פלדאבירון : שילוב של ערכים, יצירתיות וחשיבה

משקפי צילום מהפכניות עבור כוחות בטחון כוחות אבטחה, ספורטאים ומטיילים. קרמים רפואיים המיוצרים מהאלמוגים שבאוקינוס . הפיכת זבל לאנרגיה וחומר מיוחד שיוצר קוקטייל עם האדמה ובאמצעותו ניתן לבנות מבנים במהירות שיא ובזול. חברת פלדאבירון הישראלית עושה פרויקטים ומוצרים שמשלבים חדשנות וחשיבה חברתית , אשר השפעתם היא מקומית וגלובלית.

המוח הישראלי. אבי פלד צילום פרטי

אנו שומעים מדי פעם על המצאה ישראלית כלשהי, או על סטארטאפ ישראלי שמעוררים עניין. אולם לרוב מדובר בתחומים טכנולוגים שאינם נוגעים לרוב האנשים או משנים את חייהם.

מנגד, למוצרים והפרויקטים שמאגדת תחתיה חברת פלדאבירון יש פוטנציאל ויכולת להשפיע לטובה, לשפר את איכות החיים ולשנות את הסביבה לא רק כאן בישראל אלא גם בחלקים נרחבים בעולם, כגון הודו, ארצות הברית, אפריקה ואירופה.

פלדאבירון (Peledaviron )  נותנת שירותי ניהול, יזמות ופרויקטים בארץ ובחו"ל  בנושאי בטחון ובטחון פנים ומתמחה בתיאום וחיבור בין חברות בזירה הבינלאומית.

תא"ל במיל' אבי פלד שהיה מח"ט בגולני  הוא גם המנכ"ל ,הבעלים והמוח שמאחורי פלדאבירון.

פלדאבירון היא חברת ניהול שמאגדת תחתיה מספר חברות ופרויקטים שכל אחד מהם הוא עולם מרתק שמהווה ערך אמיתי:

 

  • OD –  חברה המייבאת מוצר מהפכני שכמותו לא נראה עוד: משקפי שמש עם מצלמה שממוקמת בין עדשות העיניים, באופן טבעי,  ולא מגושם כמו שראינו במוצרים מיושנים יותר. המשקפיים שבשמם המקצועי נקראים Tactical eyewear הם אמצעי טכנולוגי שנותן מענה לאתגרים שמתמודדים איתם כוחות הצבא ובטחון הפנים, בארץ ובחו"ל. המשקפיים מגנים על כוחות הביטחון כי המצלמה שבהם מתעדת באופן שוטף את המתרחש. "אנחנו מכירים סיפורים בארה"ב על תגרות של שוטרים מול שחורים שבהם מישהו מהצדיים טוען שהשני ירה בו, והאחר יגיד שלא. אם שוטר ירכיב את המשקפיים המצלמה שבהן תתעד בדיוק את שהתרחש וזה נותן מענה ומגן על השוטר בפני טענות שונות נגדו, בנוסף אם השוטר או החייל יודע שזה מתועד הוא לא יעשה שום דבר שמפליל אותו", מסביר פלד.

 

מי שמבין או ראה קצת משקפיים עם מצלמה נסתרת זוכר שעד היום היו אלה משקפיים מגושמים עם מצלמה בולטת , שיכלו לצלם רק למספר דקות, אבל Tactical eyewear משוכללים הרבה יותר . יש כמה סוגים של משקפי Tactical eyewear , חלקם מתאימים יותר לכוחות בטחון גלויים וסוג אחר שבו המצלמה אינה נראית כלל ומתאימות  לכוחות חשאיים . פלד, שנוסע בחודש הבא להודו כדי לקדם גם שם את המוצר המהפכני, מדגיש כי המצלמה היא גם ויזואלית וגם שמע כלומר ניתן לצפות וגם להקשיב לסרטון שמצולם דרכה. בנוסף עדשות המשקפיים הן נגד רסיסים וזה נותן פתרון בתחום הביטחוני וגם לתחום הספורט. "אנחנו הולכים לשווק את המשקפיים גם לגולשי סקי, רוכבי אופנועים וכל המטיילים שנהנים לצלם את מסעותיהם. עד היום במגזר הספורטיבי והאזרחי לובש המצלמה היה שם אותה על גופו או על הקסדה שחבש. הבעיה היא שזה לא נתן מענה שמזכיר פעולת עיניים, כלומר אם האדם היה מסתכל הצידה גם המצלמה הייתה מצלמת מהצד, או אם רוכב אופניים רצה לבלום את עצמו, אז מבלי שירצה הוא היה מסתיר את המצלמה . הפתרון של Tactical eyewear, היא יכולת הצילום הגמישה והעובדה שיש לה זיכרון של מספר שעות", מוסיף פלד.

 

 

  • OGD – הנה חברה לייבוא של קרמים רפואיים מארצות הברית המטפלים במחלות עור ובחידוש תאי עור. זהו מוצר חדש שמיוצר מאלמוגים שבאוקיינוס בקליפורניה, לאחר שנחקר ונמצא כי יש להם יכולות לחידוש וריפוי העור. בנוסף למוצר יש עוד יתרונות מהותיים נוספים כמו העלמת צלקות, טשטוש צלוליטיס, העלמת נקודות לבנות בעור וטיפול באקנה של העור למבוגרים וצעירים. המוצרים כוללים קרם, תחליב ושמן למריחה על הגוף וכולם עשויים חומרים טבעיים לחלוטין וגם מהווים הגנה מהשמש

"אנחנו עובדים על שיווק באירופה הודו וישראל . המוצרים אושרו כבר לשיווק בארה"ב ועכשיו אנחנו בתהליך מול משרד הבריאות הישראלי  בכדי לקבל אישור לייבא אותם לארץ", אומר פלד.

 

פלדאבירון מושקעת גם בפרויקטים מעניינים בארץ ובחו"ל ומובילה כעת פרויקטים בהודו ובארצות אירופה במספר תחומים מרכזיים. האחד הוא הקמת מפעל להפיכת זבל לאנרגיה דרך טכנולוגית פירוליזה: התכה בחום גבוה . הרעיון הוא לתת מענה למספר תחומים, במקום להטמין את הזבל בכל מיני אתרים ולפגוע בסביבה אפשר להפיק ממנו גז, חשמל או נפט וכך 'להרוויח' פעמיים.

"זה טוב לאיכות הסביבה. מה שקורה עד עכשיו הוא שמפעלים שורפים את הזבל, בשריפה אתה מאבד חלק גדול מהגז כי הוא הופך לעשן וגם מזהם מאוד מאוד את הסביבה. בטכנולוגית פירוליזה מתיכים את הזבל במקום סגור בחום של מעל 900 מעלות, כולו הופך לאנרגיה במקום להתבזבז על עשן וגם מרוויחים מכך שמונעים זיהום סביבתי", מסביר פלד.

 

בנייה  זולה – זהו פרויקט שני וחשוב של פלדאבירון, אשר בוודאי יקסום לרבים מהישראלים שחולמים על דיור בר השגה בבועת הנדל"ן הנוכחית. מדובר  בנוסחה שפותחה על ידי מהנדסים ישראלים, במסגרתה  באמצעות חומר מיוחד יוצרים מעין קוקטייל מהאדמה, שהופך לחומר חזק שניתן לבנות איתו. הייחודיות של החומר הינה שהבנייה באמצעותו עולה חצי מחיר מערך בניה רגילה , כך שאדם יכול לבנות בית פרטי אפילו תוך חודש בלבד !

בישראל המיזם מצוין לזוגות צעירים ומי שבונה בהרחבות של קיבוצים ומושבות, ההקמה היא של מעין בית פרטי שגודלו נע מ-45 ועד 160 מ"ר והעלויות בהתאם. במקום בנייה ממושכת שתארך כמעט שנה של דירה יקרה  שרובנו לא יכולים להרשות לעצמנו   – בית פרטי שנבנה בחצי מהזמן והעלות.

לדברי פלד, מיזמים כאלה נבנים באפריקה וספרד ונבחנת כעת הקמה ראשונה בישוב יד רמב"ם שליד רמלה. לפלד יש חיבור וקשרים ברחבי העולם ובדגש על אנשי עסקים בהודו, הוא מציין כי הבניה באפריקה והודו יכולה לסייע ביותר למחוסרי יכולת שכן שם ניתן באמצעות קוקטייל האדמה הייחודי לבנות בתים, מדרכות וגם פיתוח סביבתי כולל.

פרויקטים נוספים של החברה נוגעים לחקלאות ולמוצרים הקשורים לביטחון ורפואה ישראלית בחו"ל. בהתייחס לניסיונו הצבאי של פלד, המוח הישראלי והיצירתיות של חברת פלדאבירון, לא יהיה זה מפתיע שבקרוב נשמע בחדשות על המצאה או פיתוח ישראלים שמשפעים על העולם כולו.

 

תגובות

להשאיר תגובה