האמנית ענת אגמי מציגה כעת בבנייני האומה שבירושלים את תערוכתה 'חשיפות'. מוטיבים של בעלי חיים, ילדות, או נער העומד על צוק משדרים מבט לאופק לא ידוע ומוגדר. היצירה שלה דומה לרכיבה שלה על אופנוע שכן היא אחת מעשר נשים ישראליות שרוכבות על הארלי דוידסון
כשהאמנית ענת אגמי מתחילה לצייר, היא לא יודעת לאן תגיע, מה בעצם היא הולכת ליצור. "ציורי השמן שלי חושפים עולם מופלא ונסתר, שבו מאות דימויים ודמויות מיניאטוריות, כמו פסיפס צבעוני, אשר כל אחד מהם מהווה ציור בפני עצמו, והם מתגלים לעין רק ממבט קרוב", היא אומרת.
שיטת העבודה של אגמי נשענת על הלא נודע. היא אינה יודעת מראש מה יהיה נושא הציור, והוא מתגלה לפניה, רק תוך כדי תהליך העבודה.
התערוכה שלה 'חשיפות', אותה אוצר ערן ליטוין ואשר מוצגת עכשיו במרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה בירושלים, מציגה ציורי השמן גדולים ומרשימים שלה, בהם חוזרים מוטיבים של בעלי חיים, ילד העומד על צוק וילדות מצוירות, כשגבן לצופה. הקומפוזיציות השונות יוצרות תחושת כמיהה של מבט אל עבר אופק לא מוגדר.
אגמי, בשנות השישים לחייה, היא ילידת אנגליה ואם לטומי ויאן, מוזיקאים מוכשרים, יוצאי 'אקס פקטור’ ישראל, היא למדה בעבר משחק בבית צבי ועסקה בתיאטרון מספר שנים. בין לבין, הספיקה לעבוד גם כשנתיים בספארי בר"ג, כמטפלת באריות. לציור הגיעה רק בגיל 28, בעת שעבדה בחנות פרחים. רישומיה הראשונים נעשו בעט על נייר עטיפה חום, ששימש לעיטוף זרי הפרחים. בניסיונות ההם מצאה את הדמויות הקטנות המזוהות אִתה, שנולדו תוך כדי השרבוט על הנייר. את מלאכת היצירה, היא משווה לרכיבה על האופנוע שלה, הארלי דוידסון (היא אחת מעשר נשים ישראליות, הרוכבות על 'הארלי'). הרכיבה מרוקנת את התודעה, ופותחת אותה אל תחושה גולמית וחופש לרעיונות, שמקבלים צורה לאחר מכן במשטח הציור.
כעת ניתנת הזדמנות להיחשף לעבודותיה במרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה, אשר פתח שעריו בשנים האחרונות להצגת יצירות אמנות של אמנים ישראלים חדשים, לצד אמנים ישראלים מוכרים.
"חשיפות'.
(ימים א'-ה' / 9:00-16:00), מרכז הקונגרסים הבינ"ל – בנייני האומה, ירושלים,
כניסה: חינם בתיאום מראש: 02-6558508. בטרקלין אורנים.
התערוכה תוצג עד ה-30.4.17