הפסטיבל שיתקיים השנה בפעם ה-26 גדול יותר מתמיד ויכיל יותר אולמות, יותר הצגות ויותר שפות. שפע של הצגות לילדים ולמבוגרים מהארץ ומחו"ל, סדנת יצירת ספרי פופ אפ לילדים, ערבי קברט מוסיקליים ו-Luuuuna Park, פרויקט אומנותי רב-תחומי בגן הפעמון.

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות ירושלים יתקיים בפעם ה-26 בתאריכים 10-6 באוגוסט, בהפקת תיאטרון הקרון. הפסטיבל מאפשר חווית בילוי שלמה ואיכותית לכל המשפחה בזמן החופש הגדול, עם מגוון עצום של הצגות המתאימות לכל הגילים, החל מהגיל הרך ועד למבוגרים. בפסטיבל יוצגו 27 הצגות לילדים ו-14 הצגות למבוגרים, 35 הצגות ישראליות, 6 הפקות מהעולם (ספרד (קטלוניה), איטליה, גרמניה, רומניה, צרפת, רוסיה)  וסדנת אמן בינלאומי (איטליה). מנהלת כללית תיאטרון הקרון: דליה יפה- מעיין,  מנהל אמנותי: שחר מרום.
מנהלי ומפיקי הפסטיבל: יעל מימוני ודני פישוף.

הפסטיבל השנה הוא באווירה של יריד, טעימות מסגנונות שונים, מדיות מסורתיות וחדשות, ערב רב של שפות, מדינות ותרבויות שונות, והכל ברוח תאטרון הבובות!

גולת הכותרת של הפסטיבל היא אירוע החוצות: Luuuuna Park  מתחם חוצות בגן הפעמון, שיספק חווית אמנות שובבה. זהו פרויקט אמנותי רב תחומי מקורי שבו לוקחים חלק 20 אמנים ישראליים בניהול אמנותי של הדס עפרת ושחר מרום. מתחם היריד יזמין להשתעשע ולצפות בחדר אשליות, לונה פארק ננסי, לוחמת מביסה מפלצות, דוכני מוזרויות, עננים מתנגשים ועוד.

--UNDER CONSTRUCTION. photo טניה קארוון

שילוב סגנונות בעולם תיאטרון הבובות  יוצרי תיאטרון הבובות העכשווי, המושפעים מהעולם הטכנולוגי, משלבים מדיות חדשות בתוך יצירתם.  "גוליבר"(בכורה), הצגה  למבוגרים בבימויו של האמן צבי סהר המציגה את מסעותיו של גוליבר באמצעות במה מלאת מים ובטכניקת תיאטרון בובות ייחודית, PUPPET CINEMA, המעבירה את הצופים חוויה קולנועית ותאטרונית משולבת.  "לילה קטנטן" (ספרד)  לגיל הרך – מזמינה את הילדים למרחב משחקי של הקרנות וחיישנים.  ליצנים ואמני קרקס חוקרים את עולם תאטרון החפצים, ומנפישים חפצים בצורה לא צפויה.         Three Monkeys (גרמניה) – הצגה למבוגרים על היום בו החפצים החליטו להתמרד בבני האדם. "VU" (צרפת) – הצגה למבוגרים, בה להטוטן יחיד מלהטט בחפצים יומיומיים במטרה להכין כוס תה. "Under Construction" (בכורה ירושלמית) – הצגה של שלישיית DAVAI, עם ליצנים בתוך בית מלא חפצים, שהולך ומתפרק. הליצן והאמן הבינתחומי, Antonio Catalano, יצור בפסטיבל את תזמורת הציפורים הראשונה (בכורה), עבודה מיוחדת לפסטיבל המשלבת כ-20 אמנים מהקהילה המקצועית ומקהילת החובבים.

פסטיבל רב -לשוני  השנה יתארחו הצגות דו לשוניות, בערבית ובעברית, באולם ימקא. שיתוף פעולה ייחודי עם ימקא , ירושלים. מוסד המייצג מקום של שיוויון, שיתוף, אמונה, קהילה ודת. אחת מהן היא ההצגה "אגדה אפריקאית" מבית תיאטרון אלחייאת – המרכז הקהילתי הערבי רמלה, תעלה בערבית ובעברית ותציג את עלילותיהם של אומו ואמנה, זוג שובב, אי שם בג'ונגל של אפריקה.

מופע הפתיחה המיוחד של הפסטיבל לקהל הרחב – להקת "סיסטם עאלי", להקה המשלבת  טקסטים בשלוש שפות (עברית/ערבית/רוסית) עם אמני תאטרון בובות בערב מוסיקלי-חזותי חד פעמי!!!

בימי הפסטיבל יתקיימו בשעות הערב בחצר החאן ללא תשלום נוסף, ערבי קברט מוסיקליים בהשתתפות "וואסט א-טאריק" – הרכב ישראלי-פלסטיני, "Trei Parale" – להקת בובנאים ומוסיקאים מרומניה ועוד.

POP UP   נייר וקרטון הם עולמות של דמיון עבור ילדים ויוצרי תאטרון הבובות בוראים איתם עולמות.   "הגשם של סבא אהרון" (בכורה ירושלמית), על חברות בין סבא אהרון ל-2 חבריו, דמיון ומה שביניהם. במאית- מור פרנק בעיבוד לספרו של מאיר שלו, שזכתה בשלושה פרסים בפסטיבל חיפה הבינלאומי להצגות ילדים 2017, בהם פרס ההצגה הטובה ביותר. "הכתר שהלך לאיבוד" (בכורה) מאת היוצרת אפרת הדני, הצגה ללא מילים לקטנטנים , עם יצורי נייר מופלאים. "היה הייתה ביצה" (רומניה),לגילאים הרכים שמחברת בין גזירי נייר, צלליות ופולקלור מוסיקלי מרומניה.

הצגות רבות השנה הן בטכניקת ספרי פופ אפ. "Pop-up" (איטליה), הצגה בה שתי שחקניות ושחקן יוצרים עולמות מופלאים בתוך ערימת ספרים ענקית, "חכמים בלילה" הצגה של תיאטרון הקרון מאת גליה לוי -גרד, המציגה מתוך ספר ענק את סיפורי חלם וההצגה"למה בכה הדג" הצגה של תיאטרון הקרון, עיבוד לסיפורי החיות של עודד בורלא בו החיות מפתיעות מתוך ספרי נייר.

בחצר תיאטרון החאן מוזמנים באי הפסטיבל לסדנת יצירת ספרי פופ אפ שתתקיים במהלך היום בהדרכת האמנית הרב-תחומית הילה פלשקס. הילדים יוזמנו ליצור ספרים משל עצמם בהשראת עולם הירידים: סחרחרות, מפלצות, חיות משונות ועוד.

הפסטיבל הבינלאומי לתיאטרון בובות, ירושלים 2017, בהפקת תיאטרון הקרון 6– 10 באוגוסט
אולמות: מתחם תיאטרון החאן, תיאטרון הקרון, ימקא, בית שמואל, אולם ליאו מודל, סטודיו הזירה הבינתחומית.
מנהלת כללית: דליה יפה-מעיין; מנהל אמנותי: שחר מרום; מנהלי ומפיקי הפסטיבל: יעל מימוני, דני פישוף.  כרטיסים: www.traintheater.co.il/festival

1 תגובה

להשאיר תגובה