מאה פעמים בגין

בפעם המאה: "מר בגין" הצגת יחיד בכיכובו של דני שטג

תיאטרון הנפש מעלה בפעם ה-100 את ההצגה "מר בגין" בכיכובו של השחקן דני שטג. המחזה נכתב על ידי גבריאל עמנואל ובבימויו של צחי בן דוד. "מר בגין", מונודרמה אינטימית, מציגה את עולמו המרתק של מנחם בגין, אחד המנהיגים הדגולים של העם היהודי במאה ה-20.

המחזאי גבריאל עמנואל, ממייסדי תיאטרון הנפש: "אני נרגש שההצגה מר בגין תועלה בפעם ה-100, בכך אנחנו ממשיכים להגשים את חזון התיאטרון היהודי המקצועי שהקמנו הווארד ריפ ואנוכי בקנדה לפני כ-40 שנה ושממשיך לפעול בישראל ולעסוק בנושאים שהם במהות של העם היהודי והנפש היהודית. את המחזה כתבתי לאחר חודשים של חקירה ולימוד כתביו ונאומיו של בגין. ביליתי ימים ארוכים בארכיון במרכז מורשת מנחם בגין בירושלים ותוך כדי תהליך הלמידה והחקירה התגבש החזון לכתיבת המחזה. למדתי הרבה על חייו ופועלו של בגין והתחברתי לדמותו על כל צדדיה. במחזה מסופרים זיכרונותיו של בגין בהיבט האישי והלאומי ומשולבים בו דיאלוגים בינו לבין אשתו המנוחה עליזה ז"ל. הבחירה בשחקן דני שטג המגלם את דמותו של בגין הייתה טבעית והוא עושה זאת בצורה מדויקת ואותנטית על כך יעידו הביקורות שנאמרו על ידי ותיקי האצ"ל שלחמו לצד בגין ועל ידי משפחתו".

דני שטג בהצגה "מר בגין". צילום: יונתן בלום

ההצגה זכתה בפרס ראש הממשלה 2022 ולשבחים רבים מאז שהועלתה לראשונה כחלק מאירועי שנת המאה להולדתו של מנחם בגין. 

ההצגה תתקיים ביום חמישי, ד' בשבט,  26.1.2023 בשעה 20:00, באודיטוריום מרכז מורשת מנחם בגין, רח' ש.א. נכון 6 ירושלים | מחיר: 30 ₪ | רכישת כרטיסים אונליין באתר מרכז מורשת מנחם בגין.

תגובות

להשאיר תגובה