על רקע המלחמה, המכללה האקדמית הדסה ירושלים החליטה על מתווה קבלה ייחודי לקראת שנת הלימודים תשפ"ה, במסגרתו יוכלו להתקבל ללימודים חיילי מילואים, בני/בנות זוגם, אנשי כוחות ביטחון והצלה ומפונים, ללא בחינה פסיכומטרית ועל סמך תעודת בגרות וראיון בלבד. "מתוך הערכה עמוקה והבנת הצרכים הייחודיים של הציבור הנושא בתקופה זו במאמץ ההגנה על מדינת ישראל, החלטנו על מתווה מיוחד זה". אומרים במכללה. 

 

המכללה האקדמית הדסה ירושלים תיישם בשנת הלימודים הקרובה מתווה קבלה מיוחד על רקע המלחמה. על פי המתווה חיילי מילואים ובני או בנות זוגם, משרתים משוחררים, אנשי כוחות הביטחון וההצלה ואזרחים שפונו מבתיהם לאחר ה 7 באוקטובר, יקבלו הזדמנות להתקבל ללימודים אקדמיים במכללה ללא פסיכומטרי, אלא באמצעות תעודת בגרות מלאה וראיון קבלה בלבד. באם יעברו בהצלחה את לימודי הסמסטר הראשון יוכלו להמשיך את לימודי התואר ככל שאר הסטודנטים.

נשיא המכללה האקדמית הדסה ירושלים, פרופ' ברטולד פרידלנדר: "מאז השבעה באוקטובר נרתמנו לטובת הסטודנטים שלנו שהתגייסו לשמירה על ביטחון המדינה. במהלך שנת הלימודים האחרונה ביצענו התאמות רבות עבור סטודנטים שנקראו למילואים, בני ובנות הזוג שלהם וגם לטובת סטודנטים שהושפעו בצורה ישירה או עקיפה מהמלחמה, פיזית ונפשית. מתוך הערכה עמוקה והבנת הצרכים הייחודיים של קבוצות אלו, חשוב לנו להמשיך ולעשות ככל שניתן עבור כל מי שנוטל חלק בתקופה זו במאמץ של מדינת ישראל להגן על עצמה ועבור מי שנפגע מהמלחמה המתמשכת. וכן החלטנו על מתווה הקבלה שיקל על קבוצות אלו להתקבל ללימודים במכללת הדסה כבר בשנת הלימודים הקרובה ובכך לשמר חיי שגרה חשובים לצד המאמץ המלחמתי".

תגובות

להשאיר תגובה