כולנו נמצאים בימים מבלבלים, שילוב בין מורל גבוה כדי לחזק את החיילים והחיילות שנלחמים בשטח, אל מול הבשורות הקשות שעולות כל יום מהחדשות. אך לפני שבועיים וחצי ירושלים ספגה אבדות בנפש ובגוף בפיגוע רצחני בכניסה לעיר. יחד עם זאת, כאנשי רוח, אנחנו חדורי מטרה להמשיך את החיים ולשמור על מצב רוח ומעט בריחה מהמציאות הקשה. כינסנו פה מספר אירועים שמתקיימים במהלך השבועיים הקרובים במטרה שיגרמו לכם להתרגש ולהפיג מעט מהמתח והחרדה בימים אלה:

מתקווה לשלום
תערוכת ציורים של שלוש אמניות חרדיות, חברות סטודיה מבית נשים וסיפורים בירושלים,
שחברו לבית הכנסת ישורון ויציגו במהלך דצמבר תערוכה המתכתבת בנושא שאף מגזר בארץ לא מתחמק ממנו כעת: תקווה ושלום.
בין העבודות: אסמבלז' על קליפות ביצים של ברכת כהן, "הכותל" של האמנית הרב תחומית חנה זריצקי, ו"עליה לרגל" של מנוחה ינקלביץ
התערוכה מתקיימת בסיוע המחלקה לקידום נשים והאגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים
מתי:
עד 28 בדצמבר, א-ה 10:00-13:30, בימי החנוכה 10-14/12 18:30-21:30
אולם בית הכנסת המרכזי ישרון, רח' המלך ג'ורג' 44 ירושלים, לפרטים – 052-7693708

כמה: כניסה חופשית
פרטים נוספים: אתר נשים וסיפורים בירושלים: https://www.jerusalem.muni.il/he/residents/promoting-women/women-and-stories/
אהבת עולם ציור של חנה זריצק

עולם האופרה למען ישראל – קונצרט הזדהות עם ישראל בהשתתפות בתי האופרה האירופיים

17.12 בשעה 19:30 בבית העם, רח׳ בצלאל 11, ירושלים

עיריית ירושלים, אגף התרבות והאומנויות בעיריית ירושלים בשותפות עם פסטיבל האופרה הלירית בירושלים יזמו את Opera World Stand with Israel – קונצרט הזדהות עם ישראל בהשתתפות בתי האופרה האירופיים התומכים בישראל במאבקה בטרור. במהלך הקונצרט יוקרנו על המסך הודעות וידאו של מנהלי האופרה, מנהלי קאסט והאמנים בעלי שם, שישאו נאומי סולידריות בישראל.

בקונצרט ישתתפו מיטב זמרי האופרה הישראלים ונציגי בתי האופרה המובילים באירופה. בקונצרט יבוצעו אריות והרכבים מאופרות פופולריות ושירים ישראלים. ‎בין המשתתפים: זמר טנור-קריסטיאן בנדיקט (מטרופוליטן אופרה), זמרת סופרן אירה ברטמן (האופרה הישראלית), זמרת סופרן ג'וליה בינק (בית האופרה ברמרחבן) ועוד.

הכניסה חופשית בהרשמה מראש בעמוד הפייסבוק >   https://www.facebook.com/events/886530092708798/?ref=newsfeed&locale=he_IL

ימי הולגאב ליצירה ישראלית -אתיופית

מופע פתיחה עם יאיר דלאל ואבטה בריהון; אושי מסלה, ישראל בר-און ודניאל עצטה במופע טריו; דגה פדר בשני מופעי מחול בערב אחד; אבי ווסה עם נכסי צאת ברזל של המוזיקה האתיופית; גודאי ארז-ביטואלין ביצירת תיאטרון-מחול לרקדנית סולו בליווי מוזיקה חיה; נחמה לנשמה: מרקנה (Merkanaמארחים את תומבולה אבבאו; תיאטרון הולגאב עם ההצגה "בואו לבונה";עדן דרסו במופע במזקקה

26-23  בדצמבר 2023, בית הקונפדרציה, ירושלים

בית הקונפדרציה ע"ש חיים גורי בירושלים יקיים בסוף דצמבר סדרת אירועי מוזיקה ייחודית בשם "ימי הולגאב". הסדרה מתקיימת במקום פסטיבל הולגאב הבינלאומי המסורתי, שנדחה השנה בשל המלחמה. תחת זאת אנו מגישים לכם את "ימי הולגאב": ארבעה ימים של יצירה ישראלית-אתיופית מקורית,  מנחמת ומרגשת, בתחום המוזיקה, המחול והתיאטרון, בהשתתפות מיטב האמנים.

הסדרה תתקיים בתאריכים 26-23 בדצמבר, בבית הקונפדרציה ובמזקקה. האירועים בתשלום, ולתושבי הדרום והצפון שפונו מבתיהם הנם בעלות סמלית של 10 ₪. כל האירועים מתקיימים על פי תקנות פיקוד העורף.

אפי בניה, המנהל האמנותי של "ימי הולגאב": "בתוך כל העצב והכאב העמוק של כולנו, ומתוך הרצון להמשיך ולחזק את החוסן שלנו – פסטיבל הולגאב, המוקדש מדי שנה ליצירה ישראלית – אתיופית, מתקיים השנה במתכונת מותאמת למצב. התוכנית ממשיכה לתת במה מרכזית למיטב היצירה האתיופית הנעשית בישראל ולשיתופי פעולה מקוריים: יאיר דלאל ואבטה בריהון יעלו מופע משותף, אבי ווסה יציג את נכסי צאן הברזל של המוזיקה האתיופית, הכוריאוגרפית והרקדנית המוערכת דגה פדר תעלה שני מופעים בערב אחד, גודאי ארז-ביטואלין תציג יצירת תיאטרון-מחול לרקדנית סולו בליווי מוזיקה חיה ואושי מסלה, ישראל בר-און ודניאל עצטה יופיעו במופע טריו, קבוצת תיאטרון הולגאב תציג את "בואו לבונה: סיפור על קפה"  ולהקת מרקנה תארח את הזמר תומבולה אבבאו במופע של נחמה לנשמה".

מופע פתיחה: יאיר דלאל ואבטה בריהון: רוחות מדרום

מוצ"ש, 23.12.23, פתיחת דלתות 20:30, תחילת מופע 21:00, צוללת צהובה

נגן העוד והכינור יאיר דלאל, מחלוצי סצינת מוזיקת העולם בארץ, ואבטה בריהון, הסקסופוניסט והזמר ומקים סצינת האתיו-ג'אז בישראל, שיתפו כבר פעולה במסגרות שונות לאורך השנים. דלאל ובריהון חוזרים לבית הקונפדרציה כשהם מובילים הרכב של מוזיקאים בדואים מהנגב ומוזיקאים ממוצא אתיופי. המופע מציג חיבורים רבי דמיון ורגש של מוזיקה בדואית ומוזיקה אתיופית, הנישאות  על גבי הרוחות הדרומיות המביאות איתן צער וכאב, אבל גם תקווה.

יאיר דלאל כינור, עוד, שירה | אבטה בריהון סקסופון, שירה | אדוניה גואדה מסינקו, שירה | עוואד שלבי סומסומיה, שירה | הלייל אל עוויווי -ניא, ג'ורון (כותש קפה), שירה | דודי יצחקי בס

לפרטים נוספים אתר בית הקונפדרציה: http://www.confederationhouse.org

כנפיים שבורות. צילום דגה פדר

נומרולוגיה- הסודות שבמספרים

צביה פרומקין- בראשי, נומרולוגית ומאמנת, מנחת קבוצות, מטפלת במיינדפולנס,NLP אבחון בציור, קבלה ועוד, תקיים מפגש חוויתי בשיתוף נעמת ירושלים. בהרצאה ילמדו המשתתפות מה עושים כשיש התלבטות? ומהם סודות הנומרולוגיה?

המפגש יתקיים ב 25.12.2023 יום שני, בשעה 18:00 ב"משנות"- מרכז נעמת לשוויון מגדרי, רחוב שלום עליכם 10, ירושלים. 

לינק להרשמה : https://goactive.naamat.org.il/cart/562

צביה פרומקין בראשי

הפסטיבל הבינלאומי לסרטי נשים בירושלים

25-28  בדצמבר  2023

הפסטיבל לסרטי נשים בירושלים חוזר בשנתו הרביעית ויתקיים בתאריכים 25-28 בדצמבר במתכונת היברידית. הקרנות ואירועים יתקיימו בסינמטק ירושלים ובלוקיישנים נוספים ברחבי העיר ובנוסף, יוצעו מבחר סרטים, שיהיו זמינים לצפייה ללא תשלום, דרך אתר הפסטיבל.

הפסטיבל הבינ״ל לסרטי נשים, חרט על דגלו לתת במה ייחודית לנשים יוצרות קולנוע והבאת התכנים בפני כלל האוכלוסיות והמגזרים: שפת הקולנוע יודעת טוב מכולן לדבר את המשותף.

כפסטיבל חברתי, גם השנה יתקיימו אירועים ללא תשלום בשכונות שונות בעיר (מצפון העיר עד מרכזה, ממכון ון ליר, המזקקה עד המפעל), עבורן נבחרו בקפידה וברגישות תכנים מתאימים.

הלב הפועם של הפסטיבל הוא פרוייקט הקרנות במקלטים לנשים נפגעות אלימות שבעקבות המלחמה מצבם הורע במיוחד. במסגרתו, לאורך כל השנה, כל מקלט זוכה להקרנות של מיטב סרטי הבמאיות בישראל. לצד ההקרנות מתקיימות  מפגשים עם היוצרות וסדנאות לטובת העיבוד הרגשי של חווית הצפייה (סדנת כתיבה, משחק מול מצלמה ווידאו תרפיה).

הבמאית, תסריטאית ושחקנית מיכל בת אדם היא יקירת הפסטיבל השנה. אירוע המחווה בנוכחותה ובנוכחות שחקני סרטה החדש, 'הילה', שיוקרן בבכורה, יחגוג את עשייתה הענפה ותרומתה לעיצוב הקולנוע הישראלי.
בסרט מובא סיפורה של הילה, אם חד-הורית לנעמי בת ה-7 שמגלה ששאול, אבי בתה, חזר לארץ. שאול לא יודע שהוא אבא של נעמי ולא מודע לקיומה. הילה שעדיין מאוהבת בשאול מנסה לדבר איתו אבל הוא מתחמק ממנה. כשליבה של הילה נפתח אל גבר אחר היא נתקפת חרדה שמא תאבד את שאול לתמיד (שחקנים: ג׳ייד דייכס ויקס, יעקב זדה דניאל, פיני טבגר).

בת־אדם החלה את דרכה כשחקנית בתיאטרון ובקולנוע. היא הרבתה לשחק בסרטים שיצרה ובסרטים שיצר בעלה, הבמאי משה מזרחי, שהלך לעולמו ב-2018. ב-1979 ביימה את סרטה הראשון, "רגעים", שהשתתף במסגרת "מבט מסוים" בפסטיבל קאן. הסרט השתתף בשורה של פסטיבלים בינלאומיים נוספים. בשנות ה-80 הפכה בת־אדם לקול הנשי הפורה והמייצג בקולנוע הישראלי.

לפרטים נוספים ורכישת כרטיסים: https://www.jwff.co.il/ 

מתוך הסרט: אלף ואחת שיוקרן במסגרת הפסטיבל

ימי העוד 

30-27 בדצמבר 2023, בית הקונפדרציה, ירושלים

בית הקונפדרציה ע"ש חיים גורי בירושלים יקיים בסוף דצמבר סדרת אירועי מוזיקה ייחודית בשם "ימי העוד".

הסדרה מתקיימת במקום פסטיבל העוד הבינלאומי המסורתי, שנדחה השנה בשל המלחמה. תחת זאת אנו מגישים לכם את "ימי העוד": ארבעה ימים של אירועים מוזיקליים מרגשים ומנחמים, שהותאמו במיוחד לימים אלו.

מופע פתיחה: אהוד בנאי

רביעי, 27.12.23, פתיחת דלתות  20:30, תחילת מופע 21:00, צוללת צהובה

מופע להקה מיוחד של אהוד בנאי לכבוד ימי העוד.

סנונית ראשונה של חיים ושמחה ברוח פולק אוריינטלי, עם חבורה של שבעה מוזיקאים מוכשרים והרפתקנים שיבצעו בצוותא מבחר שירים מכל התקופות והאלבומים: "פלורנטין", "אל תפחד", "היום", "דוד ושאול", "זמנך עבר", "עבודה שחורה", "כולם יודעים", "בלוז כנעני" ועוד.

אהוד בנאי גיטרות, מפוחית, שירה |  נושי פז הפקה מוזיקלית, גיטרות | אבטה בריהון  סקסופון, שירה |  עדי גיגי בס | עידית מינצר חצוצרה | שחר חזיזה תופים  | שאול עשת  קלידים

לפרטים נוספים: http://www.confederationhouse.org

כנסית השכל. צלם: מאיר כהן. יופיעו ב"ימי העוד"

תגובות

להשאיר תגובה