לכבוד שבוע הספר העברי בית אבי חי יפתח גם השנה את "בית חולים לספרים", פסטיבל שבוע הספר למשפחות – הפסטיבל הראשון מסוגו והגדול ביותר בארץ לילדים. כל אירוע וכל עמדה ביריד תוכננו  להענקת חוויה בגובה העיניים עבור הילדים והילדות. בפסטיבל יתקיימו מגוון אירועים וסדנאות: הצגות, מפגשים עם סופרות וסופרים, מאיירים ומאיירות, סדנאות איור, משחקי תיאטרון ואפילו התנסות בכתיבת הספר הראשון עם מוציא לאור אישי. ביומו האחרון, בטקס חגיגי יוכרזו הזוכים בתחרות הכתיבה לילדים ״סיפור קצר על אוצר", המתקיימת לזכרו של ינאי קמינקא ז"ל, שנהרג ב7 לאוקטובר ובחגיגת יום הולדת עשר לחתול האהוב כראמל, עם סודות שרק חברי אמת יכולים לגלות.

 

גולת הכותרת של הפסטיבל הינה בית החולים לספרים שבמשך כל ימי הפסטיבל,  יפתח את שעריו ויציע לקהל סדנאות חווייתיות לריפוי "ספרים פצועים" אשר התבלו מרוב שימוש, כאלו שיביאו המשתתפים מהספרייה הפרטית או ספרים "פצועים" שנאספו מרחבי הארץ ויתרמו לאחר שיקומם ליישובי קו העימות.

 

להשלמת החוויה, בחצר בית אבי חי תנתן הזדמנות לבקר ב"בית מרקחת פואטי" המחלק תרופות וויטמינים מהספרים, "מחלקת יולדות" לספרי ביכורים, יריד מכירת ספרים ססגוני ובו תוצע מיטב ספרות הילדים והנוער בארץ, לצד דמויות מפתיעות שיצאו מדפי הספרים ויסתובבו בשטח, קונצרט מהספרים, פינות קריאה וכמובן, אוכל מהספרים- מתירס חם, דרך עוגיות עמי ותמי ועד מיץ פטל.

 

לראושנה בפסטיבל, ראובן רובי ריבלין, נשיא המדינה לשעבר,  יגיע לשעת סיפור נשיאותית, ויקריא לילדים בספר ילדים אהוב עליו במיוחד.   משפחת ריבלין החליטה לתרום לבית אבי חי את ספריית הילדים של נחמה ריבלין ז"ל,  מתוך רצון שהספרים ינעימו את ביקורי הילדים בבית.

 

 "בתוך ימי המלחמה הכואבים והפצועים התלבטנו האם בכלל אפשר לצלול אל תוך אגדות, האם נצליח לחלום סיפור אחר?", משתפות לירן ליפשיץ. ויטבת פייראיזן וייל היוזמות והמנהלות האומנותיות של הפסטיבל  "התשובה הנחרצת לשאלה הזו הגיעה אלינו ישירות מהקהל שלנו – הילדים והנוער- שהם עצמם התקווה לעתיד טוב יותר. המצב בארץ מציף פחדים ודאגות, אבל הילדים הם עדיין ילדים, קריאה יכולה להיות מרפאת עבורם, סיפור יכול להיות לבית ושיר יכול להיות תרופה. בפסטיבל, הילדים לוקחים על עצמם, לשעה קלה את תפקיד "מרפאי הספרים" וכך, הם עוזרים לסיפור ישן וחבול להחלים ועוזרים לנו, המבוגרים, להאמין "שלסיפור שלנו חייב להיות סוף טוב". כמו שקראה מספרת הסיפורים שרית זוסמן, אימו של בן ז"ל, המשתתפת אף היא בפסטיבל.".

בית אבי חי, רחוב המלך ג'ורג 44, ירושלים למידע המלא: https://www.bac.org.il/Book2024 

*כל האירועים מתורגמים לשפת הסימנים

תגובות

להשאיר תגובה