רגע אחרי שחזר מהוליווד ועיצב את שערם של הכוכבים הכי גדולים,החליט מוריס דדון לחזור הבייתה,לירושלים,שם הוא פתח לאחרונה מספרה מפוארת. בראיון ראשון מספר דדון על החזרה לעיר,על הטיפול בשיער של כוכבי הוליווד וגם על חיי המשפחה.

מעצב השער של כוכבי הוליווד, מוריס דדון פתח לפני כשלושה חודשים את סלון היופי "Saphira Salon by Maurice – ספירה סלון", במלון הבוטיק וולדורף אסטוריה שבירושלים. בשבועות האחרונים עברו תחת ידיו המיומנות עשרות מבעלי השליטה בהוליווד שלא ויתרו לו בדרך לטקס גלובוס הזהב שנערך בלוס אנג'לס לפני כשבוע וחצי והטיסו אותו חזרה למספרה בה סיפר בשנים האחרונות בכדי שיעביר וויש על שערם. מפיקי צמרת, במאי להיטים וכן גם הכוכבים הכי גדולים של שדרת הכוכבים עמדו בתור אצל מי שהיה במשך שנים הספר הקבוע שלהם.

כששב ארצה נקרא למעון הרשמי של ראש הממשלה בירושלים בכדי להעניק לבני זוג נתניהו את התספורת השבועית שלהם. "הספר של שרה נתניהו רצה לעבוד אצלי במספרה והוא קישר בנינו", הוא מספר. "ממש שמחתי שאחרי מספר חודשים שהמספרה בראשותי אני כבר הספר של שרה וביבי נתניהו, הם אנשים טובים ואני שמח שאני עובד איתם.

"הבית שלהם רגיל אין שם זהב, הכל לגמרי נורמלי שם. דיברתי עם שרה ושאלתי אותה למה אין להם שף בבית? והיא אמרה שאין להם תקציב גדול לדברים הללו. למשל המקום שאנחנו עושים בו את השיער שלה מאוד קטן, אפילו הייתי קצת בשוק. אנשים צריכים מידי פעם לראות איך נראה המטבח שלהם, זה לא ארמון".

דדון (46 נשוי+ 3), נולד בירושלים, כשהיה תינוק הוריו עזבו את ארץ ועברו לגור בפריז, שם למד את אמנות עיצוב השיער מז'אק דה סנז'ה. כשהיה בן 16 הוא התחיל לעבוד בספרות, באחת החברות הגדולות בצרפת הנקראת "jacques dessange" הנמצאת בשאנז-אליזה. "אהבתי את החברה הזאת מכיוון שבתוך המספרה יש להם בית ספר לספרות", הוא מספר. לדבריו מגיל 16 עד גיל 21 הוא למד את המקצוע והיה עוזר ספר ולאחר חמש שנים שהיה בתחום הוא התחיל להיות ספר. "עשיתי בפריז שתי הסמכות בספרות, אחת נתנה לי את הרישיון לספרות והשנייה נתנה לי את האפשרות לפתוח מספרה. בין היתר גם לימדתי ספרות באיטליה, יוון ופריז".

מוריד דדון והזמר הצרפתי גוני האלידיי

בתחילת שנות ה-90 עבר דדון לניו יורק והחל לעבוד עם פרדריק פקאי ואף סייע בפתיחת הסניף בלוס אנג'לס, שם גם שימש כמנהל האומנותי. בהמשך לקח חלק בהקמת הסניף של פקאי בבוורלי הילס והיה למנהל האמנותי של הסלון, שם עבד עם ג'ניפר אניסטון, סנדרה בולוק, קירק דאגלאס, הילרי דאף, איימי רוסום, טומי לי ג'ונס, פטרישיה היטון ורבים אחרים.

"כשהייתי בן 28 חבר שלי שעבד באותו הזמן בניו יורק המליץ עלי ומנהל החברה התקשר אלי וסיפר לי שהם פותחים מספרה בבוורלי הילס שתהיה המספרה הכי גדולה בארה"ב והוא צריך מישהו כמוני שינהל אותה".

עבודותיו של דדון התנוססו על שערי המגזינים של הניו יורק טיימס והלוס אנג'לס טיימס וכן בתצוגות אופנה בפריז של שאנל, גי לרוש, כריסטיאן דיור, גוטיה וכריסטיאן לקרואה.
אך למרות שהעבודה הזאת נראית זוהרת, הוא היה מעדיף להישאר במספרה עם הלקוחות הקבועים שלו, כך הוא טוען. "אני לא אוהב את העבודה בפרויקטים האלה, כי מקדישים המון זמן בשביל שום דבר. הזמן שאתה עובד בפועל הוא מאוד קצר לעומת הזמן שמבזבזים על מנת לתת הרגשה טובה לכוכבים. אני הרבה יותר אוהב לעשות עבודות ספרות", הוא אומר.

יש כוכבים שאתה שומר איתם על קשר?
"בהוליווד רוצים אותך כשאתה נמצא שם וכשאתה לא נמצא שוכחים ממך. לדעתי זה גם טוב אין לי בעיה עם זה בכלל, הלב שלי נמצא בארץ, אני ישראלי ורציתי להביא את הילדים שלי לישראל".

לטענת דדון אחת הסיבות שגרמו לו לעזוב את חייו הנוחים וזוהרים שטיפח בארה"ב ולעלות ארצה היא שהוא לא רצה להזדקן בארה"ב. "שם לא תראו אנשים מבוגרים יושבים בבתי קפה", הוא אומר. "מעבר לכך החברה בלוס אנג'לס דורשת ממך להיות כל הזמן מתוקתק, זה הוליווד אם מישהו רוצה לחיות שם הוא צריך להתאים את עצמו לאורח חיים שלהם או שלא יהיה בכלל. בגיל 20 הכל טוב, יש מכוניות יוקרתיות, בית עם בריכה וכל הדברים שאנשים היו רוצים, אך לאחר מכן זה לא מספיק".

אחרי שעבדת עם כל כך הרבה כוכבים בעולם את מי היית רוצה לספר בישראל?
"אני צריך להכיר יותר סלב בישראל בשביל לענות על השאלה הזו. לא הייתי רוצה למשל לספר את בר רפאלי, בדרך כלל דוגמניות שומעות עשרות פעמים ביום כמה הן יפות ואני אוהב למצוא כישרונות חדשים. נשים שחושבות שהן לא יפות ולא יודעות שיש להן פוטנציאל מאתגרות אותי. למשל, נטלי דלון אשתו של אלן דלון שהוא שחקן מאוד נחשב בצרפת, אמרה לי שהוא חושב שהוא לא יפה והוא היה הבן אדם הכי יפה בעולם. ככל שאשתקע פה אכיר יותר, סימנתי לי כבר כמה אישיויות שאני חושב שאוכל לעזור להם".

 סלון – SAPHIRA מלון וולדורף אסטוריה ירושלים, גרשון אגרון, 26-28
טלפון: 02-6537007
א-ה 10:100-18:00
ו 09:00- 14:00
ובאתר: http://saphirasalon.com

תגובות

להשאיר תגובה