בסוף השבוע האחרון צפיתי בכתבה של איילה חסון על "האזרח צ'". פנסיונר חביב בשם ציון, מאילת, שהחליט בפנסיה לעשות השלמת הכנסה כנהג מונית. ביומו השני כנהג מונית הסיע ציון עורך דין, ובטעות, לטענתו, לחץ קוד נסיעה של אדם נוסף במונית במקום עוד מזוודה. עורך הדין התעצבן כי החיוב היה עוד 3.40 ₪ מהחיוב שהיה אמור להיות. הנהג התנצל בו במקום והציע להחזיר לו את הכסף. עורך הדין לא היה מוכן לקבל את הכסף ואיים בתביעה.

חודשים אחר כך- אכן הוגשה תלונה על הנהג למשרד התחבורה. שנתיים וחצי עברו מאז וכעת הוגש כתב אישום פלילי נגד הנהג בגין הפרת אמונים וקבלת דבר במרמה. אחרון העבריינים. אני לא מעוניינת לכתוב "נגמרו האנסים במדינה" כתירוץ להעמדה לדין המגוחכת של אותו פנסיונר תמים, כי לא מעט אנחנו נכווים מנותני שירות שמנסים "לעקוץ" אותנו. אדם שעוקץ את הצרכן הפשוט, ראוי לעונש. אבל אתם חייבים להודות שזה פשוט סיפור הזוי ולא ייאמן.

עכשיו, בואו נשים דברים על השולחן: אדם רגיל היה מתריע על הטעות בפני הנהג, מקבל את התנצלותו ואת הכסף, לא? קרה לי לא מעט פעמים בדוכני מזון, במוניות ובחנויות כלבו. אם כנגד כל אלה הייתי מגישה כתבי אישום, יש מצב שהייתי מיליונרית. אבל אני בן אדם, לפני שאני תחמנית. וזו הצורה שבה אני רואה את עורך הדין החצוף הזה- תחמן ותו לא.

משרד התחבורה הציע לנהג הסדר בו ישלם 3,000 ₪ קנס (על 3.40 ₪) ועוד 1,000 ₪ פיצוי לעורך הדין. ציון, יקירנו, פנסיונר בן 70, אבל ממש לא מטומטם. בכתבה אמר לאיילה חסון שאת הקנס עוד היה מקבל (למרות שזה לא הגיוני בעליל), אבל עורך הדין לא יעשה עליו "סיבוב" לממן לו את הטיול לאילת. הצדק עימו.

בפוסט שכתבתי בסוף השבוע הדעות היו חלוקות. אנשים חשבו שאם כל נהג יחליט "לעקוץ" ככה, אז הוא יהיה מיליונר ואנחנו נהיה מדינה אנרכיסטית. מילים גדולות מאד (ודמגוגיות) בשביל 3.4 ₪. ונכון, אם היה מדובר בעוקץ מתמשך- הייתי מתעצבנת על ציון נהג המונית. למה מה קרה שכל נסיעה אתה תיקח על גבנו וחשבוננו אקסטרה של 3.4?

אבל הקטע שזה היה רק יומו השני של ציון, כימאי לשעבר, כנהג מונית. לחיצה אחת של ספרה לא נכון היא שתשבש לו את החיים ויכולה להוביל אותו לכתם כזה? לא הוגן. זה עוול שאין כדוגמתו ואני מקווה שמשרד התחבורה, בעקבות הלחץ הציבורי, יבטל את כתב האישום. לא מגיע לו.

החיים לא הוגנים. את זה אני יודעת ואני בטוחה שיש לא מעט שחשים ככה. אני גם בטוחה שעורך הדין שלנו, במקרה העגום הזה, יודע את זה. הוא כנראה נתקל בכל כך הרבה חלאות והחליט שהוא לא מוותר. זה היה נכון וצודק אם ציון היה מתווכח איתו ולא מוכן להשיב לו את הכסף במקום. אבל זה לא המקרה. ואולי ציון היה נופל על אדם תמים שלא היה שם לב ולא מעיר לו. אז ציון היה "מתעשר" ב3.4 ₪ וכולנו היינו מקווים שזו טעות אחת תמימה ולא ניסיון עוקץ.

אין למשרד התחבורה שום תלונות נוספות. אין להם שום הוכחות שהאיש הזה פושע ונוכל. יש להם עורך דין, עם מעמד וקול, שיכול. פשוט יכול להרוס לאדם אחר את החיים. לכן, לפני שאתם שופטים אותי (ואת שכמותי) שאני מבקרת את התנהגותו של עורך הדין ומאשימה אותו במצב הזה (ולא את המטומטמים ממשרד התחבורה), תבינו שיש בידכם לרומם או להפיל כל אדם שנקרה בדרככם, ושזו הייתה שנה מספיק קשה לכולם מכדי להרוס לאדם אחר את החיים.

תגובות

להשאיר תגובה