מכון דיאליזה ממוגן, גדול, חדשני ומרשים, עם 33 עמדות דיאליזה, נפתח במרכז הרפואי הרצוג שבגבעת שאול בירושלים. המכון יתן מענה למטופלי הרצוג, ויתן גם מענה, באולמות טיפול יעודיים, למטופלים אמבולטוריים מהקהילה, מבוטחי כל קופות החולים. המכון מאפשר בשעת חירום לטפל בממעלה מ- 200 מטופלי דיאליזה.

  • מאפשר בשעת חירום לטפל ביותר מ- 200 מטופלי דיאליזה
  • נבנה באופן ורסטילי (מגוון, רב-שימושי), כך שניתן להסב חלקים גדולים ממנו, בתרחישי חירום, לטובת טיפול בחולים קשים ומונשמים

"תכננו לפתוח את מכון הדיאליזה כבר בתחילת השנה הנוכחית, אלא שעקב המלחמה התעכבנו עם הבינוי ובקבלת הציוד", אומר ד"ר יעקב חביב, מנהל המרכז הרפואי הרצוג.

מכון הדיאליזה החדש ממוקם במתחם ממוגן חדש, במגדל האישפוז המרכזי של המרכז הרפואי הרצוג.  חברת א.פ.ק בריאות, המתמחה בהקמה ובניהול של מכוני דיאליזה לקהילה, למעלה משלושים שנה, שותפה להנהלת הרצוג בהקמה ובניהול.

לדברי יעקב בן קיקי, מנכ"ל חברת א.פ.ק בריאות: "למעשה, מדובר במערך דיאליזה חדש וגדול, הכולל: מכון  דיאליזה – ובו 33 מכונות לטיפול בהמו-דיאליזה, בטכנולוגיה המתקדמת ביותר בתחום, עבור חולים באי ספיקת כליות, מרפאת טרום דיאליזה –  לטיפול בחולים עם התדרדרות בתפקודי הכליות, במטרה להאט את קצב התקדמות המחלה ולדחות את הצורך להתחבר למכונת הדיאליזה, וכן רפואה יועצת – לחולי כליות על ידי רופאים נפרולוגים, למטופלי כל קופות החולים".

לרגל הפתיחה, שודרגו מערכות המחשוב בהרצוג, כדי לאחד מידע רפואי המתקבל משירות הדיאליזה, עם מידע רפואי על המטופלים מהמחלקות.

 ורדה טוחנר, הממונה על תחום הדיאליזה בארץ מטעם משרד הבריאות אומרת: "אנחנו שמחים על פתיחת מכון דיאליזה חדש, ממוגן ומפואר, בבית החולים הרצוג, עם מספר המיטות הממוגנות הגדול ביותר במרחב ירושלים. מכון הדיאליזה נותן (נוסף למטופלים רגילים), גם פתרון כוללני, בתוך הרצוג – לחולים מורכבים וסיעודיים במרחב ירושלים ובשאר המדינה, שזקוקים לדיאליזה".

מימין-דר יעקב חביב-יעקב בן קיקי-שמאי קינן-קרדיט צילום-יחצ הרצוג

 בתכנון האדריכלי של המכון הושקעה מחשבה רבה, הן בהקמת מכון דיאליזה ורסטילי, שמאפשר בתרחישי חירום, להסב חלקים גדולים ממנו לטובת טיפול בחולים קשים ובמונשמים, והן בחשיבה, עד לפרטים הקטנים, על איכות חיי המטופלים בדיאליזה. כך למשל, העיצוב מאפשר אור טבעי, למרות היותו של המכון ממוגן, בזכות מבנה הקרקע על שיפולי ההר עליו ניצב מגדל האשפוז. כך למשל, מתוך מחשבה על כיבוד פרטיות המטופלים, תוכננו מרחבים פתוחים של 8 מטרים בין מכונות הדיאליזה. כמו כן, הוכשר כביש פנימי מהכניסה הדרומית של המרכז הרפואי הרצוג, שיאפשר למטופלים ולמוגבלים בניידות, להגיע ישירות לפתחו.

"גם לאומית שירותי בריאות מברכת על פתיחת מכון הדיאליזה החדש בהרצוג, שיתן מענה למבוטחיה בתחום הנפרולוגי", אמר באירוע החגיגי של הפתיחה אלי גפן, מנהל מערך האשפוז והבקרה הארצית של הקופה.
לדבריו: "יש חשיבות להרחבת פעילות וטיפול גם בחולים מונשמים, הזקוקים לדיאליזה, שכיום מאושפזים בעיקר במחלקות הפנימיות בבתי החולים. הקופה עומדת בקשר הדוק ורציף עם המרכז הרפואי הרצוג, הן לגבי מטופלים במערכים האמבולטורים (בתחומי השיקום ובריאות הנפש), והן במערך האשפוזי (בתחומי ההנשמה, הסיעוד המורכב, השיקום הכללי והגריאטרי ובתחום בריאות הנפש). ככלל, כל הרחבה של שירותים רפואיים הוא מבורך, בוודאי בתחומי רפואה שבהם חריפה במיוחד מצוקת התשתיות והאשפוז".

הרופאה הנפרולוגית, פרופ' לינדה שביט היא המנהלת הרפואית של מערך הדיאליזה החדש, ולצדה צוות של רופאים מומחים, צוות סיעודי מיומן, יועצת דיאטנית ועו״ס.

ד"ר חביב, מנהל הרצוג מוסיף: "אנחנו מתקדמים עם 'תכנית האב' השאפתנית, להפיכת הרצוג, שהוא ביה"ח העברי הראשון בארץ, עוד מהתקופה העות'מאנית, למרכז רפואי חדשני, גדול, פורץ דרך ומוביל בסטנדרט ישראלי – בתחומי רפואה מורכבים. עד כה התקשינו לקלוט אצלנו במחלקות מטופלים, שזקוקים לדיאליזה, בגלל הצורך להתנייד כמה פעמים בשבוע לבתי החולים האחרים בירושלים – שערי צדק והדסה. הקמת שירות הדיאליזה אצלנו, היא ארוע חשוב למערכת הבריאות במרחב ירושלים, היות ואנו מחזיקים מחלקות, מהמורכבות שיש, מבחינה רפואית (סיעוד מורכב, מרכז שיקום גריאטרי גדול מאוד, וגם שיקום כללי, מרכז ההנשמה הגדול בעולם ובריאות הנפש)".

תגובות

להשאיר תגובה