כ- 3000 בני נוער מכלל תנועות הנוער הציוניות בירושלים, ישתתפו במצעד הדגלים 'ירושלים בתנועה' של אתר המורשת הלאומי גבעת התחמושת  וביחד יחזירו את יום ירושלים ליום חג ישראלי. במצעד ישתתפו גם לוחמי ששת הימים| יום שישי, 7/6, באתר מורשת לאומי גבעת התחמושת, ירושלים

את יום ירושלים הקרוב, יחגגו אלפי בני נוער מתנועות הנוער: הצופים, בני עקיבא, הנוער העובד והלומד והשומר הצעיר, באירוע 'ירושלים בתנועה'- מצעד דגלים מרהיב ומרגש שיתקיים סביב גבעת התחמושת ויהווה סמל לאחדות. זוהי השנה השנייה שמתקיים המצעד, אותו יזם אתר מורשת לאומי גבעת התחמושת, אליו נרתמו הנהגת הצופים בירושלים במטרה לחזק את יום ירושלים כחג לאומי כלל ישראלי.

איחודה של ירושלים במלחמת ששת הימים, היה אירוע היסטורי בתולדות מדינת ישראל, על כן הוטבע בלוח השנה הישראלי בין שאר הימים הלאומיים. בעבר, רבבות ישראלים פקדו את ירושלים לאחר שחרורה וחגגו את המאורע ההיסטורי. יום ירושלים שהוכרז כיום חג של ממש, הפך במהלך השנים ליום שעובר כמעט ללא כל ציון מיוחד בקרב ציבור רחב של אנשים.

בעקבות זאת, החליטו באתר מורשת לאומי גבעת התחמושת, לקיים מסורת חדשה שמטרתה לחזק את יום ירושלים כחג ישראלי לאומי של כולם ולערוך מצעד דגלים של בני נוער מכל תנועות הנוער בירושלים.

מייקל לניר, תושב קיבוץ כפר רופין שנלחם בששת הימים ואף היה הפצוע הקשה ביותר בקרב גבעת התחמושת, אשר ישתתף במצעד: "כל השנים צר היה לי לראות כי הציבור החילוני אליו אני שייך כמעט ויתר על יום ירושלים. כששמעתי על הצעדה הבטחתי לכולם כי אני וחבריי לוחמי ששת הימים, נבוא לפתוח את המצעד יחד עם הנוער המופלא הזה, דור הטיקטוק, שמחזיר את הכבוד גם ליום ירושלים".

"אוכלוסיות מגוונות היו שמחות לחגוג את יום ירושלים, אבל למרות הרגש הלאומי העמוק הטבוע ברוב המגזרים לשחרור ואיחוד ירושלים בששת הימים, אין אירוע מרכזי לאומי מותאם לתנועות הנוער שיהיה "אבן שואבת" לעליה לירושלים ביום חג איחודה. כמרכז מורשת לאומי, האחראי על ציון מלחמת ששת הימים ואיחוד ירושלים, מצאנו שאנו חייבים לחבר את כל מגוון הקהלים בארץ ליום ירושלים ובעיקר את תנועות הנוער שמסמנות עבורנו את מסלול הערכים הישראלי-ציוני ובכך לחזק את האחדות הלאומית". אומר כתרי מעוז, מנכ"ל אתר מורשת לאומי גבעת התחמושת. 

ביום שישי, 7/6 יתכנסו כ- 3000 בני נוער מכל תנועות הנוער בירושלים בגבעת התחמושת יערכו פעילויות מורשת בנושא מלחמת ששת הימים ואיחוד ירושלים, בהמשך יקיימו מצעד דגלים מרגש סביב האתר הלאומי.

בסיום האירוע תתקיים הופעה של הזמר אבי אבורומי.

"אנו מאמינים ש'מצעד ירושלים בתנועה' שאנו מקיימים זו השנה השנייה, יסייע בהעלאת המודעות הציבורית לחשיבות הערכית וההיסטורית של יום ירושלים והצורך של כולם, כל ישראלי באשר הוא לחגוג את יום זה כיום חג כלל ישראלי". מוסיף מעוז.

האירוע מתקיים בתמיכה מלאה של משרד ירושלים ומסורת ישראל.

תגובות

להשאיר תגובה