מחגיגת תרבות מצוינת מהכורסא בסלון מבלי לצאת מהבית.

בין המופעים הבולטים השנה בפסטיבל: פרויקט חלונות 2020 בבכורה – 4 הצגות קצרות ו-2 הפוגות מוזיקליות ייחודיות, האדמ"ור האחרון – בכורה להצגה המבוססת על סיפור חייו של האדמ"ור מיאבלונה,

"אנא-טומיה" – תיאטרון מחול מזרחי ייחודי, "השושנה הפורחת" – שירת לדינו, "תחושת בטן" מופע פלמנקו רב תחומי, 'מניה אגדה בחייה' סיפור חייה של מניה שוחט ועוד.

לילדים ולכל המשפחה מופע בכורה של המחזמר 'דו רה מוו', עלילות פרדיננד פדהצור ועוד. את הפסטיבל ינעל מופע בכורה מסקרן של דימה XR – מסיבת היפ-הופ המושפעת מהטראפ הסובייטי בן זמננו, תרבות החפלה והשכונה הירושלמית ועוד.

השנה לראשונה יתקיימו מפגשים עם היוצרים לאחר המופעים.

גבריאלה לב, מנהלת אמנותית בקבוצת התיאטרון הירושלמי:  "מתוך רצון לאפשר לאמנים, יוצרים, שחקנים ומוזיקאים ישראלים להמשיך ליצור ולהופיע, למרות המגבלות, המשכנו בעשיה. יצרנו ופעלנו. ערכנו חזרות בזום ובמפגשים אישיים, שימחנו קהלים מגוונים במסגרות שונות, בעיקר קשישים, וקיימנו הופעות רחוב לכל המשפחה.

מתוך דאגה ליוצרים הישראליים בחרנו השנה ליצור פסטיבל שהוא כולו כחול-לבן. עשרות יוצרים ואמנים ישראליים יופיעו על הבמה: ממחזות זמר – לילדים, והופעות למבוגרים: מחול מזרחי, שירת לדינו, פלמנקו וכליזמר יהודי, היפ-הופ וחאפלה שכונתית. האתגר בבניית תכנית הפסטיבל השנה היה לבחור מופעים שיצליחו להעביר את חווית הצפייה האמנותית דרך מסך הטלוויזיה בסלון הבית שיהפוך לאולם מופעים קטן, מבלי שהשחקנים יפגשו את הקהל וישמעו את הצחוק ואת מחיאות הכפיים. אני מזמינה את הקהל הרחב בישראל ומעבר לים להצטרף אלינו ולתמוך באמני הפסטיבל במחירים השווים לכל נפש ובטוחה שכל אחד ימצא בו עניין ההנאה מובטחת".

המופעים יהיו פתוחים לצפייה ל- 48 שעות

הצגות הילדים יהיו פתוחים לצפייה במהלך כל ימי הפסטיבל וחופשת חנוכה.

תגובות

להשאיר תגובה