אריאל בר, שאמה נרצחה לפני פחות משנה וחצי – על-פי החשד על-ידי בעלה גיא שפירא – תנאם ב-2 בפברואר באירוע השנתי: "אף אחד לא עוצר לחשוב על המשמעויות, על הקושי לחזור לעבודה ולחיים נורמליים"

האלימות נגד נשים הפכה בשנים האחרונות למכת מדינה. הנתונים מראים כי 268 אלף נשים נפגעו מעבירות מסוגים שונים – חלקן אף קיפחו את חייהן בשל כך. האמת, פתרון של ממש לא ממש נראה באופק.

יש לא מעט כאלה שרוצים להחזיר את הנושא לתודעה הציבורית: ב-2 בפברואר יצוין, באירועים שונים ברחבי הארץ, יום הזיכרון לקורבנות האלימות כלפי נשים, יוזמה של יו"ר עמותת כל הנשים עו"ד אפי אומיאל פדידה.

האירוע המרכזי ייערך בבית יד לבנים ברמת השרון, אך גם ביתר מקומות ברחבי הארץ כמו ראשון לציון, מועצה אזורית אשכול ובמדרחוב באילת, בהשתתפות נציגי ארגוני הנשים וארגוני הסיוע. בין המכובדים שיגיעו גם הם לצעוק את צעקת הקורבנות: שגרירות ישראל בספרד, תאילנד, מצרים וחוף השנהב, יו"ר ויצו ישראל אורה כורזים, יו"ר נעמ"ת הארצי חגית פאר, יו"ר איגוד היועצות לקידום מעמד האישה ברשויות המקומיות ורד ששון, נשיא בני ברית ישראל דניאל גרץ, יו"ר ארגון משפחות נרצחים ונרצחות לרה צינמן, יו"ר מועצת ארגוני הנשים בישראל אושרית סטבון, אשת ראש הממשלה לשעבר והסופרת המוערכת ליהיא לפיד ועוד.

בין המשתתפות יהיו כמובן נציגי הקורבנות. אחת מהן היא אריאל בר, בתה של רחל אייזנשטדט, שנרצחה לפני פחות משנה וחצי והותירה אחריה שבעה ילדים – שישה מנישואיה הראשונים והשביעי – ילד משותף שלה ושל המואשם ברצח, בעלה גיא שפירא.

בתה אריאל בר, המתגוררת בירושלים, נזכרת: "יומיים אחרי מותה, במהלך השבעה, הוא נמלט, ירה בעצמו וניסה לכאורה להתאבד. הבנו שמשהו חריג קרה, שהוא פגע בה. עוד לפני שידענו מה קרה בדיוק, עשינו שיחה – כל שבעת האחים – וקיבלנו החלטה חד-משמעית שאין סיכוי שהבת המשותפת שלהם תמשיך לשאת את שם משפחתו. אנחנו קוראים לה בשם נעוריה. זה לעשות איתה צדק קטן. הרי אם הייתה נשארת בחיים, לא הייתה רוצה להמשיך ולהיקרא בשמו".

בר הוסיפה: "הפגיעה היא פגיעה קשה, זה מפרק משפחות. זה פוגע בילדים שלנו, בעבודות שלנו, בחברים שלנו, זה בעצם פוגע בכולם. אף אחד לא עוצר לחשוב על המשמעויות, על הקושי לחזור לעבודה ולחיים נורמליים".

תגובות

להשאיר תגובה