מוזיאון הסובלנות ירושלים משיק: יסמין מועלם מארחת לראשונה את דודו טסה

מוזיאון הסובלנות ירושלים מקדם תכנים תצוגות מופעים ופעילויות שנועדו לקדם סובלנות קירוב לבבות ואהבת חינם. המוזיאון פותח את  שעריו ומשיק סנונית ראשונה בסדרת מופעים ייחודית "ואהבת לרעך": יסמין מועלם מארחת לראשונה את דודו טסה. אמפיתיאטרון מוזיאון הסובלנות י-ם, תחת כיפת השמיים, 19.9.24 ,יום חמישי
פתיחת דלתות:19:30 ,תחילת מופע:21:00. מחיר כרטיס: 79 ₪

שנה אחרי צאת אלבומה השני “אין עולם” תחנוך יסמין מועלם, מהיוצרות האהובות בארץ, את בימת האמפיתיאטרון מוזיאון הסובלנות, ירושלים ותארח לראשונה את דודו טסה.

מהפריצה המטאורית ב 2020 עם אלבום הבכורה ‘אריה’, יסמין מועלם לא הפסיקה ליצור ולהופיע. הקהל התאהב בהמוניו והשירים הפכו להיות פסקול של דור ולאחרונה גם פסקול של תקופה ומקור לנחמה.

אודות המוזיאון:

המוזיאון הממוקם בשכונת ממילא הוותיקה אשר היתה מקום מגורים אשר חיבר בין החלק העתיק והישן של העיר לבין העיר החדשה הנמצאת בתנופת פיתוח מואצת.. הבניין נבנה בצורת גשר המסמל את החיבור בין ישן לחדש, גשר בין תרבויות דתות ודעות, גרם המדרגות המיוחד בו הושקע מאמץ ארכיטקטוני מבטא גם הוא את הרצון של מיסדי המוזיאון ליצור את החיבורים, בין אנשים, דעות ותרבויות.

ביום העצמאות האחרון פתח המוזיאון את שעריו לציבור הרחב במעמד נשיא המדינה,עם תערוכה מיוחדת" מחושך לאור" בה הושקעו משאבים רבים כדי לספר את הימים הקשים אותם חווינו כעם בימים הראשונים של מלחמת חרבות ברזל דרך סיפור גבורתם של 33 נשים אמיצות אשר התמודדו עם הרוע ,ובהמשך שותפים המבקרים לאור והערבות ההדדית שהתגלתה בעם ישראל וביהדות התפוצות.

הארכיטקטורה הפנימית של המוזיאון עוצבה בהשראת יונה, המייצגת את החתירה של מייסדיו לשלום אהבת חינם ,תקווה לעתיד טוב יותר. מרכז הבניין הוא גרם המדרגות המונומנטלי, המצליח להמחיש באמצעים ארכיטקטוניים את המסר לפיו, סובלנות והבנה נובעות ממעורבות, הקשבה ומאמץ כן להבין את נקודת המבט של האחר.

המוזיאון יושב בצומת שבין מרכז העיר המערבית והעיר העתיקה שבמזרחה. הקמפוס, ששטחו 185,000 מ"ר.

האמפיתיאטרון החיצוני, המכיל 1,000 מקומות ישיבה, מוקף על ידי אמת מים מימי בית שני שנבנה במקור על ידי המלך הורדוס.

המבנה התגלה כשהיסודות הונחו לפני שני עשורים, וכעת הוא מואר בערבים ומוגן בזכוכית. במרכז האמפיתיאטרון ניצבת במה נמוכה, ומסך ורמקולים עולים מתוכה בלחיצת כפתור ומספקים חוויה יוצאת דופן וקסומה לקהל.

במקביל לסדרת המופעים החל מה6.9 תוצג גם 06:29 מחושך לאור – תערוכה חדשנית המציגה את עומקי האמפתיה האנושית והתקווה אשר קושרים אותנו יחד, בשעתנו הקשה. התערוכה מציגה 33 עדויות של נשים אמיצות החושפות את סיפורן המטלטל מה 7 באוקטובר ומעניקות לנו הצצה אינטימית לעולמן. זוהי חוויית עדות ממקור ראשון, פנים אל פנים, ללא מתווכים ובאופן שטרם נראה.

קישור לרכישה למופע:

 https://www.to-mix.co.il/product/jasmin-mualem-veahavta-lereacha/?swcfpc=1  

תגובות

להשאיר תגובה