מכבידנט: יום כיפור מגיע ואיתו החבלות לשיניים

כמדי שנה, ביום כיפור ילדים רבים נוהגים לרכוב על אופניים, קורקינט או גלגיליות. לפי נתוני עמותת אור ירוק, כ-220 בני אדם נפגעים כמדי שנה בממוצע בתאונות דרכים לאחר שרכבו על אופניים, אופניים חשמליים, קורקינטים, גלגליות וסקייטבורד במהלך יום הכיפורים.

ד"ר קרן יצחקי, רופאת שיניים לילדים במכבידנט, מסבירה כיצד לטפל בפציעות בשיניים, אחת התופעות הנפוצות של תאונות הדרכים ביום כיפור.

ראשית, כמובן, על למנוע את הפציעה יש לנהוג בזהירות. בנוסף, יש להשתמש בקסדה ומגנים, שנועדו להפחית את עוצמת הפגיעה במקרה של תאונה.

הנה כמה הנחיות שתעזורנה לכם להתמודד במידה וילדכם נחבל בשן:

  1. במקרי איבוד הכרה או הקאות יש לפנות למיון.
  2. אם השן הקבועה יצאה מהמקום לגמרי, ראשית, יש להחזיקה בכותרת ולא בשורש.

לאחר מכן, יש לשטוף את השן בחלב (הכי טוב), סליין (אם יש) או רוק, ולהחזירה למקום (כן, להחזירה לפה! קראתם נכון!) ולנשוך על גזה.                                                                 

קיימת חשיבות לזמן – כדאי להחזיר את השן למקומה מהר ככל הניתן. אם לא מתאפשר להחזיר את השן למקום, יש לשים אותה בהקדם בתוך חלב, רוק או סליין.בכל מקרה, יש לפנות כמה שיותר מהר לרופא השיניים, זה עוזר להצלחת הטיפול.

  1. אם השן הקבועה נשברה, שימרו את החלק השבור במים או סליין והגיעו איתו אל רופא השיניים לאחר החג.
  2. במידה ומדובר בשן חלבית – אם השן יצאה מהמקום לגמרי, ראשית יש לנסות למצוא אותה על מנת להבין האם ייתכן שהיא נשאפה או נבלעה. אם מוצאים את השן החלבית, אין להחזירה למקום. במידה והשן לא נמצאה ויש קושיי נשימה, יתכן והילד שאף את השן לריאות ויש לפנות למיון.
  3. במקרה והשן (חלבית או קבועה) שינתה את מיקומה בעקבות החבלה (נדחפה פנימה, החוצה או לצדדים), מומלץ לנסות להגיע בהקדם לרופא השיניים.

נכון שזה יכול להיות מצב לא נעים ואף מלחיץ, אך הצמדות להנחיות הללו ושמירה על קור רוח יכולות לסייע לילדכם לעבור את זה יותר בקלות.

אסיים בברכת גמר חתימה טובה ושנה טובה לכולם!

תגובות

להשאיר תגובה