מה גורם לעשרות צעירים להכין בעצמם תחפושות שלקוחות מסדרות ומשחקי מחשב יפניים ? בכנס השנתי של ארגון המנגה והאנימה הישראלי התקבצו צעירים שעוקבים בשקיקה אחר כוכבי קומיקס מיפן ומקיימים קהילה וירטואלית שאוספת בובות, חוברות ומעריצה את תרבות 'החמידות' של ארץ השמש העולה 

כשהחנונים יוצאים מהמחשב הם מתכנסים במרכז הקונגרסים הבינ"ל בנייני האומה שבירושלים שהביא אליו בשבוע שעבר כ- 4000 אנשים מרחבי הארץ והעולם חובבי הג'אנר, אשר נהנו ממגוון אטרקציות באווירת התרבות היפנית.

סימן ההיכר של הזמרת נטע ברזילאי הפך להיות בסגנון לבושה הייחודי והצבעוני. לפני כשנה חשפה הזמרת את האובססיה שלה לתרבות היפנית על ידי לבוש בשמלות קימונו ואף שילוב מילים ביפנית במילות שיריה ובמלודיה. אחרי שכבשה את במות העולם, כעת היא כובשת את הנוער הישראלי ומשפיעה על סגנון לבושם. הדבר בא לידי ביטוי בצמיחתה של קהילת האנימה ומנגה בישראל אשר החלה לקבל חשיפה גדולה יותר משידעה בשנים עברו. זאת הסיבה לכך שכנס האנימה והמנגה השנתי מתקיים בבירת ישראל מזה כמה שנים.

הכנס שיתקיים השבוע יעסוק בתחום האנימציה והקומיקס היפניים ויכלול מגוון הרצאות, סדנאות, פאנלים, דוכני יוצרים, תחרויות שירה וגולת הכותרת – תחרות הקוספליי המפורסמת והכל באווירת תרבות יפן. מבין אורחי הכבוד ניתן יהיה לראות את סגן שגריר יפן בישראל מר קזוהיקו נקאמורה ומנכ"לית בנייני האומה מירה אלטמן וכמו כן אמנים ומפורסמים ישראלים אשר דובבו תכניות רבות בז'אנר כגון: פוקימון, נארוטו, סאקורה  ביניהם דון לני גבאי, יובל סגל ומיה בר שלום.

"המטרה של הכנס" מספר חן וויס המארגן "זה לקדם את תחום האנימה והמנגה בישראל: כל אותם סדרות אנימציה וקומיקס שרואים אותם בטלוזיה סטייל פוקימון ודרגון בול הדברים החמודים האלה שילדים מאוד אוהבים. יש הז'אנר הזה המון סגנונות אבל לאנימה יש סימן היכר שמובחן מיתר סדרות אנימציה שמוצגות בטלויזיה. הטלויזיה ביפן ממש לא מפחדת להציג דברים באור שונה מאשר תרבויות אחרות. דברים שיופיעו בטלויזיה ביפן לאוו דווקא יופיעו במקומות אחרים. ולעיתים אפילו מצנזרים את הדברים שמוצגים שם. הדמויות האנימה מאוד צבעוניות גם במראה וגם באישיות. אנשים אוהבים להתחפש לדמויות הללו והכנסים הללו נותנים לאותם אנשים הזדמנות לבוא ולהיפגש אחד עם השני ולחלוק תחביב משותף. אבל גם מהצד השני הם זוכים פה להבנה ולקבלה. אנחנו מקיימים פה תחרות 'קוסט פליי".

בכנס זכו המשתתפים לשלל הרצאות החל מהאלים המרובים של יפן וכלי אסתטיקה במשחקי לחימה יפניים וגם 'דרכים שונות ומשונות לשחק פוקימון'. בדוכן של השגרירות היפנית הציעו מפת טיולים ביפן בעקבות האתרים בהם מתרחשים סצינות מתוך סדרות אנימה פופולריות וכמובן שעל כל זה העיב הפיגוע הנורא שהאירוע לא מזמן בסטודיו האינמציה המפורסם בקיוטו שגבה את מותם של 35 אנשים מתעשיית האנימציה והקומיקס היפניים. בין הדוכנים הרבים לממכר חוברות ופוסטרים של כוכבי קומיקס אני פוגש את גיא לנמן מאייר מוכשר שהוציא לאור את חוברת הקומיקס 'חשבון של הנפש' והוא הצליח להתברג לתחרות האיור היוקרתית שמתקיימת ביפן

מנכ"לית בנייני האומה, מירה אלטמן: "גם השנה שמחנו לארח את אירוע האנימציה היפנית הגדול בישראל, וליום אחד להפוך את הבניין למקום צבעוני יותר. בעיני זו גאווה ויכולת שיש בידנו לערוך יום אחד את אירוע השגרירות וביום אחר לחגוג את התרבות היפנית עם אלפי צעירים בישראל. בנייני האומה זה מקום שמנגיש תרבויות ואירועים בינלאומיים לתיירות חוץ ופנים."

 

תגובות

להשאיר תגובה