עמותת ״הגל שלי״, המשתמשת בגלישת גלים ככלי חינוכי וטיפולי, זכתה באות הנשיא להתנדבות לשנת תשפ"ד אותו העניק כבוד נשיא המדינה מר חיים הרצוג.

פרס אות הנשיא היוקרתי מוענק מדי שנה ליחידים, עמותות וארגונים אשר פועלים באופן יוצא דופן למען החברה הישראלית.  השנה, בעקבות אירועי 7 באוקטובר, הוחלט להעניק את האות ל-20 גורמים שהפגינו רוח התנדבות מיוחדת וחיזקו את חוסנו של העורף הישראלי הן בשגרה והן בחירום, ביניהם עמותת ״הגל שלי״.

עמותת "הגל שלי" פועלת למעלה מעשור עם תוכניות ייחודיות המשתמשות בגלישת גלים ככלי חינוכי וטיפולי. לעמותה 10 מרכזי גלישה לאורך חופי ישראל, מנהריה בצפון עד אשקלון בדרום, אליהם מגיעים מידי שבוע נערות ונערים במצבי סיכון, א.נשים עם מוגבלויות, מתמודדי טראומה וילדי חינוך מיוחד. מעל 12,500 בוגרים ובוגרות.

"בליבה של תוכניתנו החינוכית והטיפולית עומדת האמונה כי לכל אדם, ללא קשר לרקע או לנסיבות חייו, בהינתן התנאים להם הוא זקוק, יש את היכולת להגשים את הפוטנציאל הגלום בו." מספר עומר טולצ'נסקי, מנהלה הפדגוגי של העמותה וממייסדיה, "התוכנית שלנו מעניקה לחניכים ולחניכות כלים לחיים, ומסייעת להם להשתלב בחברה ולהגשים את חלומותיהם. אנו גאים להיות חלק מהמסע האישי של כל אחד ואחת מהם."

מהשבוע הראשון למלחמת חרבות ברזל,  ברגעי המשבר הקשים ביותר שידעה החברה הישראלית, עמותת 'הגל שלי' הושיטה ידה לעזרה לאלו שנקלעו לטראומה קשה, ביניהם נפגעי ישוביי עוטף עזה, ניצולי מסיבת הנובה, חיילי סדיר ומילואים, מפונים מהצפון, מבוגרים ואף חטופים צעירים ששבו, ושילבה אותם בתוכניות ייחודיות המשתמשות בגלישת גלים. מרכזי הגלישה הפכו למרכזי חירום במסגרתם טיפלו צוותי העמותה בלמעלה ב- 1600  משתתפים ב-110 קבוצות תהליכיות שונות. תרומה משמעותית זו לחיזוק החוסן הלאומי בתקופה קשה זיכתה את העמותה באות הנשיא להתנדבות. "אנו נרגשים וגאים מאוד לקבל את אות הנשיא על חיזוק החוסן בעקבות ה 7 באוקטובר", אמר ירון וקסמן, מנכ"ל העמותה ואחד ממייסדיה. "זו הכרה מרגשת ומשמעותית שמעידה על הצוות המקצועי והשותפים שנרתמו וממשיכים ללוות אותנו. קבלת האות מחזקת ומדגישה את המחויבות שלנו להמשיך לשמש עוגן איתן עבור כל מי שזקוק לנו".

תגובות

להשאיר תגובה