מאתיים סלבס מאת מוטי רוזינק

חמל האזרחי הירושלמי. אדיר שוורץ
חמל האזרחי הירושלמי. אדיר שוורץ

מה מי מו קורה בעיר: תומר בליטי דגן, מנהל התיכון לאמנויות בירושלים, מתגורר בקרית היובל, נשוי לליאת, אבא של שחר ואדוה. 

מה אני עושה להגברת המורל הלאומי בימי המלחמה?

"אני משתדל מאד להיות בטוב, להיות כמה שיותר נעים, מכיל, אמפתי, לכל מי שמולי. בבית, בעבודה, בכביש, בחנות, ברחוב. משתדל לדבר בשפה מיטיבה, לאסוף כוחות לשיקום ולריפוי חברתי. יזמתי הקמת קבוצת קריאה ותרגול מדיטציה, ואנחנו מתרגלים ומתחזקים, כדי שיהיה לנו גם כוח לתת".
טיפ לאנשים איך לצלוח את התקופה הקשה הזו?
"לשריין לעצמך זמן לעשות דבר שאוהב\ת. להיות עם חברים. לנשום. לזכור שגם בתוך הסבל – יש טוב. יש לנו הרבה כוחות. לא ליפול לייאוש. לא ליפול לשנאה".
מה אתה מאחל לעצמך בתקופה הזאת?
"זה אחד הימים המאושרים ביותר בחיי. צפויה לנו דרך ארוכה, והמשימה לא הושלמה ולא תושלם עד שכלל החטופים ישובו לביתם, יחד עם זאת, אנו מאושרים שלאחר 53 ימים קשים, נזכה לראות בקרוב את מיאה שלנו ששבה הערב בשעה טובה לישראל עם אמה גבריאלה ודודתה קלרה. מחבקים אותה לליבנו, ונלווה אותה באהבה ובעדינות בדרך שלה. ברוך שובך. וגם שכל חיילינו יחזרו בשלום לבתיהם. וריפוי והחלמה לחברה הישראלית, ובפרט לתושבי העוטף, שחוו את הקשה מכל. ואני מאחל חיים טובים ומספקים לכולם. לכולם".
במה השתנתה הפעילות שלך עכשיו בזמן המלחמה?
"אנחנו שמים דגש רב הרבה יותר על המצב הרגשי והחברתי של התלמידים וגם של הצוות. אנחנו לא דורשים 100% כרגע, זה בסדר. אנחנו משתדלים עוד יותר מתמיד, להיות בית עבור הקהילה שלנו – תלמידים וצוות בעיקר, שירגישו בנוח להישען עלינו".
גורם/אדם/עמותה על הכיפאק שתרצה לפרגן להם בעת הזו?
"אני רוצה לפרגן לצוות שלנו באמנויות קודם כל. למרות הקשיים הרבים – הם נרתמים לעשייה מתוך אהבה ואכפתיות. גם ההורים פועלים בצורה מקסימה, בהובלת וועד ההורים. אני מפרגן למשרד החינוך ולמנח"י, על הפתיחה המהירה של בתי הספר ללמידה, על ההקשבה והמכוונות לשטח. זה לא מובן מאליו. כל הכבוד!"
איך אתה מעביר את הזמן בימים אלו עם המשפחה/אישה/ילדים?
"אנחנו מבלים את הזמן ביחד, יותר נפגשים עם חברים, יותר נמצאים בבית".
מה לדעתך צריך עוד לעשות בשביל שיחד ננצח?
"אני משוכנע שבמאבק הצבאי ננצח. איך אומרים הילדים? זה לא כוחות… אני דואג מאד לחטופים. אני מקווה מאד שבאמת החזרתם נמצאת בראש סדר העדיפויות. לדעתי זו המחויבות הראשונה שלנו כמדינה וכחברה. מעבר לכך, אני דואג מאד ליום שאחרי. עלינו למצוא בתוכנו את הכוחות, כדי להניע מהלך אמיתי של ריפוי ושיקום בחברה הישראלית כולה, שנמצאת במצב קשה מאד, עוד ללא קשר ללחימה בעזה ובצפון. מה לדעתי עלינו לעשות? חשוב שנרתום לכך את מיטב כוחותינו. שלא נתייאש, שלא ניפול לציניות. שלא ניפול לשנאת האחר. הפצעים בחברה הישראלית מצריכים הקשבה עמוקה. מצריכים דיבור מקרב, לא מאשים. דיבור שיש בו אמת, לקיחת אחריות, נכונות להשתנות. אני חושב שכל אחת ואחד מאיתנו יכולים להוביל שינוי, בחלקת האלוהים הקטנה שלנו. אבל בהחלט נדרש פה מאמץ חברתי כולל".
מה  עוד חדש?
"כלום לא חדש, והכל חדש. רק שיחזרו כולם בשלום".
תומר בליטי דגן. צילום הילה אזולאי.
תומר בליטי דגן. צילום הילה אזולאי.
צמד הסלבס שמתארחים כאן השבוע הם תומר בליטי דגן – ורוני טל. מי הם אתם שואלים? לא, אתם..
אז להגנתכם יאמר שבית ספר התיכון שהוא מנהל, התיכון לאומנויות בירושלים, הוא כנראה המוסד חינוכי שכולם חולמים ללמוד בו. כן, כן, כל התלמידים והתלמידות חובבי הבמה רוצים ללמוד אצל המנהל הנערץ והמוצלח הזה של המקום, תומר בליטי דגן. ובקשר לרוני טל, אז לחובתכם יאמר שזה לא תירוץ שגם אתם מחכים בתור אצלו במספרה ומכון היופי "פרפר" האגדית שלו בגבעת זאב, בה הוא נחשב המלך. אבל ממש. 
והנה החדשות ועיקרן תחילה… 
פעם אחת, רק פעם אחת, אני רוצה לפתוח פה את החדשות עם כמה מילים מיוחדות לכבוד חנוכה מפי ראש העיר בכבודו ובעצמו, משה ליאון. יודעים מה? הנה הוא ראש העיר, הוא כאן, אז אם נתקע לו את המיקרופון ככה יפה לצד הפה, יש בהחלט סיכוי סביר שנשמע אותו.
שלום לך כבוד ראש העיר, משה ליאון, אפשר כמה מילים למאתיים סלבס לכבוד חג החנוכה שבפתח?
"כן. חג החנוכה הוא חג של אור ותקווה. הוא המצפן שלנו לניצחון החשמונאים על היוונים, וליכולת שלנו להאיר גם בימים חשוכים. האור של נרות החנוכה מסמל את הנחישות שלנו להמשיך להילחם על חירותנו, על ביטחוננו ועל עתידנו. אור המסמל את האמונה שלנו בטוב, ואת היכולת שלנו להתגבר על כל אתגר. השנה, נדליק את נרות החנוכה בתחושת תקווה חדשה ותפילה לחזרתם של החטופים וכוחות הביטחון הביתה בשלום. בערבות ההדדית וברוח הירושלמית- יחד ננצח!"
חמל האזרחי הירושלמי. אדיר שוורץ
חומות העיר העתיקה לכבוד חנוכה. צילום ארנון בוסאני
ומיו"ר הקואולציה ליו"ר האופוזיציה. ובכן, עונת הבחירות לעירייה רק נפתחה וכבר מייד נסגרה לה בגלל המלחמה, והסיפור של אדיר שוורץ, יו"ר האופוזיציה, הוא סיפור של הצלחה בלתי נגמרת. כן, גם עכשיו.
שלום לך אדיר שוורץ, יו"ר התעוררות, איך עוברת עליך המלחמה? 
"בשבת השחורה הארורה קמתי כמו כולם במיטה לצלילי אזעקות. כשראיתי את הדיווחים מהדרום, הבנתי מהר שיש כאן אירוע בסדר גודל שאנחנו לא מכירים. מייד התחלנו בהתעוררות להתארגן על הקמת החמל, כמו שאנחנו מתורגלים מאירועים אחרים. לצידנו התחילו להתארגן גם ב"איחוד הירושלמי", "מחאת הסטודנטים", "המרכז האקדמי שלם" ו"הבית המשותף", ותחת ארגון "לב אחד" הארצי הקמנו בשותפות את החמל האזרחי הירושלמי".
כן, שמו נישא בפי כל בעיר, מה עשיתם עד עכשיו?
"מאז שהחמל התחיל לפעול, חמל שיושב בתוך סטודיו ניסן נתיב המחודש במרכז העיר, הוא הפעיל כמעט 6000 מתנדבים. חילונים, דתיים, חרדים, לא-יהודים, מבוגרים, צעירים ובני נוער. כל הפסיפס הירושלמי נרתם למשימה. החמל מספק צרכים פיזיים (18,000 ארגזים יצאו מהמחסן שלנו, לחיילים בכל רחבי הארץ ולמפונים בעיר) לצד צרכים אחרים כמו סיוע רגשי, ליווי משפחות שמתמודדות עם קשיים, שירותים במלונות המפונים ועוד ועוד בסך הכל 20 מחלקות שונות".
חמל האזרחי הירושלמי. אדיר שוורץ
חמל האזרחי הירושלמי. אדיר שוורץ
מספר ימים לפני תחילת שחרור החטופים, מבקרנו חזר מערב שכולו תפילה למען חזרתם במהרה של החטופות והחטופים שנערך בבית הכנסת ״שערי רחמים״, בשכונת מלחה, וחזר משם בתחושה נפלאה של אחדות בעם. על ההפקה, שרון נידם, יו״ר מנהלת השכונה ואיש העסקים שרון ארד, על ההגברה, אמיר וויט. מה היה שם? הזמר אור בן עטר בשירה ותפילה, שהרטיטה את הלבבות פשוט, הרב מיימון, שפתח את ההיכל ונשא תפילה לשלום הפצועים ולחזרתם בשלום של חיילי צה״ל. את הפינאלה הם הקדישו לתפילת אשכבה לזכרם של חיילי צה״ל שנפלו במלחמה. אה, כן, איך שכחתי לציין. בין החברים הרבים שהגיעו להשתתף בתפילה, נצפו דמויות כמו עדינה ורמי לוי, שולה זקן, שמוליק שמואלי ועוד אושיות כאלו רמות מהברנז"ה הירושלמית.
הזמר אור בן עטר באירוע. צילום פרטי
הזמר אור בן עטר באירוע. צילום פרטי
המקום החם ביותר בפסגת זאב: סלון היופי של שלומי סאן, מעצב שיער שהפך את בנות פסגת זאב להכי יפות בעיר. המספרה שלו "שלומי סאן" היא סלון יופי וינטג'י שמשנה את כללי המשחק הנהוגים במספרות רגילות. איך? למה? כמה? בואו אחריי.
שלום לך שלומי סאן, הבנו שכבשת את פסגת זאב, זה אומר שנעקוב אחריך, מה אומר?
"אומר שהמקום יפה ונעים, ושיש בו את כל עולם היופי במקום אחד. אני נותן מגוון שירותים ללקוחות: תספורות, צבעים, החלקות, שיזוף סולרי במכונה מדהימה, ציפורניים לק ג׳ל אקריל ועוד, לייזר להסרת שיער והסרת קעקועים, ריסים וגבות, איפור שפתיים, ותספורת לחיילים במדים ב20 שקל בלבד".
טוב, זה לספר קצת על שלומי סאן, אבל מה יש לך להגיד ולספר על זה שמעכשיו יעקבו אחרייך?
"נשמע סבבה לגמרי, תעקבו, בואו נראה אתכם"
הקשיבו, הקשיבו! כוכב הרשת  הירושלמי, יהונתן גרוסמן, שהוא בכלל בן 11 מכיתה ו' בבית הספר אלמוג, חצה השבוע את רף חמש מיליון הצפיות בסרטונים שהחל לצלם לפני כחודשיים, ושפורסמו לראשונה אצלי, במדור שלי, ירושלמיז, בכל העיר. קיצר, החיילות והחיילים הרווקים שעלו לריאיון בדף הטיקטוק שלו כבר קיבלו אלפי פניות עם הצעות לזוגיות ולנו רק נשאר להמתין לחתונה הראשונה שבטח בוא תבוא בקרוב. שאפו.
ולסיום, רוצים לדעת מה עושה רמי מירו, שף הפוד טראק הפופולארי של "ההמבורגר של שגב" בעמק המצלבה, כדי לשמח את האנשים שעוברים שם? או סוד אישי שהוא מסתיר מהם טוב-טוב? אוקיי, אז קבלו את שתי התשובות גם יחד.
כן, רמי מירו, תשובות, ש-גר?
"אז ככה: 1. תמיד להיות בשמחה לפנק את הלקוחות שיצאו מקסימום מרוצים. וצריך להגיד: כל מי שבא הנה יוצא עם חיוך מרוצה וענקי על השפתיים. ו-2. אני מסתיר מהם שאני אופנוען, שנוהג במלאן טיולי שטח מגניבים, עם אופנוע הקי. טי. אם שלי".
מה מי מו קורה בעיר: רוני טל, בעלים של פרפר מספרה וסלון יופי בגבעת זאב
מה אני עושה להגברת המורל הלאומי בימי המלחמה?
"מספר את כוחות הביטחון ללא תשלום וגם מתנדב במלונות ובבסיסים".
טיפ לאנשים איך לצלוח את התקופה הקשה הזו?
"פחות לראות חדשות. גם בנייד".
מה אתה מאחל לעצמך בתקופה הזאת?
"שתיגמר כבר המלחמה הזאת ושכל החטופים והחטופות יחזרו הביתה בשלום, ונחזור לשגרה במהרה".
במה השתנתה הפעילות שלך עכשיו בזמן המלחמה?
"בימים הראשונים עבדנו פחות. לאנשים לא היה מצב רוח, אבל עכשיו חזרנו לכמעט פעילות רגילה".
גורם/אדם/עמותה על הכיפאק שתרצה לפרגן להם בעת הזו?
"שמעתי על מלא לקוחות ואנשים שעזרו, ואני מודה לכולם. אין מישהו שלא עשה משהו וזה פשוט מחמם את הלב".
איך  אתה מעביר את הזמן בימים אלו עם המשפחה/אישה/ילדים?
"בעיקר עם הילדים, מסעדה, בית קפה, יושבים ונהנים"
מה לדעתך צריך עוד לעשות בשביל שיחד ננצח?
"פחות הפגנות, בעיקר להיות מאוחדים, לדעת לפרגן לקבינט המלחמה".
מה  עוד חדש?
"נחכה לחזור לשגרה, להמשיך לפתח את העסק ולהכניס טיפולים חדשים"

תגובות

להשאיר תגובה