ביום שישי הקרוב 24/5, משעה 8:30-13:30 יתקיימו אירועי טבע עירוני במסגרת שבוע טוב עירוני שיזמו החברה להגנת הטבע. הציבור בירושלים מוזמן להגיע לאירוע חוויותיי בעין כרם ובגבעת התנ״ך. שטחים של טבע עירוני הנמצאים בפני סכנת הרס ובנייה ונמצאים בוועדות התנגדות רגע לפני אישורם.להתנגדויות שותפים מספר תושבים, ארגונים בהם ארגוני שדולת בת קיימא בהובלת קרן ירושלים ירוקה הפועלת לשימור גבעת התנך ולמניעת תכנית בנייה גרנדיוזית המתוכננת באזור כרמית. כל מי שחשוב לו הסביבה ומפגש להתחבר לטבע מוזמן להגיע, להראות נוכחות ובכך לתמוך בהמשך הישארותם של שטחי טבע נדירים בלב השכונות.

הפנינג בעין כרם

טיול בעין כרם, באזור היפהפה והפסטורלי. אזור שיזמי נדל״ן מתכננים להשתלט עליו בקרוב עם תכנית לבניית מגדלי ענק של מעל ל-30 קומות ומלונות על חשבון כריתת 700 עצים בוגרים ומדרונות של עצי רימון, שקד, תות, זית ועוד . בקיצור, על חשבון הטבע העירוני שעוד נותר. כרגע יש כעשרה ארגונים מתנגדים בהם גם קרן ירושלים ירוקה.

כיום השטחים הירוקים בכפר עין כרם מצויים בסכנה ממשית בשל  תוכניות בנייה אדירות ומגדלי ענק המתוכננים בפנימיית כרמית, כריתה של 700 עצים. בנייה של 1200 יחידות דיור . ובנוסף עוד 1250 יחידות דיור במגדלים במורדות אולסוונגר ברזיל שמגיעים עד קו בתי עין כרם עם כביש שחודר פנימה.

זו ההזדמנות של הציבור להקריב מקרוב את עין כרם ומהן תכניות הנדלן המתוכננות באזור שיפגעו אנושות בטבע הפראי.

עין כרם מזריחה ועד שעות הצהרים

ביום שישי הציבור הרחב מוזמן להפנינג  חינם ולחוויה בטבע בעין כרם שארגנו תושבי ועד עין כרם. למשכימי קום ניתן להגיע לפעילות זריחה להגיע בשעה 05:20 –   טיול זריחה מדהים מעל כיפות הזהב יציאת מצומת אורה ,תחנת האוטובוס הצפונית (לא ניתן לחכות למאחרים).ההפנינג הגדול יתקיים בשעות  8.30-13.30 .  נקודת היציאה לטיולים וסיורים היא מסעדת כרמא.

הציבור הרחב מוזמן להגיע להפנינג למען שימור הכפר בשיתוף שבוע טבע עירוני וביוזמת וועד עין כרם. ההפנינג כולל סיורים מודרכים, בתים פתוחים, הופעות ועמדת החתמה להתנגדויות. האירוע כולו יתקיים בגינה מול מסעדת כרמא ומוזמנים אליו כל אוהבי עין כרם. כל הפעילויות הינן ללא תשלום.

משעות הצהריים יערכו גם סדנאות והפעלות לילדים. באירוע יתקיימו דוכנים, מוזיקה, טיולים בבוסתן ובשבילי הכפרים, אמנות ובתים לצד סיפורים.

24/5 משעה 10:00-13:00 הפנינג בגבעת התנך

בשטח המופלא של גבעת התנ״ך מרחפת עננה של איום מצד אילי הון ואנשי נדלן המבקשים לקדם תכנית לבניית בית מלון על הגבעה העלולה להרוס את הטבע הייחודי במקום, לפגוע במבנים היסטוריים ולגזול את פינת הטבע השלווה הנמצאת בתוך העיר. אם גם אתם תומכים בהישארות הגבעה על תילה ומתנגדים לעוד ועוד בטון, מוזמנים להביע את תמיכתכם ואהבתכם לטבע באירוע ההפנינג שביוזמת תא הסטודנטים של מגמה ירוקה באונ׳ העברית וחוגי סיירות ירושלים.

להרשמה: https://www.green.org.il/savebiblehill/

צילום: פנינה עין מור

תגובות

להשאיר תגובה