הצעדה הבין דתית לזכויות אדם ושלום התקיימה היום (ב') בירושלים וכללה מנהיגי דת ומשתתפים מכל הדתות – יהודים, מוסלמים, נוצרים, דרוזים, בודהיסטים מכל הזרמים. המשתתפים התכנסו בכיכר ציון, שם קיימו תפילות ושירה למען השלום, משם הם צעדו לכיוון השער החדש וחברו אל השותפים הפלסטינים ממזרח העיר. הצעדה הסתיימה בהתכנסות ועצרת בשער יפו.

את הצעדה פתח אבי דבוש, מנכ"ל ארגון "קול רבני לזכויות אדם" שאמר "דרוש הרבה אומץ להאמין בזמנים קשים באלוהים ובאדם. זה הכח שלנו והוא לא יכול להישאר רק בתוך בתי כנסת, כנסיות ומסגדים. יש לנו אחריות אדירה, יש לנו כוחות על של אמונה, של אוצרות ידע, חכמה ושל אהבה. ואין לנו ברירה אלא לחבר כח לכח כדי לחולל נס של שינוי ותיקון. להפוך דם למים ומלחמה לשלום".

השיח' יונס עמאשה – חבר המועצה הדתית הדרוזית העליונה, קרא תפילה למען חיים משותפים, אחווה, אהבה ושלום ואמר: "כל מי שמתאחד עם אלוהים זורם בו זרם של אהבה, ותכונה מצויינת ביותר של בן אדם הוא שהוא אוהב אחרים ללא תנאי, ללא גבולות וללא תמורה, ואפילו במידה שהוא מתגבר ומתעלה מעל האיבה. מטרת האהבה היא שכולם יהיו אחד".

הרבה תמר אלעד אפלבום, רבה של קהילת ציון בירושלים וחאג'ה איבתיסאם מחאמיד, פעילת שלום ערבייה-ישראלית, קראו יחד תפילה לשלום: "מלך חפץ בחיים, הרופא לשבורי לב ומחבש לעצבותם, שמע נא תפילת אמהות שאתה לא בראתנו על מנת שנהרוג זה בזה ולא על מנת שנחיה בפחד, כעס ושנאה בעולמך אלא על מנת שנדע לתת רשות זה לזה לקיים את שמך שם חיים, שם שלום בעולם על אלה אני בוכיה עיני עיני יורדה מים על ילדים בוכים מפחד בלילות על הורים אוחזים עולליהם וייאוש ואפלה בלבם על שער אשר נסגר ומי יקום ויפתחהו טרם פנה יום ובדמעות ובתפלות שאני מתפללת כל הזמן ובדמעות כל הנשים שכואבות את הכאב החזק בזמן הקשה הזה הריני מרימה את ידיי למעלה אנא ממך אדוני רחם עלינו, שמע קולנו ה׳ אלהינו בימי הרעה האלה שלא נתייאש ונראה חיים זה בזה ונרחם זה על זה ונצטער זה על זה ונקווה לזה לזה ונכתוב את חיינו בספר החיים למענך אלהים חיים. תן שנבחר בחיים כי אתה שלום וביתך שלום וכל אשר לך שלום וכן יהי רצון ונאמר אמן".

הרבנית לאה שקדיאל נאמה במהלך האירוע ואמרה: "האמונה באלוהים היא גם אמונה באדם הפועל בעולם כדי לתקן אותו לפי החזון האלוהי. המשימה של תיקון העולם לפי החזון האלוהי מוטלת על כל בני האדם. כולנו יחד צריכים לתקן עולם הפועל עבור כל בני האדם לפי אמות מידה אחידות וכלל אנושיות, של צדק לכל. אנו יודעים כי יש אנשים המשתמשים בדתות השונות כדי לזרוע פירוד ושנאה בין בני האדם, כדי להפיץ את תאוות השליטה של בני אדם אלה על אלה, כדי להצדיק אלימות ומלחמות, כדי לחרחר ריב ולטפח רגשות נקם. אנו צועדים כאן היום כדי לצעוק בקול גדול, כי זהו חטא חמור להשתמש באמונה באל ובתורה שנתן האל לעולם כדי לזרוע הרס וחורבן. אנו צועדים כאן היום כדי להזכיר כי למנהיגות ולמנהיגים דתיים יש תפקיד חיוני ומרכזי בהפצת מסרים של שלום בין כל בני האדם וכל העמים, על בסיס של מחויבות לשוויון ערך של כל בני האדם, ומחויבות לצדק לכל".

עוד השתתפו בצעדה: השיח' חסן אבו עליון – הקהילה הבדואית ברהט, הרבה אמירית רוזן – רבת קהילת מורשת אברהם בירושלים, האב פיוטר זלסקו – הממונה על נציגות יעקב הצדיק, ומקהלת הנוער הירושלמית.

קרדיט צילום: Jacob Lazarus

את הצעדה הוביל ארגון "קול רבני לזכויות אדם" יחד עם קואליציית הארגונים השותפים הכוללת את אחוות עמים, אימהות נגד אלימות, היוזמה הבין דתית בנגב, הכנסיה הסקוטית, המועצה הדתית הדרוזית העליונה, המרכז הבין דתי לפיתוח בר קיימא, התנועה הרפורמית, המרכז לחברה משותפת במכון שלום הרטמן, מכון קיברשטיין, מקהלת הנוער של ירושלים, מר"ם: מועצת הרבנות הרפורמית בישראל, מרח"ב: מועצת רבנים חילונים בישראל, מרכז רוסינג לחינוך ולדיאלוג, מתפללים יחד בירושלים, נציגות יעקב הצדיק לקתולים דוברי עברית, נשים עושות שלום, עוז ושלום, עומדים ביחד, עמותת בני אברהם לשלום, פאולוס האוס, קהילת כל הנשמה, קהילת ציון, רוח גלילית, שאלו שלום ירושלים, תג מאיר, תמורה: יהדות חילונית, Elijah Interfaith Institute, Evangelisch In Jerusalem, Sabeel, Theologisches StudienJahr

תגובות

להשאיר תגובה