למען ילדי סוריה

שיבי פרומן הבן של הרב פרומן ז"ל, יזם עצרת תמיכה שהתפשטה לכל הארץ בה קראו אנשים בתפילה ובשירה להפסיק את הטבח בסוריה על רקע הלחימה העזה בסוריה שנמשכת כבר כמה שנים וגבתה כבר יותר מחצי מיליון הרוגים החליטו גורמים בישראל להפסיק לשתוק ויזמו מספר עצרות תמיכה תחת הכותרת "העולם שותק, אנחנו לא!"

את עצרות התפילה יזם שיבי פרומן בנו של הרב פרומן ז"ל שהיה ידוע בעמדות המתונות שלו ואף ניהל שיחות עם חמאס וגורמים פלשתינים "התכנסנו פה יחד עם 300 ירושלמים בנקודה אחת מתוך תשע בכל הארץ בהם אנשים זועקים ומתפללים כדי לעורר את עצמנו, את הקב"ה ואת העולם לסוגיה של הטבח שמתבצע בסוריה".
איך נולד הרעיון הזה ? "זו סוגייה שמעסיקה אותי ועוד הרבה אחרים כבר לא מעט זמן. אצלי העניין התעורר בתפילות של ראש השנה כאשר התפללתי על מעגלים שונים שאני קשור אליהם: תחילה על עצמי על משפחתי וכן הלאה ולבסוף התפללתי על העולם ואז נפתחו על הדמעות על מה שקורה לא רחוק מהגבול שלנו. הייתי גם לא מזמן באומן ומשם חזרתי עם תחושה עמוקה שחייבים לעשות משהו בעניין. פרסמתי פוסט בעניין ומזה נולד מה שקרה הערב. אני למעשה לא ארגנתי כלום רק הקמתי קול זעקה ורבים וטובים נענו לה".
זה קורה גם כי אין אמירה ערכית של הממשלה כנגד מה שקורה שם ?
"הממשלה עושה דברים בנגלה ובנסתר כמיטב יכולתה וגם העולם קולט עשרות אלפי פליטים. זו מציאות מאוד סבוכה ואם היא נמשכת כנראה שלא עושים מספיק. הייתי בהחלט רוצה לראות את עם ישראל ועמד ומתפלל נגד אותה מציאות. כשאני יצאתי לדרך אמרתי לעצמי שגם אם אעמוד פה לבד זה משוהו שצריך לקרוא. אז אם אלפיים איש ברחבי הארץ התפללו כרגע ועוד עשרות אלפים במרחב הווירטואלי גילו עניין ואכפתיות אז זה משהו".
אתה רואה בזה גם המשך של המסורת של אביך ?
"אני חושב שכן. אני לא יכול להתחמק מזה כמו שאני לא יכול להתחמק מהאף הארוך שיש לי ומהרוח שעברה אליי בדי אן אי. אני חושב שהוא שמח לו בשמיים".

 

תגובות

להשאיר תגובה