הלילה, יצאו אלפי בני ובנות הנוער של תנועת אחריי! מכל הארץ ומכל המגזרים למסע סיכום השנה שהוקדש לזכרם של הנופלים בוגרי התנועה לאורך השנים וכן 49 בוגרים שנפלו בחודשים האחרונים במלחמת "חרבות ברזל". בני הנוער צעדו מלווים במשפחות הנופלים להר הרצל, שם התקיים טקס מיוחד במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג.  " המילה אחריי היא משהו ענק – עצום , כשאדם אומר את המילה אחריי מאחוריו יש כוח גדול הכוח הזה הוא אתם, ואני בטוח שבמקום הזה שאני עומד בו יעמוד אחד מכם" אמר נשיא המדינה במעמד טקס הסיום.

סדרת הסיכום שמתרחשת מידי שנה עמדה הפעם בסימן זיכרון הנופלים בוגרי התנועה. מאז ה-7 באוקטובר איבדה אחריי! 49 מבוגריה ושמה לה למטרה להנציח את זכרם באמצעות פעילות חינוכית ושמירה על קשר עם המשפחות השכולות. עם פרוץ המלחמה, 71% מאנשי הצוות וההנהלה של התנועה גויסו למילואים ולחמו בחזיתות השונות, זאת במקביל לפעילות החינוכית השוטפת של התנועה ולפרויקט "8.10" שהקימה עבור מאות בני נוער מהקהילות המפונות.

בתום המסע התקיים מפגש מצומצם של נשיא המדינה עם חניכי קבוצת קיבוץ בארי של אחריי! שהוקמה במסגרת פרויקט "8.10", במפגש נכחו גם מנכ"ל בנק לאומי, חנן פרידמן, חברי דריקטוריון הבנק, חברי הנהלה ועשרות עובדים מתנדבים. בנק לאומי תומך בארגון אחריי! למעלה מעשרים שנה וכן מלווה את קהילת בארי מאז פרוץ המלחמה. בשבוע שעבר נודע כי התנועה והפרויקט אותו הקימה עם תחילת המלחמה, יזכו בפרס ירושלים לאחדות ישראל על התרומה והעשייה המשמעותית של התנועה והפרויקט במלחמה.

האירוע המיוחד נחתם בטקס סיום מרגש שנערך בהר הרצל במעמד נשיא המדינה, משפחות הנופלים בוגרי התנועה, משפחות החטופים של בוגרי התנועה, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן ומתנדבי הבנק, חניכי וחניכות התנועה מכל רחבי הארץ, אנשי צוות והנהלת התנועה ושותפים נוספים. בטקס נאמו – נשיא המדינה יצחק הרצוג, אמיר סטרוגו מנכ"ל העמותה, יואב קיש שר החינוך, מנכ"ל בנק לאומי חנן פרידמן, יורם יאיר יו"ר העמותה, עדן דאוי אחותו של רועי דאוי ז"ל בוגר העמותה שנפל במלחמת חרבות ברזל  ובמהלך הטקס גם הוענק פרס אחריי! לאחריות חברתית לקבוצת ההכנה לצבא בנתיבות שחניכיה לקחו חלק גדול בסיוע והכנת מזון לחיילים, השתתפו בפעילויות התנדבות רבות בעיר ופעלו להנצחתם של  נופלים רבים. זאת בנוסף לפרויקט "סל ליולדת" אותו הקימה הקבוצה לזכרו של איליה שלומין ז"ל שהיה מדריך בעיר והפעיל את הפרויקט הזה בעבר.

נשיא המדינה, במעמד טקס הסיום, פתח בסיסמת הארגון: ״המדינה זה אנחנו ומה שנעשה הוא שיהיה. אני רוצה לומר לכם באהבה גדולה- בראבו! הגעתם לכאן אחרי לילה ארוך ואתם כמשפחת אחריי משלימים פה פרק משמעותי בהתבגרות ובהשתלבות שלכם בכל מעגלי החיים במדינת ישראל" הנשיא הודה לנוכחים, בינהם שר החינוך ולמשתתפי ומארגני הכנס והוסיף: ״אני מבקש להביע מעומק הלב את תנחומינו והשתתפותנו בכאבן הנורא של המשפחות השכולות, חלקן כאן. אנחנו מאחלים לכולם מזור ורגעים של שמחה גם כן, כשהם רואים אתכם הם מרגישים חלק מהמשפחה הגדולה של אחריי, אנחנו מתפללים וקוראים לחזרתם המהירה של החטופים והחטופות הביתה, אנחנו מתפללים לכל המשפחות ולכל החטופים- שיחזרו בשלום לביתם. המילה אחריי היא משהו ענק – עצום , כשאדם אומר את המילה אחריי מאחוריו יש כוח גדול הכוח הזה הוא אתם, ואני בטוח שבמקום הזה שאני עומד בו יעמוד אחד מכם. אתם צריכים לחלום בגדול, לפעול בגדול, לראות את טובת המדינה בגדול, יש לנו מדינה מדהימה מגוונת ומרתקת- בעלת אמונות, דעות ותפישות עולם שונות, אבל היא הבית שלנו למענה אנחנו כאן למענה אתם גדלים. אני מאחל לכל אחד ואחת מכם בהצלחה במסלול האישי והלאומי, בהצלחה לאחריי!״

חנן פרידמן מנכ"ל בנק לאומי במעמד טקס הסיום: "השותפות שלנו עם אחריי! נמשכת כבר יותר מ-20 שנה. החיבור העמוק בינינו מבוסס על תפיסת עולם משותפת של מצוינות, של דבקות במטרה ושל פיתוח החוסן של הכלכלה ושל החברה הישראלית. לצערנו, מי שאינו נמצא עימנו במעמד המרגש הזה הם 49 צעירים שנפלו במלחמה שהחלה ב-7 באוקטובר, והצטרפו למשפחת השכול המתארכת של אחריי!. כולם אנשים ערכיים, אוהבי אדם וארץ, שמתנדבים לשירות משמעותי בצבא מתוך תחושת שליחות עמוקה- הם מגש הכסף שעליו ניתנה לנו המדינה. למשפחותיהם היקרות אני אומר בצורה חדה וברורה: מותם לא היה לשווא. נדאג לכך שהחברה הישראלית תמשיך לצמוח ולהמשיך לנוע קדימה. זו מחויבותנו ונמשיך לממש אותה בכל הכוח. כי אין דרך אחרת, כי אין לנו ארץ אחרת".

אמיר סטרוגו מנכ"ל אחריי! במעמד טקס הסיום: "דבר אחד מאפיין את החבורה שיושבת כאן אחרי לילה ללא שינה, מסירות נפש!  71% מאנשי הצוות יצאו להגן ולשמור על הבית המשותף שלנו, וכל מי שנשארו נלחמו על כל נער ונערה על המשך העשייה בקבוצות על הליווי של הבוגרים ופתיחת עשרות קבוצות חדשות לנוער מפונה מהדרום ומהצפון. על ההתמדה, החוסן והערבות ההדדית יוצאת הדופן ועשייה זו יעניק לנו ביום ראשון הקרוב נשיא המדינה את פרס ירושלים ואחדות ישראל. נתפלל כולנו לשלומם ושובם של כלל החטופים, ובפרט אנשי אחריי אגם ברגר, בר קופרשטיין ואבינתן אור. יש לכולנו אזרחי המדינה דרך ארוכה לעבור ,אבל כשאני מסתכל עליכם חניכים יקרים אני מתמלא בתקווה ואופטימיות אתם העתיד של מדינת ישראל ואנחנו אחריכם!!"

תגובות

להשאיר תגובה