בערב חמישי הקרוב, ה-23.3 תפתח 'המסע- ימה' תערוכתו החדשה  של האמן ז'אק ז'אנו, בגלריות אנגל ירושלים ותל אביב. התערוכה תמשך בירושלים  עד 3.4.17 . במקביל, לציון תום אירועי שנת ה- 500 לגטו היהודי הראשון בעולם בוונציה ז'אנו גם הוזמן להציג שם את יצירותיו

לא כל אמן זוכה להוקרה שכזו.   לציון תום אירועי שנת ה- 500 לגטו היהודי הראשון בעולם בוונציה והביאנלה ה – 57 בעיר, הזמין ארגון האמנות האיטלקי "One Contemporary" בשיתוף האוצר פייר פאולו סלסי, מועצת העיר וונציה והשגרירות הישראלית ברומא, את ז'אנו וגלריה אנגל להצגת  יצירותיו, בתערוכת יחיד וקבוצתית  המתמקדת באמנות עכשווית עברית.

" לראשונה, אחרי 500 שנים לסגירת היהודים בגטו הראשון בעולם תוצג תערוכה שעיסוקה המרכזי היא שאלת הזהות היהודית, הנדודים והחיפוש אחר שורשיות ורוחניות. יצירות אילה מעלות  על נס את רוח האדם החופשית מול הניסיון לכלא את הגוף והנפש", אומר ז'אנו

התערוכה שתפתח בגלריות אנגל -בירושלים ותל אביב, היא בעצם מבוא או הקדמה להשתתפותו של ז'אנו באירועי הביאנלה בוונציה.

"המסע ימה" תציג עשור של יצירה שמאפייניה הוא מיקוד בארבעת יסודות הטבע – מתכת, אש, מים ואוויר, באמצעות חומרי גלם ממוחזרים שנאספו בכליל שבגליל – מקום מגוריו של האמן, ההופכים יחד לפורטרטים אישיים בהם משולבת 'קריצה' לדמויות מוכרות (מרבנים ועד וואן גוך) או המעוצבים כסצינות מוכרות באומנות.

היצירות מציגות מוטיבים של אותיות עבריות דמויות סת"ם החצובות באש מתוך לוחות מתכת בהם טמונים משפטים ופסוקים, מציגים את עיסוק האמן בשפה העברית ומקורותיה. מבנים בעלי כיפה כבתי כנסת עתיקים או קברי צדיקים הנישאים על גלגלי מתכת ועליהם ערימות ספרים – כמסמלים נדודים, קריעה תרבותית וגעגוע. סירות על גלגלים נושאות בתים – כסמל לחיפוש שורשים וזהות האישית, חברתית ויהודית.

 

תגובות

להשאיר תגובה