הבוקר, יום ראשון 22.1.23, התקיימה הפגנה למען רינה פולק- מסורבת גט שבעלה האלים, אלי פולק, מסתובב חופשי ומסרב לתת לה גט. ביה"ד נתן כפיית גט אך בוחר לא להכניס אותו למאסר. פולק, מצידו, לא טרח להגיע לדיון.

מדובר בזוג אמריקאי שביוזמת הבעל הגיעו לארץ. רינה היא אישה בת 30 עם שלושה ילדים כשהגדול בן 8.  הבעל "נאלץ" כל הזמן לנסוע לארצות הברית כדי להתפרנס כי לא הצליח לעבוד כאן, כאשר היא לא ידעה לאן הוא נוסע, מה הוא עושה שם, במה הוא עובד או מתי הוא יחזור. הוא לא היה מתקשר איתה, היה נעלם וחוזר, בא והולך. לאט לאט ניתק אותה מהמשפחה שלה ומהחברות שלה והעביר אותה למדינה אחרת, רחוק מכל מי שיכול היה לעזור לה. 


לאחר המעבר ארצה, בנוסף לשליטה ולאלימות רגשית, התחילה גם אלימות פיזית. באיזשהו שלב כשהיא התחילה להבין כמה מציאות חייה חריגה ולא נורמלית וב-2019 היא ביקשה להתגרש. לאורך כל הדרך אלי אומר שהוא רוצה שלום בית, שהיא יפה ושהוא אוהב אותה. 
בית הדין שלח אותם למגשר, לפסיכולוג, לרבנית, למטפלים ולפסיכולוגים וכולם קבעו שאין סיכוי לשלום בית. האיש ממשיך להגיד שוב ושוב רק שני משפטים- תכריחו אותה ללכת לטיפול ואני אוהב אותה, היא יפה. היא תחזור אליי בשלום בית רק אם תכריחו אותה להשתתף בטיפול ממושך, זאת עוד דרך שלו להמשיך להתעלל ולשלוט בה. הוא כבר ישב בכלא חודש על על הסרבנות, ועדיין מבקש טיפול זוגי ושלום בית. 

בהפגנה מחוץ לבית הדין הרבני בירושלים

מארגון "מבוי סתום" המסייע לנשים מסורבות גט ועגונות נמסר: "מאז שהשתחרר בית הדין גורר רגליים ומאיים שיוחזר למאסר, אך בפועל נמנע מכך. בית הדין הרבני שלח אותו שוב לפסיכולוג לאבחון, ונכון להיום בית הדין ממשיך לאיים במאסר, אך בפועל לא עושה דבר. אפילו קיבלנו החלטה שקובעת שהוא יאסר ל45 יום נוספים, ופקודת המאסר (מסמך המופנה למשטרה- עניין מנהלי) תינתן בנפרד. הם לא הוציאו את הצו. והחליטו לחכות עוד ועוד. כבר נפסקו הרחקות נגדו ואף יושמו, ללא הועיל.  בינתיים האישה במאסר והאיש חופשי."
בתום הדיון, לאחר שהבעל לא הגיע לדיון, הוחלט כי יתקיים דיון נוסף בשבוע הבא, אליו יובא בכפייה וכי אז הוא יצטרך לקבל החלטה האם הוא הולך לכלא או נותן לאשתו את הגט.

תגובות

להשאיר תגובה