על רקע מלחמת חרבות ברזל – מאות עולות ועולים צעירים מרחבי העולם בהגיעו לכנס ״עולים על מדים", במטרה לקבל מידע, הכוונה וסיוע לקראת גיוסם לצה"ל האירוע התקיים בירושלים כיוזמה משותפת של "נפש בנפש", הסוכנות היהודית, קרן מיראז׳ ישראל, משרד העלייה והקליטה וצה"ל

 

מאות צעירים וצעירות, מעשרות מדינות ברחבי העולם, עתידים להתגייס לצה"ל בחודשים הקרובים.

על רקע מלחמת חרבות ברזל, נערך היום בירושלים כנס "עולים על מדים", במטרה להעניק לעולים הצעירים מידע, הכוונה וסיוע לקראת גיוסם לצה"ל. האירוע נערך ביוזמת תוכנית "כנפיים" של הסוכנות היהודית, קרן מיראז' ישראל ומשרד העלייה והקליטה והתכנית לחיילים בודדים של "נפש בנפש" ובשיתוף יחידת מיטב בצה״ל.

הכנס נועד להקל על העולים החדשים, המגיעים ממדינה זרה עם שפה ותרבות שונים, ולהנגיש להם את תהליך הגיוס והמערכת הצה"לית, שעשויים להיות מורכבים גם עבור כל ישראלי העומד לפני גיוס.

בכנס השתתפו כ-500 מלש"בים (מיועדים לשירות בטחון) בגילאי 16-22 – כולם עולים חדשים צעירים שהגיעו ארצה בגפם או עם משפחותיהם, ובחרו לאחר עלייתם להצטרף לשורות צה"ל בטווח החודשים הקרובים ועד שנתיים. במסגרת יום זה, צוות של מיטב הקים לשכת גיוס ניידת עם עמדות בהן יכלו המלש"בים להגיש מסמכים במקום ולקבל מידע בנושאי גיוס ומיון, מבחני הערכה פסיכוטכניים ורמת עברית, תנאי שירות, עתודה ותארים מתקדמים ועוד.

במקום נכחו גם נציגים מטעם תוכנית "כנפיים״ של הסוכנות היהודית, קרן מיראז׳ ישראל ומשרד העלייה והקליטה, ארגון ״נפש בנפש", משרד השיכון והבינוי ומרכז בודדים באגף כח אדם של צה"ל, שסיפקו להם מידע והכוונה על זכויותיהם והטבות להם הם זכאים.

בנוסף, במהלך היום התקיים מיצג חילות של מעל ל-10 יחידות צה"ליות שונות, ביניהן: צנחנים, גולני, נח"ל, מג"ב, חיל ההנדסה הקרבית, חיל הגנת הגבולות, חיל השריון, חטיבת החילוץ וההדרכה ועוד. הצעירים זכו להיחשף ליכולות ולמשימות השונות של כל יחידה, לשמוע על תפקידים פוטנציאליים ומיונים וכו'.

מנתוני הסוכנות היהודית וארגון העלייה מצפון אמריקה, "נפש בנפש", עולה כי מאז שפרצה המלחמה חל גידול של מאות אחוזים בקרב המתעניינים בעלייה לישראל ממדינות שונות בעולם, ביניהם גם צעירות וצעירים שעתידים להתגייס לצה״ל.

תגובות

להשאיר תגובה