הפקת הענק של כוכבים וכוכבות עם תזמורת ירושלים מזרח ומאסטרו תום כהן חוזרת עם אומנים מהשורה הראשונה: אהוד בנאי, גליקריה, דני סנדרסון, נסרין קדרי, מתי כספי ושלומי שבת. 

3-4/7/2024, בריכת הסולטן, ירושלים

פסטיבל ירושלים מזרח ומערב השני מציג בבריכת הסולטן תחת כיפת השמים, למרגלות העיר העתיקה ומגדל דוד, חגיגה מוזיקלית מרהיבה וחד פעמית. תזמורת ירושלים מזרח ומערב, עיריית ירושלים וחברת אריאל מציגות סולניות וסולנים ששמים את המזרח התיכון במרכז המפה המוזיקלית של העולם. התזמורת, שנבחרה ע"י משרד התרבות כתזמורת המובילה בישראל, תארח בערב הראשון את גליקריה, נסרין קדרי ושלומי שבת לחגיגה בניחוח ים תיכון. בערב השני, כשהמבט מופנה מערבה, יעלו על הבמה עם התזמורת אהוד בנאי, דני סנדרסון ומתי כספי. לצד כרטיסים לשני ערבי הפסטיבל יוצעו גם חבילות הכוללות לינה וכרטיסים לפסטיבל.

רביעי, 3/7, מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב מארחים את גליקריה, נסרין קדרי ושלומי שבת

מופע הפתיחה של הפסטיבל מביא אל הבמה של בריכת הסולטן את הקסם הסוחף של המוזיקה היוונית, את הפאר המלכותי של המוזיקה הערבית, את הריגוש הענק שבמוזיקה הטורקית ואת כל הצלילים שמתנגנים כאן באגן הים התיכון. גליקריה, נסרין קדרי ושלומי שבת יחברו להתזמורת לערב חד פעמי שכולו להיטי ענק אהובים שנוצרו בשכונה שלנו, ערב שהוא חובה לכל מי שהמוזיקה הזו מרחיבה את ליבו.

חמישי, 4/7, מאסטרו תום כהן ותזמורת ירושלים מזרח ומערב מארחים את אהוד בנאי, דני סנדרסון ומתי כספי

הערב השני של הפסטיבל מקבץ יחד שלושה מוזיקאים אגדיים ששינו את הסאונד הישראלי מקצה לקצה. אהוד, דני ומתי היו מהראשונים שהצליחו לתרגם את הקסם של המערב לעברית וליצור ממנו סגנון מקומי וייחודי, כזה שמחבר בין יבשות וזמנים. יחד, הם חתומים על מאות שירים שהפכו לקלאסיקות וליוו את ההיסטוריה שלנו. יחד, הם יעלו לקונצרט ענק ומרגש שכל שיר בו הוא פיסה קטנה מהסיפור שלנו.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון:  ״ירושלים, בירת התרבות, ממשיכה להביא לפתחה את מיטב האירועים והאמנים. אחרי ההצלחה אשתקד, פסטיבל ירושלים מזרח ומערב יתקיים גם בקיץ הקרוב, שנה שנייה ברציפות. פסטיבל יוצא דופן ויחודי שיתקיים מול חומות ירושלים העתיקה ויחבר פסיפס מוזיקלי מרגש וקסום. אני קורא לקהל מכל רחבי הארץ, להגיע לירושלים וליהנות ממגוון עשיר וייחודי שרק בירת ישראל יודעת להציע.״

מאסטרו תום כהן: ״נדמה כי חיים שלמים פעורים בין שנת הבכורה של פסטיבל ירושלים מזרח ומערב הראשון לבין המהדורה השנייה בקיץ הקרוב. אנו חיים כבר חודשים ארוכים בהם קשה מאוד למצוא סיבה לחגוג, אבל דווקא בחודשים אלה למדנו מהו כוחה של המוזיקה וכיצד היא מצליחה להביא מזור לנפש וליצור חיבורים בלתי צפויים ומרגשים. התזמורת ואני מתפללים בכל יום לחזרתם כל כולן וכולם הביתה בבריאות מלאה ושלמה, ומקווים לארח אותם אתנו, במה שיהפוך את החגיגה לשלמה ומלאה באמת״.

תגובות

להשאיר תגובה