מאתיים סלבס מאת מוטי רוזינק

מוטי רויזנק
מוטי רויזנק

זהו המדור המי יודע כמה שאני כותב בחיי, ולגאוותי הרבה יש כאן אירוע נוצץ שפותח אותו ברוב הדר ורושם לצד ברכת המזל טוב הענקית שלי למשפחת אלדר: כן, אנחנו מדברים על מסיבת הבר מצווה המפוארת של עמית אלדר, בנו של מירי ועו״ד חיים אלדר שנערכה בחמישי האחרון בגן האירועים קדמא. אז בואו נתחיל מכמות מצב הרוח הטוב שהיה שם לכ-800 אורחים ואורחות שנהנו מחגיגה גדולה שנמשכה לה עד לשעה 5 בבוקר, וכללה, בין השאר, גם הופעה של האורחים-זמרים אייל גולן, עדן בן זקן, מאור אדרי, ושילה אליה. בין המברכים: ראש העיר ירושלים משה ליאון, השר מיקי זוהר, ח״כ אביגדור ליברמן, רמי לוי, אבי יוחנן, מנכל בית״ר ירושלים כפיר אדרי, מנכ״ל עיריית ירושלים איציק לארי וסגן ראש העיר המיועד עופר איובי. אין ספק, היה גדול.

השחקנית והדוגמנית מלי לוי, היא, למי שלא יודע, האחות הקטנה של התקליטן האגדי אורי לוי, והיא, למי שרוצה לדעת, עברה בתחילת שבוע שעבר חוויה לא נעימה בכלל: הבן שלה נועם בן ה-17 וחצי, נפצע בתאונת קורקינט חשמלי ממש ליד הבית, בעיר אשר על שפת הים, תל אביב. "אני בהודיה גדולה שיצאנו בזול ומודה לשם על הכל", מספרת לוי בטלפון מודאג שעשינו אליה מייד, "הוא רכב על הקורקינט החשמלי שלו, וזה קרה ממש באחד הרחובות שקרובים לבית בגלל גג של חניה מברזל שנפתח לו פתאום בדיוק בזמן שנועם רכב שם".
וואו, הוא בטח חטף מכה רצינית מהגג חנייה הזה שנפתח בדיוק כשחצה שם?
"יש לו תפרים בראש וקצת בעין, כן. הוא התקשר אלי ביום שני כשזה קרה וסיפר מה קרה ושנפצע מכך. תודה לאל שהיו שם אנשים ממש טובים שעזרו לו וחיכו איתו עד שאגיע ונתנו לו עזרה ראשונה. זה לקח לי כ-25 דקות להגיע. 5 דק אחרי שהגעתי האמבולנס הגיע ונסענו ישר לתל השומר שם טיפלו בו בחדר מיון. אין ספק, אם הייתי יכולה לא הייתי נותנת לו להמשיך לנסוע על הקורקינט החשמלי, אבל הוא הרי כבר ילד גדול. בכלל בכל מקום מסוכן וצריך להישמר".
תגידי, לא עדיף לחזור לגור בירושלים אם כך, יותר בטוח ויש פחות תאונות דרכים כאלו?
"בכל מקום מסוכן, זה לא תלוי בעיר בעיני".
סכמי את התאונה?
"אין הרבה מה לסכם, נועם ברוך השם בסדר. יצאנו בזול. מה שאני כן חשוב לי לומר זה שהרב ערבליך מעמותת למענכם עזר לנו וכיון אותנו בקבלת הטיפול. אני רוצה להודות לו".
ולסיום, אפשר בבקשה לקבל תמונה שלך עם נועם?
"טפו טפו חמסה חמסה, עדיף לשמור על הילד עכשיו ובלי תמונה שלו".

בית הקפה ברברה משוק מחנה יהודה יתרום 5% מהמחזור שלו לטובת רכישת הפאן טראק לזכרו של מושיקו דוינו ז״ל. מה הסיפור? ובכן, מאז פרוץ המלחמה, מרבית העסקים בארץ ובמיוחד בתי הקפה והמסעדות חווים ירידה במחזור, בשל המשבר הכלכלי ובשל חוסר החשק לצאת ולבלות, וזאת בזמן שבעזה עדיין נמצאים 134 חטופים ולוחמים נהרגים כשהם מגינים עלינו.
רבים מהחיילים שהתגייסו למלחמה הינם תושבי הדרום והעוטף, ובעלי ברברה קפה, יעקב ממן, החליט לעשות מעשה למען אחד מהם ולהעניק לו 5% מהמחזור המכובד של בית הקפה המצליח ברברה שפועל בשוק מחנה יהודה, וקרא לעוקביו לספר לו על בעל עסק/מהדרום/העוטף שניזוק כלכלית או יוזמה למען חיילי צה״ל כאשר אחד מהם ייבחר ויזכה בסכום מכובד מאוד. מה שצד את עיניו של ממן הוא פרויקט הפאן טראק של בית חב״ד קטמון ורוחמה דוינו, אמו של מושיקו דוינו ז״ל שנהרג בצוק איתן ומזה כעשור שהיא מקדישה את זמנה להפעלת הפודטראק "פאן טראק", להנצחת זכרו של בנה, ובעזרתו היא מאכילה חיילים בכל רחבי הארץ באוכל ביתי שהיא מבשלת. לפני מספר חודשים נגנב הפאן טראק והסכום שייכנס מברברה קפה יאפשר את השלמת הסכום לרכישתו (סכום רכישת הפאן טראק הינו 250,000₪ ועד כה גויסו 205,000)
שלום לך יעקב ממן, בעלי ברברה קפה, וכל הכבוד על היוזמה המבורכת?
״גם בברברה קפה ישנה ירידה בהכנסות מאז ה-7 באוקטובר, ועדיין, אנחנו עובדים בזמן שאחינו הגיבורים נלחמים באויב הרצחני ועסקיהם קורסים מכיוון שאינם יכולים להיות בהם או להיות קשובים לצרכיהם, ובשל כך החלטנו לעשות מעשה קטן ולהעביר חמישה אחוזים מהמחזור של בית הקפה לפרויקט המבורך של בית חב״ד קטמון ורוחמה דוינו, הפאן טראק לזכרו של מושיקו דוינו הי״ד שנהרג במלחמת צוק איתן. עם ישראל חי. ביחד ננצח".בטורניר משחקי כדורסל של אוהדי הפועל ירושלים לזכרם של אוהדי הפועל שנהרגו במלחמה. נצפה חבר מועצת העיר בירושלים, יהודה פרוידיגר לצד עדן דאוי, אחותו של סמ"ר רועי דאוי שנהרג באסון הנמר בו נהרגו 11 לוחמים. עדן אמרה לפרוידגר שחייבים להתרומם מהאבל ולאסוף כוחות כדי לעשות טוב יותר והרבה יותר ממה שעשינו עד עכשיו, ועכשיו יש לה אח המשגיח עליה ודוחף אותה מלמעלה. יפה.

עכשיו אנחנו נמצאים עם חבר מועצת העיר יהודה בן יוסף, שהשתתף כאורח כבוד בערב הוקרה של עמותת כולנו משפחה אחת.
שלום יהודה בן יוסף, איך היה?
"ערב זה הבליט את החברה הישראלית וכוחה של הנתינה גם ברגעי המשבר במדינת ישראל . אני מוקיר תודה לחברי איתן יוחננוף (בעלי רשת יוחננוף) אשר תורם ומלווה את מרכז חינוכי טיפולי בית הצייר ומלווה ודואג לרווחת הנערים ומשפחותיהם. זה היה ערב מלא בנתינה עם ראשי עמותת משפחה אחת: יו"ר ארגון עמותת "למען אחיי" , ראש עיריית העיר רחובות, מר רחמים מלול. שר העלייה והקליטה, מר אופיר סופר ונכבדים רבים אחרים.

איזה מזל שהעורך דין הפלילי שלומי בן דור, על אף שפרש ממשטרת ישראל ופתח משרד עצמאי, ממשיך להעניק מהידע והניסיון המקצועי שלו לשוטרי משטרת ישראל. ברי המזל, כלומר השוטרים, היו מרותקים מההרצאה שלו השבוע בפני קורס חוקרים במכללה הלאומית לשוטרים. שאפו.

גילוי נאות; אין סוף הפתעות מגיעות אליך מאבאמא – הנה, יש לי פה תמונה מגיל 15 של אבא שלי, יעקב רוזינק בן ה-78, שיבדל לחיים ארוכים – תמונה שמצא אותה בגלישה באינטרנט. הנה סיפורה.
שלום לך אבא שלי, יעקב רוזינק, ספר לי על המציאה?
"מצאתי את התמונה באינטרנט בנייד. פתאום כשגלשתי באתר של עיריית ירושלים. מדובר בתזמורת הנוער של עירית ירושלים בשנת 1961. תמונה מאד נדירה. אנו צועדים במרכז העיר ירושלים. התמונה מלפני 63 שנים בשחור לבן".
בן כמה היית אבא?
"בתמונה בן 15".
וואו. מרגש מאוד. מה עשית שם?
"ניגנתי בתזמורת הנוער של עיריית ירושלים משנת 1960 עד 1966 בחליל צד, קלרניט וגם בסקסופון. אחר כך הייתי בתזמורות שונות ואחר כך נולדת ו…"
כן, הנה אנחנו כאן. שבת שלום.

תגובות

להשאיר תגובה