המכללה האקדמית הדסה ירושלים ערכה היום, יום שלישי, פאנל בחירות ביוזמת אגודת הסטודנטים של המכללה ובשיתוף החוג לפוליטיקה ותקשורת. המתמודדים התייחסו לנושא ההגירה השלילית מירושלים כאתגר המשמעותי ביותר של העיר.

בפאנל השתתפו, חגית משה, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך. עו"ד יוסי חביליו, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת האיחוד הירושלמי. אריה קינג, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת מאוחדים. עמית פרץ, נציג הצעירים בסיעת ירושלים אחת. אלעד וזאנה, נציג סיעת הליכוד ואדיר שוורץ, יו"ר סיעת התעוררות וחבר מועצת העיר.  כולם ללא יוצא מן הכלל התייחסו לנושא ההגירה השלילית מירושלים כאתגר המשמעותי ביותר שעומד בפני העיר ולחשיבות בהשארת הסטודנטים גם אחרי סיום הלימודים בירושלים.

חגית משה, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק החינוך: "אנחנו קיבלנו בירושלים 30 אלף מפונים ל-60 בתי מלון, אנחנו לא ידענו עד כמה מערכת החינוך כל כך חזקה וזמינה עד שלא באו האורחים ואמרו לנו שמה שקורה פה בירושלים זה מדהים, אני מכירה משפחות שאומרות, הילדות שלנו כבר לומדות פה, לא שווה לנו לעזוב אנחנו נשארים פה. חינוך הוא מפתח להישאר בעיר. בתפקידי לקחתי את המשאב שיש לנו בעיר, 13 מוסדות להשכלה גבוהה ורציתי להשאיר את הסטודנטים פה, אז כבר לפני שהם הופכים להיות סטודנטים כל תלמיד מכיתה י' מכל המגזרים בעיר, יכול לבחור קורס אקדמי, כולל במכללת הדסה, והוא יקבל נקודות זכות עבור הקורס הזה ואז הם יהיו גם סטודנטים כאן".

 

אריה קינג, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת מאוחדים: "אני רואה את ירושלים כעיר מאוחדת שלא ניתנת לחלוקה כזו או אחרת בין שכונותיה ואני פועל לחיזוק המאוחדת לא רק בדיבורים אלא גם במעשים. כשהייתי מחוץ לעירייה פעלתי בדרכים של פעולת קרקעות והתיישבות, ופוליטיקה מול הכנסת וכשנכנסתי לעירייה המטרה שלי הייתה להפוך את העירייה לכלי עזר בחיזוק הריבונות שלנו בירושלים. כשאני אומר שלנו שלנו, אני רואה בחשיבות לשמור את במאזן הדמוגרפי רוב יהודי מוצק בירושלים. זו היום המשימה החשובה ביותר בירושלים, לחזור ל-70% שהיה פעם".

 

עו"ד יוסי חביליו, סגן ראש העיר ויו"ר סיעת האיחוד הירושלמי: "אנחנו רוצים להשאיר את הצעירים בירושלים, גם יהודים וגם ערבים. מה שיקרה עם אנחנו לא נשמור עליכם הצעירים, העיר הזאת תהיה בני ברק. איך משאירים? מה שאנשים רוצים זה איכות חיים. חינוך, תעסוקה, הצביון של העיר ובילויים בשבת. לפי הנתונים האחרונים, ההגירה השלילית ממשכיה ומתגברת אז אני שואל את משה ליאון ואת נציגו פה, איפה היית 5 שנים – נכשלת. לא רק שההגירה גדילה , גם ירושלים ירדה במדד הסוציואקונומי ל-2, 2 זה ג'לג'וליה, 2 זה בני ברק ולכן צריך לבוא שינוי".

 

עמית פרץ, נציג הצעירים בסיעת ירושלים אחת: "אני במקור מטבריה, עשיתי מכינה קדם צבאית בירושלים בגילה, התאהבתי בעיר וידעתי שאשוב לפה. חזרתי לתואר ראשון ב-2014 ומאז אני פה. אני פעיל חברתי סביב עולם הצעירים, תרבות תעסוקה בעיר. הקמתי את ליין המסיבות 'המלבן', ליין המסיבות הכי גדול בעיר שרץ כבר 6 שנים. הקמתי קהילה שנקראת 'נשארים בירושלים' ומעודדת הישארות של צעירים בעיר. אני ברשימה של משה ליאון מתוך אמונה גדולה בראש העיר. ראש עיר מצוין שעשה המון למען העיר. לפני 5 שנים הייתי בכלל פעיל בהתעוררות וגיליתי מי זה ראש העיר ואכלתי את הכובע שלי ממש. גילית בן אדם קשוב שרוצה לסייע, לקדם יוזמות ולעזור לצעירים ואני ממש גאה להיות חלק מהרשימה הזו".

 

אלעד וזאנה, נציג סיעת הליכוד: "אנחנו אוספים בכפיות את הסטודנטים לירושלים, אנחנו מביאים לירושלים סטודנטים, רוצים לתת להם תמריצים כדי שיבואו ללמוד בירושלים אבל בסוף מאבדים אותם בדליים אחרי שהם מסיימים את התואר. בריחת המוחות בירושלים בזה אנחנו רוצים להילחם. אני נלחם בזה כבר למעלה מ-15 שנים. אני מתעסק בתעסוקה, עזרתי לעשרות עסקים בירושלים, הובלתי תכניות רחבות יחד עם משרדי ממשלה והיכולת שלנו לגבש את שרי הממשלה ומשרדי הממשלה הם שיביאו לנו את ההצלחה".

 

אדיר שוורץ, יו"ר סיעת התעוררות וחבר מועצת העיר: "בונים עכשיו מיליון מטר תעסוקה בכניסה לעיר, אבל מה קרה, העסקים הראשונים שנכנסו למגדלים האלו כבר הספיקו לצאת, למה, כי העירייה מתעללת בהם. הם ידעו שהם מגיעים לאתר בנייה הם לא טיפשים, אבל הם ציפו שהעירייה תדאג להם, שתספר להם מתי יהיה ניתן לצאת ולהיכנס מהחניון, ומתי תהיה מדרכה ושתהיה איזושהי הקלה בארנונה בזמן הזה שאין נגישות של לקוחות לעסק. אם אנחנו רוצים שבאמת תהיה פה תעסוקה ודיור ושיהיה לנו טוב בחיי היום וחיי הלילה, אנחנו צריכים לקחת אחריות ולהיכנס פנימה ולהגיד להם – ראינו שהדור מעלה זו לא מציאה גדולה, נכון שכולם השתכנענו אחרי מה שקרה לפני כמה חודשים. הדור שלנו צריך לקחת אחריות כי אנחנו יודעים בדיוק מה אנחנו צריכים, זה מה שהתעוררות עושה ותמשיך לעשות".

 

תגובות

להשאיר תגובה