חברת סופרבוס ומשטרת לב הבירה ממשיכות בפעילות כנגד גילויי האלימות ותקיפת נהגי התחבורה הציבורית בירושלים ובעיקר בצפון העיר. במסגרת  פעילותיה היוזמות של סופרבוס בדאגה ובשמירה על ביטחון נהגיה, קיימה החברה בשבוע האחרון בשיתוף נציגי תחנת לב הבירה, סדנה מקצועית לנהגי החברה בנושא דרכי ההתמודדות ופעולה מעשיים לצד פעולות מנע כנגד תופעת האלימות המתגברת באוטובוסים.

בסדנה, שהועברה על ידי רס"מ אריאל זוהר, השוטר הקהילתי של שכונת רמות ובשיתוף הקב"ט הראשי של סופרבוס, השתתפו נהגי החברה העובדים בקווים העוברים בשכונת רמות ושחלקם אף היו עדים למספר גילויי אלימות מצד נוסעים בחודשים האחרונים.

בין התכנים שהועברו בסדנה היו דרכי פעולה בעת עימותים ובעיות עם הנוסעים במהלך הנסיעה, זיהוי התנהגויות חריגות של נוסעים בשלב מוקדם, טיפול ודיווח בזמן אמת למשטרה באירועי אלימות וגרימת נזק, אופן הדיבור והייצוגיות של הנהגים כאמצעי לריכוך האווירה ולהפחתת מתח ולחץ וכן הרחבה בנושא חוק ההטרדה המינית.

כמו-כן, במהלך הסדנה צוין כי המשטרה תיתן טיפול מהיר בתלונות שיוגשו בנושא אלימות בתחבורה הציבורית  כאשר להעברת תיעוד מצולם מהתקיפות בשלב מוקדם ישנה חשיבות רבה בקיצור תהליך הזיהוי ותפיסתם של התוקפים. כמו-כן, ביקשה המשטרה מהנהגים להגביר את שימוש בלחצני המצוקה שבאוטובוסים בזמן אמת, בכדי לקצר את זמני ההגעה של הניידת לאירוע וכן להגיש תלונה ולדווח על כל מקרה אלימות מכל סוג שהוא.

מנכ"ל חברת סופרבוס צחי נווה ציין כי "ההון האנושי של סופרבוס הוא המרכיב החשוב ביותר בפעילותה של החברה ובעשייה היומיומית שלנו. אנו פועלים ונמשיך לפעול במלוא העוצמה על מנת להגן על נהגינו ולדאוג לביטחונם האישי במהלך עבודתם. אנו מודים למשטרת ירושלים ובכלל זה לשוטרי תחנת לב הבירה על התגייסותם המלאה ופעילותם החשובה למאמץ המשותף במיגור האלימות בתחבורה הציבורית בירושלים".

במשטרה ובסופרבוס ציינו כי ימשיכו בהגברת הפעולות בשטח לצד הדרכות מקצועיות לנהגים על מנת לצמצם משמעותית את האלימות בתחבורה הציבורית בטווח הקרוב.

תגובות

להשאיר תגובה