'מודלו': מה שהם עשו ל'חדשות 12' – הם יעשו גם למענך

יום אחד אריאל שם-טוב, מנכ"ל המותג 'מודלו', קיבל טלפון מ'חברת החדשות'. הם ביקשו לקבל ממנו הצעת מחיר לריהוט האולפן החדש שלהם, במחיר זול ותוך ביצוע מהיר. התוצאה הייתה מדהימה # אם גם אתם רוצים שמי שמגיע לעסק שלכם ירגיש שם נוח לשבת ולעשות איתכם עסקים, כדאי לכם לשמוע מה יש לאריאל לספר לכם לפעמים סיפור חיים אחד מקפל בתוכו את כל העקרונות והחזון של עסק מסוים. לאריאל שם-טוב - מנכ"ל חברת 'מודלו', שנותנת ללקוחות שונים מתחומי עיסוק שונים, פתרונות לעיצוב המשרד - יש סיפור כזה על לקוח מאוד מפורסם שלו: 'חברת החדשות', המוכרת לכל בית בישראל כ'חדשות ערוץ 12'. "לפני כמה שנים", פותח שם-טוב את עדותו, "התקשרו אלינו, ל'מודלו', אנשי 'חברת החדשות' ואמרו לנו שהם חייבים ריהוט חדש לאולפן החדשות החדש שלהם, כולל מתחם של 24 עמדות כתבים (שאפשר לעיתים לראות אותם מאחורי קיר הזכוכית שנמצא באולפן החדשות). אנשי 'חברת החדשות' אמרו שהם מבקשים שנלך לקראתם בשני תחומים 'שוליים': מחיר העסקה וזמן הביצוע. הריהוט, כך הם הדגישו בפנינו, חייב להיות מורכב בתוך זמן ממש קצר - 18 ימים. וזה לא ריהוט שנמצא במלאי או במחסנים, אלא ריהוט שצריך לייצר במיוחד עבורם. בדיוק כמו שהולכים לחייט ותופרים ללקוח מיוחס חליפה חדשה, שלא קיימת בחנות". ב'מודלו' ראו אתגר גדול בהזמנה הזו, אבל לפני הכל היו צריכים לתת הצעת מחיר אטרקטיבית. "אנשי 'חברת החדשות' אמרו לנו שההצעה הכי זולה שהם קיבלו הייתה 250 אלף ש"ח", ממשיך שם-טוב. "החלטנו להפתיע אותם. לאחר שערכנו חישוב הצענו להם הצעה זולה הרבה יותר משמעותית - 80 אלף ש"ח". גם זה מעשה ידי 'מודלו'. עמדות הכתבים שמאחורי אולפן החדשות מה?! 80 אלף במקום רבע מיליון? מה, אתם כאלה פראיירים?! שם-טוב: "אנחנו ממש לא פראיירים, אבל גם אין לנו עיניים גדולות. אנחנו לא גרידים. וחוץ מזה שזו גם פרסומת טובה לנו - הפכנו להיות הריהוט המשרדי שהכי הרבה אנשים רואים במדינה, ובכל יום, במשך שנים רבות!" 'חברת החדשות' הגיבה בהתלהבות על ההצעה הכספית המאוד גמישה, אבל חזרה והדגישה שחשוב לה שהם יקבלו גם מוצר איכותי עם לוק יוקרתי. ומעל הכל - שכל זה יהיה מותקן, כאמור, בתוך 18 ימים. לוח הזמנים הצפוף הזה לא הרתיע אתכם? "ממש לא. ראינו את זה כאתגר גדול. התייחסנו לזה כאילו פרצה מלחמה לא צפויה ושאנחנו נחושים לנצח אותה. ובאמת יצרנו אב טיפוס לריהוט הזה בנגרייה שלנו, הרכבנו אותו בחנות והזמנו את אנשי 'חברת החדשות' ובראשם המפיק גוסטבו קולינסקי,שיבואו לראות. הם הגיעו, נתנו את האינפוטים שלהם, אבל חוץ מכמה 'רג'קטים' שכמובן יישמנו,  הם ממש התלהבו וחתמו במיידי על ההזמנה". ואיך עומדים בזמנים עם לקוח כל-כך חשוב ועם עבודה כל-כך מורכבת? "עם הרבה השתדלות, מקצועיות, עבודה קשה, חריצות ולא פחות חשוב - סייעתא דשמייא. עבדנו כמו מטורפים יום ולילה. לא רק שהכל היה מותקן פיקס ביום ה-18, זה קרה כבר ביום ה-17, כדי לתת זמן לאנשי המחשבים להתקין את כל המערכות הממוחשבות לפני השקת האולפן החדש". איך היו התגובות של 'חברת החדשות'? "שמע, הם התלהבו בצורה שלא תאמן. פשוט עפו עלינו. מנכ"ל 'חברת החדשות', אבי וייס, קרא ליונית לוי והציג אותי בפניה ואמר לה שבזכות 'מודלו' הם זכו לשדרוג בלוק של האולפן. ומיד הוא אמר לי לשבת לצידה וצילם אותנו למזכרת. "כמה שבועות אחרי שהכל הורכב וקיבלנו את התמורה על העבודה שלנו, אני מקבל טלפון מהמפיק גוסטבו, שאומר לי שהם עושים חגיגה קטנה לרגל האולפן החדש ושיהיו שם כל המי-ומו. ושגם הנוכחות שלי חובה, כי מה שעשינו שם מבחינת לוחות הזמנים, איכות המוצר ואיכות ההרכבה - מחייב שגם נציגות של 'מודלו' תגיע. אבל סירבתי. לא הסגנון שלי להידחף לאירועים נוצצים כאלה. תן לי אתגרים מקצועיים ותן לי לעשות את זה בצורה הכי איכותית. זה הערך המוסף של העבודה שלי: לדעת שחוץ מפרנסה, שאני מביא למשפחתי ולמשפחות של העובדים שלי, אני נותן ללקוחות של 'מודלו' את הנשמה ושבשורה התחתונה הם מקבלים מוצרים איכותיים". מנכ"ל החדשות דיבר בשבח 'מודלו'. אריאל שם-טוב בחברת יונית לוי #  #  # אתה יודע, אמרתי לאריאל שם-טוב, סיפור העבודה שעשיתם ב'חברת החדשות' הוא מרתק. הוא נשמע כמו מבצע צבאי: "מלחמת 17 הימים"... אין ספק שהמקרה הזה מלמד הרבה מאוד על 'מודלו', החברה שאתה מנהל, בכל מה שקשור למקצועיות, הליכה לקראת הלקוח בתמחור, עמידה בזמנים והרכבה מקצועית. אבל אנחנו נמצאים בעידן הקורונה, למה שאנשים "יבזבזו" כסף מיותר על שדרוג הריהוט המשרדי שלהם? זה לא מותרות? "ממש לא מותרות. יש משפט יפה של חז"ל: 'אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם'. כשמדובר בעסק זה עושה הרבה פעמים את ההבדל בין עסקה ללא עסקה ובין עסקה מצומצמת לעסקה גדולה. יש הבדל אם לקוח נכנס למשרד שהוא מרגיש שם נעים, כי הכל מעוצב ברמה, נקי, הרמוני ומתוקתק או שהוא נכנס למשרד מעופש, שמזכיר יותר משרד ממשלתי מלפני 50 שנה. במשרד היפה נעים לו להימצא. שם הוא קשוב להצעות השונות שנותנים לו ושם יש לו מצב נפשי להוציא כסף ולבצע עסקאות. במשרד המעופש הוא יעשה את הכל, כדי לברוח משם כמה שיותר מהר". למי אתם פונים? "למגוון רחב של עסקים: עורכי דין, רואי חשבון, חברות היי-טק, ביו-טכנולוגיה, מערכת החינוך. לא מזמן פנו אלינו מבית ספר מסוים וביקשו ריהוט 'משוגע', לא פורמלי כזה. רצו שהתלמידים ירגישו בכיף במקום. שהתלמידים ירגישו חווית לימוד אחרת - אווירה משוחררת יותר. היה כיף לעשות את העבודה הזו, והיה כיף לשמוע מה שאמרו לנו אחרי שהשלמנו את המלאכה: 'המוצרים שלכם - זה משהו, והעובדים שהרכיבו - הם משהו-משהו'. המון פעמים אנחנו שומעים את זה מלקוחות בסוף העבודה. זה לא מובן מאליו". האם אתם נותנים ללקוחות שלכם לבחור מגוון מוצרים רחב ובאיכויות שונות? "התשובה לכך היא כן החלטי. יש לנו מוצרים יוקרתיים, שאנחנו מביאים מאיטליה, יש 'עממיים' יותר שאנחנו מביאים מטורקיה ויש מוצרי ביניים שאנחנו מביאים מפולין. בהקשר זה חשוב לי להדגיש עוד נקודה: אנחנו לא 'מנחיתים' על הלקוחות שלנו את הקו שלנו או את הדעה המקצועית שלנו. זה נכון שאנחנו ממליצים, אבל הפוסק האחרון הוא הלקוח. אנחנו בסופו של דבר עושים את רצונו". ומה לגבי תחזוקה? יש תקופת אחריות של שנה, אבל אם לקוח שלך מתקשר אחרי אותה תקופה זו ומתלונן על תקלה, האם 'מודלו' לוקחים אחריות על זה? "בעיקרון כן, רק מה? זה עוד לא קרה... אנחנו לא מוכרים ומרכיבים משהו שיתפרק אחרי שנה, שנתיים או חמש שנים. המוצרים שלנו נשמרים לאורך שנים. אבל בהחלט אם לקוח יתקשר כעבור שנים נבוא לסדר לו ללא עולות, ובלבד שהוא תחזק את המוצרים כפי שהדרכנו אותו". לסיכום: אם אתם רוצים שגם העסק שלכם ייראה טוב, יוקרתי ושהלקוחות ירצו לשבת אתכם ולא לעזוב את המקום כמה שיותר מהר; בדיוק כמו ששרים וחברי כנסת לא רוצים לעזוב את אולפן החדשות של ערוץ 12 - זה הזמן להתקשר ל'מודלו' ולהזמין אותם לביקור בעסק שלכם לצורך מידול והתחדשות.

יום אחד אריאל שם-טוב, מנכ"ל המותג 'מודלו', קיבל טלפון מ'חברת החדשות'. הם ביקשו לקבל ממנו הצעת מחיר לריהוט האולפן החדש שלהם, במחיר זול ותוך ביצוע מהיר. התוצאה הייתה מדהימה # אם גם אתם רוצים שמי שמגיע לעסק שלכם ירגיש שם נוח לשבת ולעשות איתכם עסקים, כדאי לכם לשמוע מה יש לאריאל לספר לכם

לפעמים סיפור חיים אחד מקפל בתוכו את כל העקרונות והחזון של עסק מסוים.

לאריאל שם-טוב – מנכ"ל חברת 'מודלו', שנותנת ללקוחות שונים מתחומי עיסוק שונים, פתרונות לעיצוב המשרד – יש סיפור כזה על לקוח מאוד מפורסם שלו: 'חברת החדשות', המוכרת לכל בית בישראל כ'חדשות ערוץ 12'.

"לפני כמה שנים", פותח שם-טוב את עדותו, "התקשרו אלינו, ל'מודלו', אנשי 'חברת החדשות' ואמרו לנו שהם חייבים ריהוט חדש לאולפן החדשות החדש שלהם, כולל מתחם של 24 עמדות כתבים (שאפשר לעיתים לראות אותם מאחורי קיר הזכוכית שנמצא באולפן החדשות). אנשי 'חברת החדשות' אמרו שהם מבקשים שנלך לקראתם בשני תחומים 'שוליים': מחיר העסקה וזמן הביצוע. הריהוט, כך הם הדגישו בפנינו, חייב להיות מורכב בתוך זמן ממש קצר – 18 ימים. וזה לא ריהוט שנמצא במלאי או במחסנים, אלא ריהוט שצריך לייצר במיוחד עבורם. בדיוק כמו שהולכים לחייט ותופרים ללקוח מיוחס חליפה חדשה, שלא קיימת בחנות".

ב'מודלו' ראו אתגר גדול בהזמנה הזו, אבל לפני הכל היו צריכים לתת הצעת מחיר אטרקטיבית. "אנשי 'חברת החדשות' אמרו לנו שההצעה הכי זולה שהם קיבלו הייתה 250 אלף ש"ח", ממשיך שם-טוב. "החלטנו להפתיע אותם. לאחר שערכנו חישוב הצענו להם הצעה זולה הרבה יותר משמעותית – 80 אלף ש"ח".

גם זה מעשה ידי 'מודלו'. עמדות הכתבים שמאחורי אולפן החדשות

מה?! 80 אלף במקום רבע מיליון? מה, אתם כאלה פראיירים?!

שם-טוב: "אנחנו ממש לא פראיירים, אבל גם אין לנו עיניים גדולות. אנחנו לא גרידים. וחוץ מזה שזו גם פרסומת טובה לנו – הפכנו להיות הריהוט המשרדי שהכי הרבה אנשים רואים במדינה, ובכל יום, במשך שנים רבות!"

'חברת החדשות' הגיבה בהתלהבות על ההצעה הכספית המאוד גמישה, אבל חזרה והדגישה שחשוב לה שהם יקבלו גם מוצר איכותי עם לוק יוקרתי. ומעל הכל – שכל זה יהיה מותקן, כאמור, בתוך 18 ימים.

לוח הזמנים הצפוף הזה לא הרתיע אתכם?

"ממש לא. ראינו את זה כאתגר גדול. התייחסנו לזה כאילו פרצה מלחמה לא צפויה ושאנחנו נחושים לנצח אותה. ובאמת יצרנו אב טיפוס לריהוט הזה בנגרייה שלנו, הרכבנו אותו בחנות והזמנו את אנשי 'חברת החדשות' ובראשם המפיק גוסטבו קולינסקי,שיבואו לראות. הם הגיעו, נתנו את האינפוטים שלהם, אבל חוץ מכמה 'רג'קטים' שכמובן יישמנו,  הם ממש התלהבו וחתמו במיידי על ההזמנה".

ואיך עומדים בזמנים עם לקוח כל-כך חשוב ועם עבודה כל-כך מורכבת?

"עם הרבה השתדלות, מקצועיות, עבודה קשה, חריצות ולא פחות חשוב – סייעתא דשמייא. עבדנו כמו מטורפים יום ולילה. לא רק שהכל היה מותקן פיקס ביום ה-18, זה קרה כבר ביום ה-17, כדי לתת זמן לאנשי המחשבים להתקין את כל המערכות הממוחשבות לפני השקת האולפן החדש".

איך היו התגובות של 'חברת החדשות'?

"שמע, הם התלהבו בצורה שלא תאמן. פשוט עפו עלינו. מנכ"ל 'חברת החדשות', אבי וייס, קרא ליונית לוי והציג אותי בפניה ואמר לה שבזכות 'מודלו' הם זכו לשדרוג בלוק של האולפן. ומיד הוא אמר לי לשבת לצידה וצילם אותנו למזכרת.

"כמה שבועות אחרי שהכל הורכב וקיבלנו את התמורה על העבודה שלנו, אני מקבל טלפון מהמפיק גוסטבו, שאומר לי שהם עושים חגיגה קטנה לרגל האולפן החדש ושיהיו שם כל המי-ומו. ושגם הנוכחות שלי חובה, כי מה שעשינו שם מבחינת לוחות הזמנים, איכות המוצר ואיכות ההרכבה – מחייב שגם נציגות של 'מודלו' תגיע. אבל סירבתי. לא הסגנון שלי להידחף לאירועים נוצצים כאלה. תן לי אתגרים מקצועיים ותן לי לעשות את זה בצורה הכי איכותית. זה הערך המוסף של העבודה שלי: לדעת שחוץ מפרנסה, שאני מביא למשפחתי ולמשפחות של העובדים שלי, אני נותן ללקוחות של 'מודלו' את הנשמה ושבשורה התחתונה הם מקבלים מוצרים איכותיים".

מנכ"ל החדשות דיבר בשבח 'מודלו'. אריאל שם-טוב בחברת יונית לוי

#  #  #

אתה יודע, אמרתי לאריאל שם-טוב, סיפור העבודה שעשיתם ב'חברת החדשות' הוא מרתק. הוא נשמע כמו מבצע צבאי: "מלחמת 17 הימים"… אין ספק שהמקרה הזה מלמד הרבה מאוד על 'מודלו', החברה שאתה מנהל, בכל מה שקשור למקצועיות, הליכה לקראת הלקוח בתמחור, עמידה בזמנים והרכבה מקצועית. אבל אנחנו נמצאים בעידן הקורונה, למה שאנשים "יבזבזו" כסף מיותר על שדרוג הריהוט המשרדי שלהם? זה לא מותרות?

"ממש לא מותרות. יש משפט יפה של חז"ל: 'אישה נאה, דירה נאה וכלים נאים מרחיבים דעתו של אדם'. כשמדובר בעסק זה עושה הרבה פעמים את ההבדל בין עסקה ללא עסקה ובין עסקה מצומצמת לעסקה גדולה. יש הבדל אם לקוח נכנס למשרד שהוא מרגיש שם נעים, כי הכל מעוצב ברמה, נקי, הרמוני ומתוקתק או שהוא נכנס למשרד מעופש, שמזכיר יותר משרד ממשלתי מלפני 50 שנה. במשרד היפה נעים לו להימצא. שם הוא קשוב להצעות השונות שנותנים לו ושם יש לו מצב נפשי להוציא כסף ולבצע עסקאות. במשרד המעופש הוא יעשה את הכל, כדי לברוח משם כמה שיותר מהר".

למי אתם פונים?

"למגוון רחב של עסקים: עורכי דין, רואי חשבון, חברות היי-טק, ביו-טכנולוגיה, מערכת החינוך. לא מזמן פנו אלינו מבית ספר מסוים וביקשו ריהוט 'משוגע', לא פורמלי כזה. רצו שהתלמידים ירגישו בכיף במקום. שהתלמידים ירגישו חווית לימוד אחרת – אווירה משוחררת יותר. היה כיף לעשות את העבודה הזו, והיה כיף לשמוע מה שאמרו לנו אחרי שהשלמנו את המלאכה: 'המוצרים שלכם – זה משהו, והעובדים שהרכיבו – הם משהו-משהו'. המון פעמים אנחנו שומעים את זה מלקוחות בסוף העבודה. זה לא מובן מאליו".

האם אתם נותנים ללקוחות שלכם לבחור מגוון מוצרים רחב ובאיכויות שונות?

"התשובה לכך היא כן החלטי. יש לנו מוצרים יוקרתיים, שאנחנו מביאים מאיטליה, יש 'עממיים' יותר שאנחנו מביאים מטורקיה ויש מוצרי ביניים שאנחנו מביאים מפולין. בהקשר זה חשוב לי להדגיש עוד נקודה: אנחנו לא 'מנחיתים' על הלקוחות שלנו את הקו שלנו או את הדעה המקצועית שלנו. זה נכון שאנחנו ממליצים, אבל הפוסק האחרון הוא הלקוח. אנחנו בסופו של דבר עושים את רצונו".

ומה לגבי תחזוקה? יש תקופת אחריות של שנה, אבל אם לקוח שלך מתקשר אחרי אותה תקופה זו ומתלונן על תקלה, האם 'מודלו' לוקחים אחריות על זה?

"בעיקרון כן, רק מה? זה עוד לא קרה… אנחנו לא מוכרים ומרכיבים משהו שיתפרק אחרי שנה, שנתיים או חמש שנים. המוצרים שלנו נשמרים לאורך שנים. אבל בהחלט אם לקוח יתקשר כעבור שנים נבוא לסדר לו ללא עולות, ובלבד שהוא תחזק את המוצרים כפי שהדרכנו אותו".

לסיכום: אם אתם רוצים שגם העסק שלכם ייראה טוב, יוקרתי ושהלקוחות ירצו לשבת אתכם ולא לעזוב את המקום כמה שיותר מהר; בדיוק כמו ששרים וחברי כנסת לא רוצים לעזוב את אולפן החדשות של ערוץ 12 – זה הזמן להתקשר ל'מודלו' ולהזמין אותם לביקור בעסק שלכם לצורך מידול והתחדשות.

תגובות

להשאיר תגובה