בית הספר ויצו בית הכרם קיבל השבוע את פרס האקלים ממשרד החינוך על סביבה חיובית עבור תלמידי ביה"ס, לחינוך מיוחד, וזאת בשל תוכנית ליווי אישית נפשית ומקצועית, ושילוב מקצועות כמו קולינריה ועיצוב שיער מעבר לכלל המקצועות הקונבנציונליים ותעודת הבגרות.
שילוב של תהליכי למידה וצמיחה אישית מחזקים את האקלים:מתוך האמונה הזו בית הספר הגיש תכנית משודרגת לחינוך התלמידים שכוללת תחביבים מעבר למקצועות הקלאסיים ותמיכה מנטלית וזכה בפרס אקלים חיובי. הפרס הוענק לכלל צוות בית הספר על סביבה מיוחדת ולא שגרתית.
בעוד תלמידי ויצו בית הכרם, כמו שאר ילדי ישראל, נותרו ללא מסגרת חינוכית בריאה במשך תקופה ארוכה – הנהלת בית הספר שמה לה למטרה לאחר המשבר לשקם את סביבת החינוכית גם ברמה הלימודית וגם ברמה האישית.
בתיכון ויצו בית הכרם לומדים 110 תלמידי חינוך מיוחד שנהנים מאטמוספירה מקצועית לימודית ויחס אישי מוקפד. כל אחד מהם מקבל תכנית לימודית אישית שמותאמת לכישורים שלו. לא מדובר רק במקצועות קלאסיים כמו בכל תיכון שמעניקים תעודת בגרות אלא בנוסף מוצעות מגמות מעשיות כמו עיצוב שיער, קולינריה ועיצוב כלים.
"ישבנו עם כל ילד ושאלנו אותו מה החלום שלו, חיברנו את החוזקות והמיומנויות שלו למקצוע פרקטי וכתבנו לו תכנית אישית. אנחנו מאמינים בכל ילד בבית הספר שהוא יכול להגיע למטרות שהציב לעצמו בתוכנית", מספרת מנהלת בית הספר ויצו בית הכרם, רות פן בן אריה. "ילד לא הולך לבית הספר רק כדי ללמוד. הילדים שלנו עברו בקורונה אתגר משמעותי, הם לא רק התנתקו מסביבה לימודית אלא גם מחברים וגב חינוכי. מטרתנו לאחר המשבר הייתה להחזיר להם סביבה חינוכית שתחזק אותם גם לימודית וגם מנטלית".