מאתיים סלבס מאת מוטי רוזינק

מוטי רויזנק
מוטי רויזנק

נפתח בבשורה משמחת: בקיץ 2024, דקה וחצי אחרי שכולם ישתוקקו כאן לקפוץ לבריכה, ספר הצמרת של גבעת זאב, רוני טל, בעלי מספרת פרפר, יפתח את המחלקה החדשה שלו – מחלקת השיזוף האוטימטיבי.
כן, רוני טל, ספר לנו מה זה אומר?
"ובכן, בקיץ אני מכניס למספרה מיטות שיזוף לבקשת הלקוחות משני המינים. מעכשיו לא צריך להיתקע בדרך לתל אביב כדי להגיע לים, ולא צריך לחכות רק לקיץ כדי להיות שזופים. בואו למספרת פרפר בגבעת זאב, וזהו זהו".


תגידו לי, מה נסגר אתכם? הנה, בואו, אתם מוזמנים לקרוא עכשיו כאן ראיון חגיגי עם השף צ'רלי פדידה, שהוא חבר ילדות של מאתיים סלבס וירושלמי שנולד וגדל בעיר עד שעזב אותה לטובת קריירת השף המצליחה שלו. ובכן, הגיע הזמן באמת שיקדיש לנו ראיון יום העצמאות. קבלו.
שלום לך השף צ'רלי פדידה, זוכר את מועדון הריקודים קרלוס אנד צ'רלי בתלפיות, שם היית די. ג'י בנעוריך?
"בטח שזוכר. למדנו אז ביחד בתיכון אני ואתה, והיה כייף בקרלוס. בלתי נשכח".
מאז עברו הרבה שנים, וכמו אביך נהפכת להיות שף מוביל ומפורסם. מה חדש איתך עכשיו בימים אלה?
"אכן עזבתי את העיר, אבל ירושלים תשאר בלב שלי ומי יודע, אולי ואחזור מכיוון שהרמה הקולינארית גבוהה גם בירושלים".
המשפחה שלך עדיין גרה בירושלים, ואמך ואחותך מפעילות בבית הכרם את המקום הכי טעים שיש בירושלים לאוכל מוכן. ירושלים היא לא סתם עיר בשבילך".

"תשמע, בירושלים למדתי את המקצוע אצל שפים מוערכים, וכמובן שאבא שלי השפיע עלי מאוד ולמדתי ממנו המון. וכמובן, יש לי תוכנית טלוויזיה חדשה, תפריט השף שעלתה ברשת, ערוץ 13. אני נרגש מאוד".

זו לא תוכנית הטלוויזיה הראשונה שלך. תוכל להרחיב קצת על תפריט השף?
"התוכנית צולמה בכוונה במניו ולא באולפן. המטבח הפתוח במניו שיושבים סביב מדברים ונהנים מאוכל טוב ויין באווירה טובה יוצר יופי של תוכנית, בה אני מארח אורחים מכל קשת העשייה, כשאנחנו מדברים על נושאים שנוגעים בכל אחד מאיתנו, וכמובן אוכלים ואפילו לומדים להכין את המנות יחד".
שמעתי שאתה גם מעביר סדנאות אוכל למפוני הצפון?
"נכון מאוד. ובכן, בעניין המפונים, זה היה ככה: כשפתחתי את המקום שלי ב 5 באוקטובר ובדיוק שרציתי לעוף על המקום פרצה מלחמה ב 7, ואז הורדתי הילוך ואפילו הרמתי אמברקס מהמצב. בכל זאת, ברגעים כאלו לא רציתי להיות סגור, ולכן התחלתי להתנדב, ואחת ההתנדבויות שמשכו אותי אלה היו המפונים של קריית שמונה שנכנסו לי ללב וחזק ביותר. לכן בכל שבוע אני עורך סדנת בישול עם אוכל של בית ואני מקבל רק ברכות מהמפונים, כשאני מזכיר להם את הבית שהם מתגעגעים אליו מאוד מאוד. בקיצור אני מרגיש חי ושמח שאני בצד הנותן".
מה עוד אתה יכול לספר לנו עליך לרגל יום העצמאות?
"זה היוזר שלי באינסטגרם למי שרוצה להזמין אותי @chef_charliefadida ואני רוצה לאחל שישוחררו כל החטופים והחטופות ויודע שעם ישראל ומדינת ישראל ינצחו בגדול. חג עצמאות שמח לכם קוראי וקוראות מאתיים סלבס".

מאתיים סלבס שמח באמת ובתמים על כך שיש לנו כאן מתכון של קבב על האש (ברבקיו בלעז) מנצח. זאת בזכות השף הכי טוב שיש לנו היום בירושלים, ארתור בורלקה, שף מסעדת הג'וי בקניון הפתוח של שדרות ממילא, ושאצלו פרענו בשבילכם את הצ'ק למי, למי יש קבב הכי טעים ביום העצמאות? ובכן, כבר מביס ראשון מדובר פה בטעם אלוהי. במילים אחרות, קבלו כאן עכשיו את השף ארתור בורלקה בכבודו ובעצמו, האחראי להמלצה הזו ליום העצמאות, ותיהנו.
אח, השף ארתור בורלקה, לא סתם מספרים שאחרי ארוחות שלך בג'וי מלקקים את השפתיים. קדימה, תן לנו בראש?
"קודם כל, חג עצמאות שמח לכולם. אתה שואל אותי מהי ההמלצה שלי לעל האש המסורתי? אז ככה: קבב טלה. הנה המתכון – אנחנו מכינים את הקבב שלנו אחרי שאנו מנקים צלעות טלה וכל מה שנישאר מניקוי הצלעות אנו טוחנים ביחד עם בשר מספר 2. אנו לא מתחכמים עם הקבב ועושים אותו הכי קלסי שיש, עם בצל לבן קצוץ דק, פטרוזיליה, מלח ופלפל".

יופי, יש לכם פה אייטם שמוקדש כל כולו לזמר האחד והיחיד, איציק קלה, שבשבוע שעבר חגג את יום הולדתו ה-71 במופע גדול ומרגש בהיכל התרבות פתח תקווה, כשהוא כובש את הקהל בהופעה שנמשכה כמעט שעתיים. אז באשר לאווירה, ובכן, במפתיע לתקופה הזאת דווקא ניכר היה שהקהל צמא היה להנות ולשכוח מעט את שגרת המלחמה בה העם שלנו מצוי – ואת זה ראו בקלי קלות בכמות האנשים שלא נשארו במושבים ופשוט קמו לרקוד בקדמת הבמה. באמצע המופע, אגב, הפתיעה הלהקה את איציק בניגוני שירי יום הולדת בזמן שלבמה עלו המארגנים עם בלונים, עוגות, מתנות ואפילו סרטון ברכות ממכרים ידועים.
בין השירים המוכרים קלה שר על הבמה את השיר החדש שהוקדש לבתו מעיין קלה מועלם ז״ל, ולכל אותן נשים שנהרגו ב-7.10 הי״ד. מה עו? מה עוד? מה עוד? אה, כמובן בין הצופים במופע איתרנו גם את אבי כאכון, מגי טביבי, יו"ר היכל התרבות דליה אוחיון וראש מנהל התרבות אריה ימיני, ועוד המונים שבאו להיות ביום ההולדת של הזמר המוביל של ירושלים. מזל טוב.

צילום איתמר יוניסי
צילום איתמר יוניסי

אם כבר מזל טוב ליום הולדתך אז הנה מזל טוב ענקי לעורך דין הפליליסט המוביל של העיר, עורך דין שלומי בן דור, שחגג באמצע השבוע יום הולדת רק הוא יודע כמה.
עורך דין, שלומי בן דור, איך חגגת?
"חגיגות עם הרבה מתנות ואוכל טעים חחח".

מאתיים סלבס לא רוצה להישמע דרמטי מדי, אבל אתם הולכים עכשיו לקרוא ולזכור מה קרה עוד בימים האחרונים: יום השואה.שלום לך סגן ראש העיר ומחזיק תיק הצעירים, אדיר שוורץ. איך ציינת את יום השואה?
"הגענו בהתעוררות ביום השואה לעמוד בצפירה ולהעניק זר לשורדי שואה".
ו….
"אני אישית זכיתי לפגוש את מרצ'ל גרינפלד, שורד יליד רומניה, בביתו בשכונת ארנונה. הוא העניק לי מחוכמת חייו וסיפר לי על משפחתו לתפארת. היה מרגש מאוד".

המלצה: את ממלכת הבורקסים האלה מהללים בכל רחבי ירושלים: בורקס המלכה במעלה שלומציון המלכה. המקום הוא בבעלות עמית משולם, שמעניק לכם חוויה של בורקסים בטעמים שונים, ובמילויים נדיבים. כן, שאלו פעם איפה נמצא הבורקס הכי טעים בירושלים, אז התשובה היא כאן בבורקס המלכה. בונ-א-פטיט. תיהנו.
שלום לך עמית משולם, יום העצמאות עכשיו, בוא ספר לנו על הבורקסים שלך, מה מיוחד בהם ועל מה אתה ממליץ?
"הבורקסים שלי נעשים בעבודת יד עם מבחר מילואים שופעי טעם. השילוב המנצח הוא התרד עם גבינה, אך התפוא פירה שלנו לא נופל ממנו. זה לא מה שהכרתם. המילויים הם בטעמים: גבינה, תרד עם גבינה, תפוא, תפוא פטריות, תרד ופיצה. בנוסף יש לנו ביצי משק ישר מהלול, וכמובן הסחוג התימני הירוק שלנו. אנשים מתווכחים בינהם מה יותר טעים (מאתיים סלבס עד חי לכך. מ. ר), הבורקס או הסחוג? התשובה שלנו היא ביחד. השילוב הוא המנצח. והכי חשוב תכתוב שעובדים בדרך השם".

ונקנח עם גלית אוחיון רוביני, האדריכלית והמעצבת של האלפיון העליון ושל מספר בתי מלון, ביניהם – מלון JEWEL מלון פנדה (שכולנו מכירים ואהוב על ראש הממשלה), וילות בכפר שמריהו, בסביון, ועוד הגיעה יחד עם זוג חברים ובעלה השבוע להנות ולהתרשם מהאוכל הטעים והשרות המעולה של מסעדת הג׳קו סטריט שלא מזמן עברה שיפוץ יסודי. החברים בשולחנות שמסביב עפו על העיצוב והאוכל שזרם בקצב מסחרר ואפילו זכו למגוון של פינוקים מרפי רביבו הבעלים, כולל ביקור בשולחן של השף והבעלים זכאי.
גלית אוחיון רובינ, מה מביא אותך לירושלים ?
״לאחרונה קיבלתי מספר פרוייקטים של ירושלמים ופגשתי אנשים חמים ומקסימים שהתאהבתי בהם וביופיה המדהים של העיר. על כן לקחתי החלטה לפתוח בימים הקרובים משרד בירושלים ולהגיע לבלות בירושלים פעם בשבוע בנוסף לעבודתי, להרגיש את האנשים המקסימים, הרי בין עיצוב של וילה מהממת או פנטהאוז במגדלי יוקרה צריך גם להנות מחברה ומסעדה טובה.״

תגובות

להשאיר תגובה