ד"ר ברק בן משה עוסק כבר שנים בריקוד ותנועה כדרך להתפתחות רוחנית. תפסתי אותו לשיחה קצרה במסגרת פסטיבל יהי של בית אורי : "עכשיו סיימנו מופע וסדנת מחול סביב הנושא של 'ישראל' ו'יעקב'. מה זה למעשה 'יעקב' בגוף ומה זה 'ישראל' בגוף. ומהו המעבר בניהם. ראינו מקורות וניסינו לפרש את הפסוקים השונים ומזה לדלות ידע על משמעות המושגים של 'יעקב' ו'ישראל'. את זה להפנים בתוך הגוף".
בעצם אתה אומר שלמילה 'ישראל' יש ביטוי גופני ? פיזי ?
"זה חייב להיות. תסתכל בפסוקים עצמם. יש שם ביטוי גופני. לא צריך להיות דרשן גדול כדי להבין את זה".
לאחר טבח השביעי לאוקטובר הבין ד"ר ברק שאנחנו "צריכים לבנות קומה נוספת של הקיום שלנו" והוא מוסיף "היינו נקועים ואנחנו צריכים עכשיו לאחות את הדברים שנוצרו בהם נקע להפוך להיות בעלי גב זקוף. להפוך להיות עם שיודע מיהו וששמח במי שהוא ורואה בזה מחויבות כלפי העולם".
לדידו של ברק תיקון הזהות עובר דרך תיקון הגוף, "אם לא נתקן את הגוף, לא נעבור את תיקון הזהות בצורה מלאה".
אתה עושה 'מחול יהודי' ספר לי על זה קצת ?
"ההנחה שלי היא שאור השמש שנברא מגיע לכל הכוחות ולכל המקומות וכדי לדלות אותו מהגוף אנחנו צריכים ללמוד את השפה היהודית. השפה של הקודש. כיצד האור הזך מופיע שם. זהו תהליך שאני עוסק בו שנים רבות.
ישראל היא סוג של מעצמת מחול בינלאומית ויש פה באמת להקות מדהימות.
איך אתה מגיע לזה? מתי התחלת ללמוד מחול?
ברק : "עוד הרבה לפני שעשיתי 'תשובה', עוד הרבה לפני שהתחלתי ללמוד תורה ולהתעניין.
למדתי מחול ולמדתי בצפון הארץ בגעתון היכן שיושבת להקת המחול הקיבוצית
למדתי באוניברסיטה תיאטרון ושילבתי בין תיאטרון למחול והמשכתי ללמוד ולהשתלם בכל מיני מסגרות.
וכשאני התחלתי ללמוד יהדות והלכה וראיתי. וזה היה אחרי שלמדתי לרקוד אמרתי יש איזה קשר בין הדברים האלה, איך הם מקפידים על איך הם רוקדים. שרגל תהיה פה והיד תהיה פה. ואיך.
העמודים האלה מקפידים, על מה הם מברכים ואיך הם נוטלים ידיים ואיך לא ליטול ידיים וזה התקשר לי לדיוק של התנועה במחול".