ישו בוצר עליון

מדוע מגיעים צעירים מכל העולם כדי להתנדב בבציר ענבים ביהודה ושומרון ? מדובר בנוצרים אוונגליסטים שרוצים להיות שותפים "לנס האלוהי שקרה לעם ישראל". יצאנו איתם לבצור ענבים ביקב פסגות ושמענו מהם איך הכול התחיל ואיך אפשר למכור יין ישראלי בחו"ל מבלי להתנצל

הדבר הראשון שצד את תשומת הלב בכניסה למרכז המבקרים של יקב פסגות מלבד הנוף המשגע זהו פלאייר מהודר בשפה האנגלית בו כתוב "אם אתה נוצרי פרו יהודה ושומרון ורוצה ללכלך את ידך באדמה שעליה התהלכו נביאי התנ"ך אתה מוזמן לבקר, להתנדב ולתרום דרך ארגון 'היובל'.
קצת מפתיע לשמוע אבל יש אנשים שמוכנים לחצות את האוקיינוס כדי שתהיה להם הזכות להתנדב בבציר ענבים בשטחי יהודה ושומרון שזה לא ממש טוסקנה "בשבילי זו הצהרה על קיומו של אלוהים" מספר לי טומי וולר, חוואי אמריקאי מטנסי בעל זקן עבות שהקים לפני 12 שנים את ארגון 'היובל' שמביא כל שנה מאות מתנדבים לשטחי יהודה ושומרון כדי שיבצרו ענבים. לפני כן הוא לא שמע מעודו על האזור ובקושי על ישראל "מישהו סיפר לי על חוואי מהר ברכה והפגיש בנינו. נסענו ברכב צבאי וכשהוא סיפר לי על הקשר של המקום לתנ"ך זה היכה בלבי ומאז אני מביא לפה אנשים כדי שיחוו את מה שאני חוויתי וכדי לעזור לעם היהודי". וולר ודומיו מייצגים את הזרם האוונגלסטי בנצרות ובייחוד בארה"ב שמונה כשבעים מיליון איש וידוע בתמיכתו בישראל (בין היתר דרך הקרן לידידות). סבו של וולר היה מטיף בכנסייה ומכאן גם הקשר שלו לתנ"ך.בתוך כרם הענבים פגשתי את סנדי, אמריקאית מקולורדו שחסכה דולר לדולר כדי לזכות באותה חוויה מרוממת. אזור יהודה ושומרון סובל מתדמית גרועה ונעשים ניסיונות לשווק אותו לקהל "הגיע אלינו גנרל אמריקאי" מספר יעקב ברג הבעלים של יקב פסגות ומי שעומד מאחורי החיבור לקבוצת הנוצרים "הגנרל התפעל מהמקום ולא האמין שזה המקום המדובר מהחדשות". אם כך ניתן לומר שבשטחים יש כרגע שני סוגי תיירות: תיירות מלחמה של ארגוני שמאל ושלום מכל העולם שמגיעים לעזור לפלשתינים ותיירות אמונה כפי שראינו. יעקב ברג הוא אדם מאמין אך גם מאוד ריאליסט כשהוא מסביר לנו איך משווקים יין ישראלי שמגיע מהשטחים לחו"ל :"שישים אחוז מהמכירות שלנו מופנות לחו"ל סדר גודל שלא קיים בשום יקב בארץ לכן השיטה שלנו למכור יין ישראלי בחו"ל מונחת על רעיון של שילוב שני השיטות הידועות בעולם למכירת יין האחת היא מה שקרוי העולם החדש כמו קליפורניה או אוסטרליה שהן יצואניות יין חדשות יחסית שמתגאות בטכנולוגיה מתקדמת ובשיטות חדשניות לעומתם ישנם את איטליה או צרפת שמתגאות במסורת יין עתיקה אבל אנחנו מדגישים את הרעיון של לפני אלפי שנים ישראל הייתה מעצמת יין בינלאומית (את זה הוא אומר לנו מתוך מערה בתקופת בית שני שם נמצאו שרידי גת עתיקה) ואם הידע העתיק והטכנו ליגה החדישה שיש לנו אנחנו משלבים את שתי השיטות".

IMG_0272
כיצד אתם מתמודדים עם העובדה שהיקב נמצא מחוץ לקו הירוק ? "השיטה שלנו היא לא לריב עם האנשים. התשובה שלנו ל BDS היא פנייה לידידנו בכל העולם ויש לא מעט כאלו ולומר להם 'חברים זו המלחמה כרגע אז בואו תסייעו לנו ואנחנו יצאנו בקמפיין ענק בארה"ב 'קנו מוצרים ישראלים". והנה רק בשנה האחרונה הכפלנו את המכירות שלנו בארה"ב". אני רוצה שאנשים יבינו שאותו חמוד שלא קונה יין 'פסגות' מטעמי מצפון כאילו זה לא שמחר הוא יקנה עשר בקבוקי 'כרמל מזרחי".
בחזרה לבציר שם בנו של טומי, כיילב וולר נשמע מתלהב לא פחות ואולי אף יותר מאביו "אתם בטח שואלים מה עושים אמריקאים משוגעים שבאים לעבוד באדמת השומרון ? זה מחזיר אותי ללפני 12 שנים כאשר נגעתי באדמה ידעתי שיש עתיד למקום. כנוצרי מאמין אני מחובר לסיפורי התנ"ך וכאשר ראיתי איך סיפורי התנ"ך קמים לתחייה שוב אחרי 3000 שנה אמרתי לעצמי 'זה בטוח חלק ממהלך אלוהי'.מגיעים לכאן אנשים מכל העולם משבדיה, מנורווגיה, דרום אפריקה, ניו זילנד ומארה"ב והם שוהים פה בין 3 ל 12 שבועות. הם מוצאים אותנו דרך חברים או דרך האינטרנט. הם מגיעים לפה מבזבזים את כספם, לנים ואוכלים על חשבונם הם עושים זאת כי הם מאמינם שהאדמה הזאת תביא טוב לשאר העולם. אנו מאמינים שהנס שקרה לעם ישראל שקם לתחייה אחרי 3000 שנה זה יכול להיות רק מהלך אלוהי". ככה בדיוק מתחברת המשיחיות הנוצרית עם המשיחיות הרב קוקית ואם שאלתם את עצמכם בה בנוגע למשאלת הלב של אותם נוצרים בנוגע להתנצרות של היהודים . טומי וולר נזהר בתשובה שלו ורק אומר כי "אנחנו לא אומרים שמחר בבוקר יגיע המשיח אנחנו כרגע רוצים לקחת חלק מימה שקורה פה.

IMG_0507

בחול המועד סוכות מרכז המבקרים של יקב פסגות מזמין את הילדים וההורים לסדנאות יצירה בעלות של 5 ₪ בלבד למשתתף ורכיבה על גמל בעלות של 10 ₪.
את הביקור במרכז המבקרים ויקב פסגות ניתן לקנח בפיקניק במקום. ניתן להזמין במקום טעימות יין של יקב הבוטיק פסגות מארבע יינות שונים ופלטת גבינות משובחות בעלות של 69 ₪ לזוג
האתר מונגש לבעלי מוגבלויות.
שעות פתיחה:
ימים ג'-ה': 09:30-15:30
ימי ו' -ערב חג- 09:00-13:00
שבתות וחגים- סגור. כשר. במקום סוכה לרווחת המבקרים.
לפרטים נוספים 02-9979333 או WWW.N-BINYAMIN.CO.IL

אם אתם כבר בסביבה ואתם רוצים לשלב את הטיול הקולינרי עם חווית אקסטרים אז במרחק של רבע שבע מירושלים מחכים לכם הריינגירים של 'כנען תיירות מדבר' הם יובילו אתכם בשבילים הנסתרים של מדבר יהודה הקדום בין מערות חצובות בסלע, תצפיות לעבר ואדי קלט בשילוב של סנפלינג ואירוח מדברי שכולל מזון איכותי של מסעדת השף 'הכנענית' שממוקמת בצומת כפר אדומים. לאוהבי הבשרים צפויה שם חוויה קולינרית מסוג אחר כולל 'מאמא גנוש', אדסאדו מטורף שעבר כמה ימים בעישון וצלייה ועוד ועוד מטעמים שאין לתאר (ממש כך) פרי ידיו הנאמנות של השף אורי נרינסקי.

ימים א – ה
בין השעות 17:00 – 23:00
צומת כפר אדומים מתחם סונול.

טלפון – 02/5353840

 

 

 

 

 

 

 

תגובות

להשאיר תגובה