מזה כמעט עשור שטל ועקנין חולש על מדינות העולם ונחשב לזמר היהודי הנחשב בקונצרטים, פסטיבלים יהודים ואירועי יוקרה ברחבי העולם. רק לאחרונה הופיע טל בסיבוב הופעות מוצלח ברחבי העולם, מאוסטרליה לאירופה, ממרבלה שבספרד ועד לדרום אמריקה.
כבר מעל לעשור שטל ועקנין כובש במות ברחביי העולם, כמו את במת הסנטרל פארק בניו יורק – במופע הצדעה שבו השתתפו מעל ל20 אלף איש. נוסף לכך, ועקנין היה לאומן היהודי הראשון שהופיע בהיכל אקספו בדובאי אל מול משפחת המלוכה (קיימת גם כן תמונה סוריאליסטית בה מוחמד אל עבר יושב על במה עם גדול השייחים במזרח התיכון בזמן המופע של טל כשמאחוריו תמונה של חייל במדים מנשק את הכותל המערבי).
טל ועקנין. צלם מרבין שישפורטיש

בין היתר, ביצע טל שיתופי פעולה בפרויקטים מוסיקליים שונים והופעות יחד עם רשימה של אומנים מובילים ביניהם: אנדראו בוצ׳לי, ג׳ילברט מונטניה, אברהם פריד, גד אלבז, יוסי אזולאי, קובי אפללו, יעקב שוואקי, ישי לפידות ועוד רבים וטובים. על הניגון בביצועו ל"עם הנצח" נכנסה השרה מירי רגב להר הבית בביקורה האחרון במקום. בימים אלו יצא לאקרנים הסרט "בחורים טובים 2" של הבמאי הישראלי הבינלאומי ארז תדמור, טל השתתף כשחקן בסרט וכתב פסקול מוסיקלי אותו הוא שר בסצנה המרכזית.

טל ועקנין 38, אב לארבעה, תושב בית חורון, ממקימי תחנת הרדיו גלי ישראל. ועקנין החל את דרכו המוסיקלית בגיל 6 כשהחל לשיר בבית הכנסת של מרים פרץ בשכונת גבעת זאב בירושלים, ליד כיסא החזן של אביו. בהמשך, אף שחרר סינגל עם קליפ בו מופיעה מרים פרץ "נשמת". מרים מלווה את טל מילדות כאם רוחנית ואשת סוד.

בבוקר ה- 7.10 טל הבין שמדינת ישראל קמה לעידן חדש. כבר באותו בוקר הוא החל באופן מידי בהקמת יחידת כוננות לישוב בית חורון, בו הוא מתגורר. כעבור מספר ימים, כשהבין שיש בכוחו לסייע בעזרת קשרים אישיים של שנים שהוא יצר עם עשירי העולם, החליט טל לפתוח חמ"ל תרומות בינלאומי יחד עם ארגוני הסיוע ועמותות התמיכה בצה״ל מרחבי תבל, בכדיי לסייע לחיילים. בעשרת החודשים שעברו מאז פרוץ המלחמה, הצליח ועקנין לגייס תורמים ליחידות מיוחדות בצה"ל ולעמותות השונות במיליוני דולרים. יתרה מזו הוא אף דאג בחלקם לייבוא אישי שלהם ארצה ומשם לבסיסים תוך כדי סיכון אישי.

טל רואה במופעים ברחבי העולם שליחות במיוחד בימים אלו, הוא רואה את קירוב הלבבות של יהודי הגולה, את הרצון שלהם לעשות "עלייה" ואת התרומה הרבה שמגיעה מהם למען צה"ל. בחלק מהנסיעות שלו ברחבי העולם למטרת מופעים הוא גם דאג לייבא את הציוד בעצמו באישור משרד הביטחון. הציוד כולל בתוכו, כלי מיגון,רחפנים, קסדות, ברכיות, אפודים ומה לא. את הימים והחודשים הראשונים של המלחמה הוא העביר בלילות, בשמירות בישוב, בבקרים, בגיוס תרומות ובערבים, בהספקת הציוד לבסיסים. כל זאת, לצד מופעים וערבי חיזוק בעל האש לחיילים שזה עתה חזרו משדה הקרב.

טל ועקנין: "כמעט כל יהודי בעולם תרם למען החיילים שלנו ולמען עם ישראל בשנה האחרונה, תמיד הרגשנו מחוברים אך השנה האחרונה יצרה את המשפחתיות הגלובלית של עם ישראל אהבה עזה בין הקהילות וארץ ישראל כולנו מתאחדים כי הבנו שרק יחד ננצח ״

תגובות

להשאיר תגובה