אז חג החירות הגיע, ואיזו הפתעה: בלי שתהיה חירות אמיתית ל-133 חטופים וחטופות. אז נפתח את מאתיים סלבס בתפילה לשלומם ולשחרורם במהרה בימינו אמן. ונמשיך בדיווח מקניון הדר, שבו נחנכה לה ׳המרפסת׳, שדרת הבילוי והקולינריה של הקניון. בין מאות האורחים, בהם אנשי עסקים, מנכ״לי חברות, פוליטיקאים, ודמויות בולטות, שהגיעו ברביעי האחרון לאירוע היוקרתי של פתיחת ׳המרפסת׳, היה גם ראש העיר ופמיילתו. נציין, כי שדרת הבילוי והקולינריה המרהיבה שנחנכה בקניון הדר בירושלים לאחר תשעה חודשי בנייה, כאשר נראה שהושקעה במקום חשיבה רבה. שותפות לה אורלי שנהר, מנכ"לית הקניון והמעצבת שהופקדה על הפרויקט, והגברת עידית מילר, וזאת על מנת לספק ללקוחות חווית בילוי אטרקטיבית, מארחת מהפנים אל החוץ, מהמפגש של הרחוב עם הקניון שזוכה לארח מדי יום עשרות אלפים מתושבי הבירה וזוכה לתואר ׳הקניון של הירושלמים׳.
במהלך הערב העשיר שכלל כיבוד מבית "מונייר", בר קוקטיילים מרהיב ו D.J שגם הנעים את שהות האורחים בנגינה על סקסופון, נשאה דברים מנכ״לית הקניון, הגברת אורלי שנהר וסיפרה על הצלחת הקניון, על השינויים המשמעותיים שחלו בקניון בשנה החולפת, על ההתפתחות המתמדת ועל העתידנות של הקניון לאור העובדה שהפך לנדבך מרכזי עבור ירושלמים רבים שממלאים את המקום מדי יום.
בתום דבריה של המנכ״לית, עלה לשאת דברים, ראש העיר ירושלים, מר משה ליאון אשר דיבר על חשיבות הקניון לעיר ירושלים כולה ולתושבי אזור תלפיות בפרט, שכן תלפיות נמצאת בהתפתחות אדירה הן בתחום הבנייה והן בתחום התחבורה והפיתוח העסקי, מה שיחזק עוד יותר את האזור הפורה.
עוד בין המכובדים שהגיעו לברך ולאחל בהצלחה: אורי אלטשולר- מנכ״ל ריבוע כחול נדל״ן, ניר דקל – מנהל חטיבת הנדל״ן בקבוצת ״כלל״, יועץ ראש העיר עופר איובי, מנהל האגף לקידום עסקים בעירייה אמיר חכימיאן, הגב׳ אילנה דניאל יו״ר נעמת בירושלים, בן ינובר מנכ״ל מלון דן פנורמה, הדוגמן והמפיק שון בלאיש, בעלי משרד עורכי הדין חיים אלדר, המלונאי יוני אמיתי, הקונדיטורים קרן ואיציק קדוש, השפים אבי לוי ואבי סינקלר, סמנכ״לית יקבי ירושלים כרמית אהרנרייך, הדוגמנית ג׳סיקה אלטר, שדר הרדיו אלעד עמדי, מיקו ג׳מאל, ועוד רבים וטובים שנהנו מקייטרינג משובח, בר קוקטיילים עשיר ואווירה נפלאה.

שלום לך מנכ״לית קניון ׳הדר׳, אורלי שנהר, אפשר כמה מילים?
"המרפסת נבנתה כמקום אישי וייחודי תוך השקעה רבה ויצירתית. המרפסת המבשרת על חיבור בין רחוב ל"בית" – שכן קניון הדר הוא בית, ופעולות רבות שבוצעו בבית זה בשנה וחצי החולפות דרשו מיומנות, מקצועיות וידע רב, ולשמחתי, יחד הפכנו את הקניון למקום המספר סיפור רגשי, ותרומתו של כל אחד ואחת במימוש החזון של "הדר" הוביל אותו להיות הקניון המוביל בירושלים והסביבה, ואנו נמשיך לעשות כל שביכולתנו על מנת לממש את הפוטנציאל הרב שטמון בו, להגדיל את הצלחתו ולשמש כבית חם לכל מי שבא בשערינו.״

הנה דבריו של ראש העיר ירושלים, משה ליאון, בברכתו: ״אני שמח לראות את קניון הדר שהפך לעוגן ירושלמי חשוב, ממשיך לפרוח, ומשיק את ״המרפסת״, שדרת בילוי וקולינריה שתשרת ירושלמים רבים שיהנו מחוויה נפלאה ונעימה מאוד בלב שכונת תלפיות אשר מתפתחת בימים אלו בצעדי ענק במגוון היבטים, לרבות בנייה, תחבורה, תשתיות ומסחר.״
בהצלחה.

פתחנו בתפילה לשחרור החטופים, יצאנו למרפסת, נו, ומה עכשיו? כן, ודאי, ברכה לחג הפסח מפי בכיר אנשי העסקים והברנז'ה הירושלמית, הלוא הוא רמי לוי האהוב.
שלום לך רמי לוי, אפשר ברכה לכבוד הפסח ממך?
"אני רוצה לאחל חג פסח שמח וכשר לכל הירושלמים ולכל עם ישראל. אני רוצה שנהיה מאוחדים, ובהזדמנות זו אני רוצה גם לפרגן לחיילי צה"ל, לאחל לפצועים שיחלימו במהרה, לחזק את ידם של המשפחות השכולות, ולהתפלל שהחטופים והחטופות שלנו יחזרו במהרה בשלום".
תודה רמי לוי. וברכה להצלחה בריאות ואושר ממאתיים סלבס גם לך, כי אין, אין עליך, אתה הגדול מכולם.


מאתיים מודה שחג הפסח הוא הזדמנות מצוינת לפרגן למי שמפרגן לעיר ולתושביה מכל טוב במשך כל השנה. על מי אנחנו מדברים? על עופר איובי, יועצו הבכיר של ראש העיר, שגם השנה עמד מאחורי – "קמחא דפסחא" נוסף תשפ"ד 2024, "חסדי רבקה איובי" – (ע"ש אחותו רבקה עיני איובי ז"ל), וזוהי השנה העשירית ברציפות שעופר איובי עושה זאת בהצלחה מרשימה ומעוררת התפעלות.
שלום לך עופר איובי, הבמה לרשותך, סכם את פועלך בפסח זה?
"טוב, אז קודם כל אני חייב לציין שהשנה חל גידול משמעותי ביותר של משפחות בבקוש לסלים. ושגם השנה ב"ה, בזכות חברים יקרים, שבלעדיהם זה לא היה קורה, אלפי תושבים ומשפחות יזכו לשבת על שולחן הסדר בכבוד. אני רוצה לספר שכמו בשנים האחרונות, גם השנה הגדלנו את מספר הסלים ואת המוצרים תוך חשיבה רבה על צורך המשפחות לחג. כמו כן אני שמח שהקב"ה זיכה אותי גם השנה לקיים את המפעל החשוב, ובחברים שסייעו למפעל השנה. תודה למשפחות על הזכות שהעניקו לנו והסכימו לקבל סיוע. כמו בכל שנה אני מרגיש גם שמחה וגם עצב, שמחה על שהקב"ה זיכה אותנו להיות בצד הנותן, והתגייסות בלתי מתפשרת למען הזולת,
ועצוב על המספר הרב של משפחות נזקקות, שגם עשרות אלפי מוצרים לא הספיקו, המדינה לאורך כל שנות קיומה בוחרת ונוח לה להתעלם מהם, ולסמוך על מבצעים למענם ובכך לחסוך מהקופה הציבורית שממנה, יש וחייב לסייע לכל הנזקקים, מכספי המיסים שלנו האזרחים.
השנה, בני יאיר איובי, לוחם בסיירת גבעתי, אשר בכל שנה ושנה, מנהל ביד רמה את המפעל מגיל 14, עקב המלחמה לא הצליח להגיע פיזית אך ייעץ ועקב אחרי ההתארגנות, תוך דאגה שהטוב ביותר יגיע למשפחות, בסיוע בניי איתי איובי ו חגי איובי, ונכדי האהוב והיקר יגל יעקב שסייעו באריזה וחלוקה.
תודה מיוחדת למשפחתי היקרה, לאשתי Meirav Ayoubey וילדיי, שפינתה לי את הזמן, ואף סייעה בארגון ואריזה, ופטרה אותי מדאגה. תודה ענקית לתמי סיבוני מנהלת הרווחה בשכונת גילה ועובדת הרווחה אולגה בחטייב קורטצר היקרות, על סיוע בהכנת רשימות ובחלוקה פיזית עם הרבה אהבה וסבלנות.
תודה מיוחדת לילדים ונוער שגם השנה כמו בכל שנה שאני מקפיד על כך, ארגנו את האריזות באחריות, במסירות ומלאי נתינה לזולת.
תודה ל שמעון דרעי מפקד טקס הר הרצל שגם השנה דאג למשפחות חייליו ברחבי הארץ ודאג שהמצרכים יגיעו עד לביתם ברחבי הארץ.
תודה מיוחדת לחבריי, Eliran Aharon בני אלחייני , יונתן בן עטר אבי כהן, עופר יגן, מנדי בלוי ו מיקי מרציאנו , שהשקיעו מזמנם וממרצם ימים רבים בארגון ובחלוקה.
תודה לחבריי היקרים על תמיכה בלתי מסוייגת הן בתרומה, הן בחלוקה, הן בעצה טובה, שוקי בן עמי , אלי פאשה, שרביט יהודה, יחזקאל אידה, שי זקן , אלי דהן, שמוליק קוקה, ועוד רבים וטובים המעדיפים להשאר בעילום שם ושבלעדיהם הפרויקט לא יכול להתקיים.
תודה לאגף התברואה על פינוי מהיר של אלפי הקרטונים והמשטחים. בתקווה שבשנה הבאה לא נצטרך לפרויקטים מסוג זה, שלא יהיו נצרכים, במידה ולא, נתייצב חזקים יותר ונגדיל את הנתינה ואת המצרכים בכל הכח!!!
חברים יקרים שתמיד תהיו בצד הנותן!!!"


3 דברים שאתם חייבים לדעת על חנה עזרא, אמא של שי עזרא, מבכירי המסעדנים של ירושלים בכל הזמנים (ולא אנחנו אומרים זאת, אלא הלקוחות שלו): 1. אם אתם קוראים בקול גדול וואו איך טעים פה כשאתם אוכלים במסעדת עזרא, לגמרי לגיטימי לדעת מי היא האחראית על הבישולים הנפלאים: אמא חנה עזרא. 2. זאת מסיבה ואת/ה עומדת/ת עם כוס יין ביד ומבקש/ת להודות על מסיבה טעימה יאמי יאמי – נא לפנות בתשואות לאמא חנה עזרא. 3. היי, תמונה בלעדית מקסימה וכובשת של אמא חנה עזרא יש לנו כאן בשבילכם. מה עוד? כמובן המסעדה פתוחה בכל ימי חג הפסח ואמא חנה עזרא ביחד עם הבן המוצלח שי עזרא ישמחו לארח אתכם ולתת לכם לצאת משם אחרי הבילוי, כשאתם ממש מלקקים את השפתיים מרוב שהיה טעים. תיהנו. חג פסח שמח וכשר.

עכשיו נאחל מכל הלב מלאן נחת, אושר בלי סוף, ורק כל טוב שתהיה ליועץ התקשורת הירושלמי איציק כהן ולאשתו חיה על הולדת הבת נויה למשפחת כהן. אשרי לכם ובשעה טובה והרבה בריאות ממאתיים סלבס.


סגן ראש העיר ומחזיק תיק הצעירים מר אדיר שוורץ חג שמח לך וברכות על התפקיד החדש, משלומך, מה חדש?
"אני טס בחמישי להיות עם אשתי שלומדת בחו"ל בחג. אתה יודע, אחרי הרבה זמן בנפרד, בגלל הקמפיין וכו', הגיע הזמן שננפוש".
ספר עליה קצת?
"היא עילוי משפטי. לומדת בyale בארה"ב".

ונקנח עם ליאור שרפי ארוסתו של הכדורגלן אלכס גרצ’קין, שחקן הפועל ירושלים, שהגיעה לטיפול במרפאת שיניים אקספר אצל ד”ר רודי מיטשל, וזאת כדי שהתמונות בחתונה יהיו מוש-ל-מות!

תגובות

להשאיר תגובה