מאתיים סלבס מאת מוטי רוזינק

מוטי רויזנק
מוטי רויזנק

לפני מספר חודשים הכריז שרון ארד כי הוא חוזר בין שאר עיסוקיו לענף הארועים ומתחיל בשיפוץ במתחם האולמות הממוקם במלון VERT, כשהמטרה היא להפוך את המתחם לחדיש והמוביל בתחום לארועים וכנסים.
רגע לפני תחילת השיפוץ ולאחר שכל התוכניות והספקים הפשילו שרוולים החלה הידרדרות וחוסר וודאות במצב הביטחוני כולל חוסר בעובדים, בעיות בלוח הזמנים של אספקת ציודים מחו״ל, והוחלט כרגע לעכב את השיפוץ הגדול.
אך שרון כמו שרון בשיתוף עם המלון החליט לקיים ארועים באולם הקטן שהשבוע סיימו את שיפוצו .
שרון ארד, ספר לנו על מה מדובר?
"החל מיום ראשון ניתן יהיה לסגור ארועים בוטיקים בלבד:
בר/ת מצווה, בריתות, אירועים עסקיים, חתונות אינטימיות, כנסים וימי הולדת. האולם עד 150 מוזמנים.
90 באולם + 60 במרפסת + אופציה לחדר V.I.P .
כמו כן ישנה אופציה לקיים אירוע קונספט עם חוויה קולינארית ועיצובית באחד מהסגננות : איטלקי, יווני, אסייתי או מיזרחי, מלבד התפריט הרגיל. כמו כן ניתן לקיים תפילה ועליה לתורה בית הכנסת הצמוד למקום.
אני מאחל קודם כל שיוחזרו כל החטופים ושנצליח להגיע להסדר שיביא שקט וביטחון לכל עם ישראל".

 

האם אפשר לבכות מרוב התרגשות בגלל בורקס? מתברר שכן. לחלוחית של התרגשות עלתה בי מהטעם הנפלא של בורקס התרד שאכלתי בבורקס המלכה אשר במעלה רחוב שלומציון המלכה. מודה. כן, בורקס המלכה עשתה אותי מאושר השבוע.
שלום לך עמית משולם, בעלי בורקס המלכה, מה מיוחד בבורקסים הטעימים שלך?
"הבורקסים הם על בסיס שמן ומים במקום מרגרינה שעושה צרבת".
איזה טעמים יש לך בבורקסייה?
"6 טעמים: גבינה, תרד גבינה, תפוא, תפוא פטריות, תרד ופיצה".
ומהו הבורקס הכי להיט?
"הכי שוס זה תרד עם גבינה. כמו כן אנשים אוהבין לקנות קפוא לאפייה ביתית גדולים/ קטנים".
מחירים בבקשה?
בורקס עולה 25
עם תוספות ביצה וטחינה חריף ביתי חמוצים תוספת 10 שח".

השף ארתור בורלקה, אחד השפים הגדולים בהיסטוריה הירושלמית, עשה השבוע קסמים במסעדה שלו בשדרות ממילא, מסעדת הג'וי. אולי זאת היא בחירת המילים הכי מוצלחת שאפשר לבקש כאן עכשיו: בזכותו של השף ארתור בורלקה הג'וי היא מסעדה ברמה הכי גבוהה שיש. השבוע מאתיים סלבס חזר אליה לאכול שוב את הסיגר המרוקאי הכי טעים שיש לנו בירושלים, הממולא, בין השאר, בכבד עוף. סיגר פטיש, כלומר יאמי. מאוד יאמי. וצריך להגיד: מסעדת הג'וי נהנית משם טוב ואוכל פצצה. כמו שאומרים, כי יש כאן שף גדול מהחיים. מישהו שבהחלט יודע מה הוא עושה. זאת אומרת שמצוינות אינה מילה גסה או זרה בעיניו. והמצוינות הזאת מחלחלת כאמור אצל השף ארתור בורלקה למאכלים שהוא מגיש כאן. התוצאה: מהמקום יוצאים בסוף הארוחה פשוט מבסוטים.
שלום לך שף ארתור בורלקה, אנחנו לא עוזבים אותך עד שתמליץ לנו על משהו לפעם הבאה?
"יש לנו גם מנות דגים נפלאות. אחת מהם היא שיפוד דג ים, בדרך כלל זה מוסר יםאבל הכל תלוי בים. אנחנו צולים אותו בתנור פחמים והוא מוגש עם דפי פסטה קרועים מטובלים. בעגבניות שום, שמן זית והמון עשבים".

ראש העיר ירושלים משה ליאון אירח ביום רביעי בערב בלשכתו את אנשי מועדון הכדורסל הפועל 'בנק יהב' ירושלים, כדי לברך אותם אישית על זכייתם, זו השנה השנייה ברציפות בגביע המדינה והשמינית בתולדות המועדון. במפגש אליו הגיעו בעלי המועדון מתן אדלסון וגל מקל, הנהלת המועדון, הצוות המקצועי והשחקנים, שמע ראש העיר מהם על החוויה הגדולה במשחק הגמר, על ההתרגשות מההצלחה להגן על התואר בו אחזו, האהבה שמרעיפים עליהם האוהדים והאמונה שלהם כי בתום העונה הם יוכתרו לאלופי המדינה.
מתן אדלסון, בעלי הפועל 'בנק יהב' ירושלים הודה לראש העיר משה ליאון על האירוח, על הכתף התומכת שמעניקה עיריית ירושלים בראשותו למועדון וחתם את דבריו באמון שלו כי המועדון האדום ימשיך להביא הישגים רבים לירושלים ולקהל האוהדים."
ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "הבאתם כבוד אדיר ושמחה רבה לירושלים, הוכחתם שוב את היותכם נכס צאן ברזל לענפי התרבות והספורט בעיר. אני רואה את ההתרגשות מהזכייה השנייה ברציפות בגביע המדינה, ורוצה לאחל לכם בהצלחה במשחקי הפלייאוף שבפתח, וסמוך ובטוח כי בתום העונה ניפגש כאן, ולגביע המדינה תתווסף צלחת האליפות. יאללה הפועל."
בתום המפגש התכנסו כלל הגורמים לתמונה משותפת עם גביע המדינה ועם אות ההוקרה שהעניק ראש העיר לקברניטי המועדון ועליו נכתב: "הפועל 'בנק יהב' ירושלים, ברכות על זכייתכם בגביע המדינה בכדורסל. שלכם, ראש העיר משה ליאון."

צילום ארנון בוסאני
צילום ארנון בוסאני

עוד קצת מהעירייה ונשחרר. אז ככה: אחרי ההצלחה העצומה באייטיז תתקיים תחרות ברייקדאנס כאן בירושלים. הכניסה ללא תשלום, והתחרות היא הודו. לעיריית ירושלים שיוצאת לדרך עם תחרות "World Of Dance" ביום ראשון, 26.5.2024, בין השעות 10:00 עד 23:00, בסינמה סיטי. התחרות תכלול תחרות ברייקדאנס בינלאומית בהשתתפות מיטב רקדני הברייקדאנס בישראל, שיפוט בינלאומי, וקטגוריות יחידים בברייקדאנס ואול סטייל. התחרות תהווה מוקד משיכה ל-300 רקדנים מהמובילים בארץ, ביניהם רקדנים שמופיעים עם זמרים מובילים בארץ כמו: מרגי, סטפאן, נועה קירל, משה פרץ, אלה-לי ועוד. בנוסף לתחרות, תתקיים הופעה של כפיר צפריר, כותב השיר "פחד אלוהים ישמור" ועידו בי, מופעי ראווה, מעגלי פריסטייל, עמדת DJ, דוכנים והפעלת רחבת ריקודים להורים ולילדים.
שלום לך ראש העיר ירושלים, משה ליאון, אפשר כמה מילים על התחרות בבקשה?
"ירושלים רוקדת! פסטיבל 'World Of Dance' מביא לבירה את מיטב רקדני הברייקדאנס בתחרות ריקוד, מוזיקה ואנרגיה. אני מזמין את כלל תושבי העיר להגיע וליהנות מחוויה בינלאומית".

צילום סאנטיגו איסקוב
צילום סאנטיגו איסקוב

כמדי לקראת הקיץ, בעלי מספרת פרפר בגבעת זאב רוני טל ממליץ לנו לחכות לקיץ. היתרון: השנה במספרת פרפר מחכה לכן ולכם חדר שיזוף מיוחד וההתעניינות בכך כמו גם הבאזזזז רק גדל והולך. בקשר אלי, סופסוף אהיה שזוף. החיסרון: המממ, תגידו זה משנה שאני שחום?
שלום רוני טל, יש לך כאן בשבילנו סרטון חימום, תוכל לתת לנו פרטים נוספים?
"זה בהרצה ומביא איתו לגבעת זאב את כל הטוב של תל אביב אלינו למספרה. בקרוב".

עם יד על הלב, לא מעט המבורגריות מסתובבות להן בשוק, אבל פאזל בורגר היא לא אחת מהן, כי פאזל בורגר מתכתבת ישירות או בעקיפין עם המושג אלוהיות. פה מחכה לכם קציצה בטעם פצצה. אה, כן, פאזל בורגר היא רשת מסעדות המבורגרים מתל אביב, שפתחה השבוע במתחם המזון המהיר בקומה השניה של קניון מלחה את הסניף הירושלמי שלהם. מברוכ.
שלום לכם צמד הבעלים מוטי ממון ודרור לוזון, מה מחכה לנו בפאזל בורגר?
"6 רטבים בהכנה ביתית, סלטים וחמוצים בהכנה ביתית,
המבורגר בסגנון צלייה יחודי השומר על עסיסיות הקציצה,
מגוון רחב של מנות מיוחדות ומושחתות, כשר מהדרין עם
טריות, ניקיון ושירות".
עם הטעם הטוב של ההמבורגר שלכם תתכוננו לכבוש את ירושלים. מה עוד?
"סטנדרט אחר למזון המהיר".

ונחתום בפינת סלבס שאנחנו אוהבים, ולא לראשונה במדור, דו שיח ספיישל עם הלל פרקש, מלך בלתי מעורער של חיי הלילה בעירנו, וגם יועץ ראש העיר לענייני צעירים. אל דאגה: בשיחה שלהלן אין רגע דל
שלום לך הלל פרקש, משלומך, מה חדש?
"מעכשיו כל שני בשוק בברברה , כי אין שני ליום שני, ויהיה הכי ישראלי שיש מ 20-23 כל השאר בונוס".
שמענו על יומולדת או משהו?
"כן, אין שני ליום שני בברברה בשוק, או אז תתקיים מסיבת יום ההולדת שלי, הלל פרקש, שזו סיבה למסיבה לכשלעצמו ופתיחה של ליין חדש בשוק".
אבל מה חדש באמת אפשר לדעת?
"אה, כן. פתאום הפציע משום מקום זאתי אורלי וינרמן המיתולוגית וארז סיפורי שיער וכמובן ג'וני רפפורט".
והעיקר השארת לסוף?
"כשהמחוזיאדה באילת תסתיים אספר לך איך היה".
הוא שאמרנו: עם הלל פרקש אין רגע דל. חג שמח, שבת שלום וכל טוב, מאתיים סלבס

אנשי העסקים דביר אלון ומאור דרי הבעלים של חומוס אליהו בקניון מלחה ובקניון הדר החליטו להרחיב את עסקיהם ובקרוב הולכים לפתוח סניף של רשת חדשה ומבטיחה ששמה פסטיטו (המתמחה ביצור עצמי על המקום של מבחר פסטות טריות וסלטים) גם מבית היוצר של חומוס אליהו, המיקום ״מתחם התנופה ״ ברחוב פייר קנינג.
המדור מאחל בהצלחה ענקית, מחכה בכיליון עיניים לפתיחה .

תגובות

להשאיר תגובה