עמותת זכרון מנחם, המובילה בישראל בתמיכה בילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, ציינה היום (שלישי) 25 שנים להקמת הגן השיקומי הייחודי שלה. באירוע החגיגי השתתפו הורים לילדי הגן בהווה ובעבר, הצוות המקצועי, בוגרי הגן – חלקם כבר הורים בעצמם – וראש העיר ירושלים, משה ליאון.

הגן השיקומי המוגן, שנוסד ב-1999, מהווה מסגרת ייחודית המאפשרת לילדים חולי סרטן ליהנות מפעילויות חינוכיות וחברתיות בסביבה סטרילית ובטוחה. הגן מופעל על ידי צוות מקצועי הכולל גננת מוסמכת ומנוסה, מרפאה בעיסוק ופיזיותרפיסטית בכירה, לצד בנות שירות לאומי שעוברות הכשרה מיוחדת.

רחלי, אימו של ניר בן ה-9, בוגר הגן, שיתפה באירוע: "הגן היה עוגן של נורמליות ושפיות עבורנו. בזכותו הצלחתי להמשיך לעבוד ולשמור על שגרת חיים למרות המחלה של ניר. ללא הגן, הייתי נאלצת להתפטר מהעבודה כדי להשגיח עליו. בזכרון מנחם אמרו לי במפורש: 'אל תעזבי את העבודה בגלל הילד, בשביל זה יש את הגן שייתן לך את התמיכה'. זה היה משמעותי מאוד עבורנו. ובאמת, ניר הוא לא הסכים לוותר אפילו על חצי שעה בגן, שנתן לו הרגיש שהוא כמו ילד רגיל לכל דבר".

דבורה מישרים, גננת ותיקה בגן, סיפרה על מטרות הגן: "הייחודיות של הגן שלנו טמונה ביכולתו לשמש כגשר. אנחנו מחברים בין המציאות המורכבת של הילדים בזמן המחלה – עם אשפוזים תכופים ושהייה ממושכת בבית – לבין החיים ה'רגילים' אליהם הם כמהים. אנחנו שואפים לצמצם ככל האפשר את הפערים שעלולים להיווצר בתקופה זו, ולהעניק לכל ילד את התמיכה המרבית. המטרה היא לאפשר להם השתלבות חלקה במסגרות חינוכיות עתידיות."

חיים ארנטל, יו"ר זכרון מנחם, הדגיש: "הגן השיקומי לא היה רק מסגרת חינוכית, אלא גם מקור תמיכה קריטי למשפחות המתמודדות עם האתגרים של מחלת הסרטן. אנו גאים לציין 25 שנים של פעילות משמעותית שהשפיעה על חייהם של אלפי ילדים ומשפחות".

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הגן השיקומי המוגן של זכרון מנחם הוא פנינה ייחודית בנוף החינוכי של ירושלים. כבר יותר מעשרים שנה, גן זה, מעניק חינוך ושיקום לילדים הגיבורים המתמודדים עם מחלת הסרטן, וכמובן תקווה למשפחות היקרות. אני גאה שירושלים, שהיא עיר מחבקת וגדושה בחמלה וחדשנות חברתית, היא ביתו של מיזם כה חשוב וערכי. עיריית ירושלים תמשיך כדרכה, לתמוך בגן ובפעילות עמותת זכרון מנחם. יישר כח".

תגובות

להשאיר תגובה