פאשניסטה בצניעות

שבוע האופנה של Sheek.Me מבית היוצר של יזמית האופנה והסטייליסטית לימור כץ, מתקיים השבוע בירושלים ובעוד מקומות בארץ. לראשונה האשה הדתית והחרדית- והאופנה שלה- הם במרכז.  כץ מספרת מאיפה הרעיון לאירוע, למה זנחה את ההייטק בשביל אופנה ולמה האשה הדתית מתלבשת מצוין בניגוד לסטיגמה

"נשים חילוניות יכולות לזרוק על עצמו גופייה, ג'ינס ולהמשיך הלאה בשגרת יומן. אפילו באירועים קיימת אופציה לשמלה שחורה קטנה וקלאסית. האישה הדתית לא זורקת על עצמה משהו יוצאת. היא לא יכולה ללכת עם ג'ינסים ובטח לא בשבת. אישה דתייה משקיעה הרבה יותר בלבוש, היא נוכחת ביותר אירועים, מתלבשת לחגים". כן, בניגוד אולי לסטיגמות על הלבוש הדתי האפרורי,  יזמית האופנה לימור כץ, שהקימה את שבוע האופנה שמתרחש בירושלים בימים אלו, מאמינה שלאשה הדתית בהחלט מגיע אירוע אופנה כי היא פאשניסית של ממש

כץ (43)  נשואה לעדי  ואם לשלושה, גרה בגבעת שמואל ובעלים של ירידי האופנה Sheek.Me, אל הפקת ירידי האופנה התגלגלה אחרי לא מעט תהפוכות ושינויים בפן המקצועי. "עבדתי במשך כ- 17 שנים בהייטק בתור חשבת שכר ולאחר מכן מנהלת מדור שכר בחברות גדולות. במשך תקופה ארוכה הרגשתי שזה לא אני, אלו לא החיים שאני רוצה לעצמי, אך במקביל הייתי כבר נשואה ועם ילדים והחשיבה הייתה לא רק על פיתוח עצמי, אלא להביא כסף ופרנסה הבייתה. בשלב מסוים פשוט נשברתי. החלטתי על הקמת בוטיק בייתי בשם Sheek Me, שהתמחה בביגוד מעצבים לנשים. הרעיון היה לתת מענה לנשים בכל שעה ונבע מימי עבודתי בהייטק, בהם לא היה לי זמן ללכת לקנות בגדים בשעות בהן החנויות והקניונים פועלים. למדתי סטיילינג ונתתי יחס חם ואישי לכל לקוחה. הפידבקים היו מדהימים ולקוחות תמיד פירגנו”.

אחרי עשור הרגיש מיצוי והחליטה לקחת את הניסיון והקשרים שצברתי ולהפוך למפיקה בתחום הפקת הירידים, שקיבלו את שמו של הבוטיק Sheek Me. "הרצון היה לגדול, להעניק ללקוחות יותר מבחר, יותר מעצבים, מחירים אטרקטיביים ובמקביל לדאוג למעצבות הישראליות איתן עבדתי וכאלו נוספות ולספק להן פרנסה לאורך כל השנה. במקום להתחרות עם בעלי הירידים בתל אביב, החלטתי להביא את האופנה לפריפריה ולצאת איתה החוצה, למקומות עם שפע חנייה ולאפשר כניסה חינם. מעבר לכך, בתור דתייה לשעבר חשתי שבעוד שעולם האופנה מאוד מפותח במגזר החילוני, ישנה אי הבנה של הצורך כאשר מדובר במגזר הדתי”

12 ירידים כבר מאחוריה וכעת בסביבות פסח,  בין התאריכים 21/3 עד ה-5/4 נערכים חמישה ירידי אופנה נוספים, אשר יעברו בחמש ערים בישראל: גבעת שמואל, אורנית, ירושלים, חיפה ומודיעין, שיכלולו סך הכל מאות מעצבות ישראליות מובילות, תוצרת כחול- לבן, בתחומי הביגוד והאקססוריז ואף מתנות חג ועיצוב הבית.

בירושלים וחיפה, יערכו אף ירידים גדולים עוד יותר, בהם יתקיימו גם תצוגות אופנה מושקעות שאותן יובילו לראשונה סטייליסטיות ובלוגריות אופנה מובילות מהמגזר, יהיה די ג'יי שינגן מוזיקה וינעים את האווירה, אלכוהול והפתעות רבות נוספות.

מאיפה הגיע הרעיון לקיים פסטיבל לנשים דתיות בלבד?

ישנה איזושהי נטייה מוטעית לחשוב שנשים דתיות לא אוהבות או צורכות אופנה והדבר כלל לא נכון. נשים דתיות אוהבות להתלבש ואף זקוקות ליותר בגדי אירועים מאשר אלו החילוניות. כל חגיגה משפחתית, כל חג, כל שבת בבת כנסת היא מאורע שיש להתגנדר עבורו ולפעמים התחדשות היא אפילו בגדר מצווה. לכן בחרתי לפנות לקהל זה ולתת לו מענה ראוי. הסתובבתי פעמים רבות בירידים המיועדים ספציפית למגזר. יש בהם בגדים אבל אין פאשן. בעוד שבירידים התל אביביים מביאים המארגנים חוויית קנייה, אירוע שכולו כיף, מוזיקה, אוכל, שתייה והנאה, מקום שאפשר להגיע אליו ולבלות שעות, ירידי המגזר הסתכמו בלוקיישנים לא מזמינים, בהם דוכני ביגוד ושום ערך מוסף. הגעתי למסקנה שגם למגזר מגיע ליהנות מהאווירה המחשמלת ומחוויית קנייה."

הירידים כוללים  בגדים, נעליים, תכשיטים ואקססוריז טרנדיים ואופנתיים הן מעונות האביב- קיץ 2017

והחגים החדשות והן מקולקציות קודמות. כלל הפריטים יוצעו בהנחות גדולות וחד פעמיות בנות 20%- 70% מהמחיר המקורי. אלו יענו למירב הסגנונות וינועו בין הקז'ואל היומיומי ועד לקולקציות חגיגיות לשבת וחג. כמו כן, חלק גדול מהמתחם הענק יוקדש לתחום האקססוריז משלימים, כדוגמת תכשיטים, תיקים, צעיפים, כובעים, פריטים לבית, מתנות לחג ואף פריטי ילדים.

בין המעצבות הישראליות המובילות המציגות ניתן למצוא את:Lara Rosnovsky Design, שדה בר , שיראל אברהמי, Hodaya luvich -הודיה לוביץ, אתכסיא – מטפחות יפות, אורית וזהבה- בוטיק בגדים בייבוא אישי, מיטל נאמן, יעל רוזמרין, זוהר להתלבש באהבה, Feyge, תלמה לירן,  sigaliss jewelrys, הילולים – מטפחות עם שיק, שני שגב, שחרית, עדולה, גודי ביגוד, הדס עיצוב אופנה, Ore'lie, אתי'קה – שרשראות בד, ננה אורנה ורננה, Sahar Shitrit, ציפי לבי, ‎ליאור בן חן עיצובים,

האם המציגים הם מעצבים פרטיים בלבד או גם רשתות?

המציגים אינם רשתות, כאשר יש דגש רב על נתינת במה לעיצובים כחול- לבן ולמעצבות ישראליות. בירידים ניתן למצוא עשרות מעצבות, אשר רבות מהן כבר הפכו למשפחה וממשיכות איתנו מיריד ליריד. ניתן למצוא כאלו מובילות וידועות מאוד במגזר כמו הדס עיצוב אופנה, הודיה לוביץ', שדה בר, אורנה ורננה ושחרית ומנגד כאלו שמציגות לראשונה קולקציות ביכורים. כל אחת מביאה עימה סגנון ועיצובים אחרים ויש לכולן מקום.

מה מייחד את האישה הדתית מבחינת קניות של בגדים לעומת אישה חילונית?

"אשה חילונית לא יכולה לזרוק על עצמה ג'ינס וגופיה ויש דגש על בגדים לחגים . חילונים מנצלים את יום שבת בכדי להיות במיטה או לצאת למסעדה. אצל הקהל הדתי יש את שגרת בית הכנסת וכמעט בכל סוף שבוע ישנו מאורע מחייב אחר. בנוסף, קהל דתי לרוב חי בקהילות, שגם הן יוזמות ומארגנות אירועים בינן לבין עצמן. יש גם טרנדים רבים שמחלחלים דווקא מהעולם הדתי לזה החילוני, כמו למשל לבוש צנוע שהפך פופולארי מאוד בקרב חילוניות וכיסוי ראש מעוצבים, שהיום כל פאשניסטה שמכבדת עצמה חובשת “

תגובות

להשאיר תגובה