בארבע השנים האחרונות מעלה קבוצת התיאטרון הירושלמי את הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית שהוא פנינה אמיתית של תרבות מקומית עכשווית שמתכתבת עם המסורת ויוצרת מיקס אומנותי בארומה ירושלמית: בתפריט – מחזמר משירי שסה ארגוב, בלוז חסידי ומופע של דני בסן 

השבוע נפתח בבית מזיא הפסטיבל היהודי הבינלאומי לתרבות עכשווית בהפקת קבוצת התיאטרון הירושלמי. הפסטיבל שנפתח ביום שלישי יימשך שמונה ימים של עם עשרות מופעים והצגות חלקן מחו"ל. 

השנה הפסטיבל חוגג ארבע שנים ומאחוריו שלוש שנים מוצלחות במיוחד. הפסטיבל מאפשר מפגש בין יוצרים מתחומי התיאטרון, הקולנוע, המוזיקה, המחול והספרות. כך הקהל זוכה להזדמנות מרחיבת לב, להיחשף, לחשוב שוב ולחוות. גם השנה מביא הפסטיבל את מיטב האמנים, ההצגות והמופעים לקהל הרחב.

אחת ההפקות המשמעותיות של הפסטיבל הוא "רגע, רגע" – מופע מוזיקלי תיאטרלי, יצירתו של הבמאי שחף ברגר, בבכורה עולמית המספר את סיפור התבגרותה של חבורה צעירה ארצישראלית טיפוסית דרך  שיריו של סשה ארגוב. המופע נולד כתוצאה מכך שהבמאי, שחר ברגר (28) רצה ללכת למופע אומנותי עם סבתו שגם הוא יכול להינות ולדאבונו הוא לא ממש מצא משהו כזה אז הוא פשוט החליט להפיק מופע שכזה שכולל את מיטב הקלאסיקות של ארגוב

 אסנת גיספאן מנכ"לית קבוצת התיאטרון הירושלמי "לפני למעלה מארבע שנים התחלנו לגלגל את הרעיון של פסטיבל שיביא לקדמת הבמה את הדיאלוג בין דתיים לחילוניים ויקדם את השיח באמצעות תרבות ואמנות לעיתים קלאסית ולעיתים חוצפנית ונועזת. היה חשוב לנו להשמיע סיפורים, תרבויות וקולות אחרים הקשורים לנושא. גם השנה יצרנו תכנית מסעירה וחוויה אמנותית משמעותית שתמשך שמונה ימים. כל מופע בפסטיבל מספר סיפור אחר ומציג שאלות המעסיקות אותנו כחברה יהודית-ישראלית. בארצות הגולה היה מעניין אם אנחנו יהודים או לא, בארץ אנחנו עושים בידולים: חילוניים, דתיים, דתי לייט, חרדלים. בפסטיבל כל אמן בא לספר את הסיפור שלו. הפסטיבל מיועד למגוון קבוצות ומגזרים ואני בטוחה כי כל אחד ימצא בפסטיבל מופע המדבר בקולו".

תגובות

להשאיר תגובה