מזג האוויר המתקרר, לצד החצב והנחליאלי מסמלים את בא הסתיו, אך הזזת השעון לשעון חורף לא משאירה ספק. החורף מגיע בצעדי ענק, וזה הזמן להתכונן.

ישראל היא מדינה חמה כמעט כל השנה, אך בעונת החורף הקצרה התופעות העוריות בולטות מאוד אל מול מדינות אחרות, שם ההבדל בין היום ללילה לא משמעותי כמו בארץ. אמנם אין לנו "חורף אמיתי" אבל הבדלי הטמפרטורה בין היום לבין הלילה, של בערך 10 מעלות – גורם לעור יבש, סדוק ומתקפל עד כדי דלקות בידיים. לכן, במיוחד בעונה הקרה חשוב להקפיד על תוספת לחות בכל האזורים היבשים החל מהפנים, המרפקים, הידיים ויתר הגוף. כן כן, כולל כפות הרגליים.

ד"ר מוניקה אלמן מומחית לרפואת עור וטיפולים אסתטיים מנהלת רפואית של מכבי אסתטיקה מסמנת את הגורמים ומציעה טיפים מועילים לשמירת חיוניותו של העור גם בתקופה זו

  1. לא לשבת מול תנור חימום, הדבר גורם לפיגמנטציה בפנים, במחשוף וברגליים, בצורת רשת תת עורית בגוון חום שנשאר לאורך זמן. השכבה נוצרת עקב פירוק של תאים וחומרי הפירוק נשארים בעור ולא נעלמים. 

באופן כללי, מומלץ להימנע מישיבה במקומות חמים. סדין חימום במיטה, מפזר חום ליד הרגלים ותנור – כל אלו גורמים לחימום יתר של העור ומעבר לכך – לבעיה של חשמל סטטי המעמיק את הסדקים בעור ובשיער. לכן, כשאנחנו רוצים להעשיר את העור שלנו בלחות, חשוב למרוח סרום להחדרת לחות מוגברת. 

  1. בלבישת בגדים תחתונים/טייצים/גרביים חשוב להקפיד על הרכב בד של 80 אחוז כותנה, דבר המקל על אוורור העור ומניעת היובש.

3.לא לשכוח שגם בימים סגריריים חשוב להפקיד על מסנן קרינה מהשמש המטעה על מנת להגן על העור מפני נזקי השמש.

  1. מומלץ להימנע כמה שאפשר משינה עם גרביים. שינה עם גרביים מומלצת רק לאנשים שסובלים מקור קיצוני בכפור הרגליים עקב שינויי כלי דם ברגליים. עדיף להימנע מלהסתובב עם גרביים או ככפות שנרטבו כי כשיש מאוד רטוב על אזורים יבשים נוצרים באזורים מסוימים בעור סדקים דבר שיכול להוביל לזיהום חיידקים ופיטרתים על העור שלנו.
  2. על מנת למנוע ככל הניתן יובש העור יש למרוח פעמיים ביום באזורים המועדים לפורענות חומרי לחות בעלי מרקם קרמי ופחות על בסיס מים בכדי להעשיר את העור בלחות. בפנים ובצוואר מומלץ למרוח פעמיים ביום סרום עשיר מתחת לקרם הלחות.  
  3. במרפקים, מאחורי האוזניים, באזורי הקרקפת היבשה וכפות הרגליים מומלץ למרוח על בסיס יומי שמן תינוקות שעה לפני הרחצה, ולאחר הרחצה קרם לחות, דבר המעניק תחושת  רכות לעור ומפחית את יצירת היובש. 
  4. מומלץ לעשות שימוש יומיומי במים טרמליים על מנת להעשיר את העור ולשמור על רעננותו. כדאי לשמור בקירור ולרסס פעמיים ביום. ניתן לרסס גם על איפור על מנת לקבע אותו.
  5. חשוב להקפיד על שימוש במים פושרים ברחיצת הפנים ומקלחות משום שמים פושרים מאוד מתונים לעומת מים חמים שמרחיבים את כלי הדם וגורמים ליובש ניכר.
  6. יש להקפיד על שתיית מים. בעונה הקרה יש נטייה לשתות פחות כיוון שאנו לא מרגישים צורך לשתות כ"כ הרבה. עם זאת, חשוב להקפיד על שתיית 2 ליטר מים ביום. המים חשובים הן לעור הפנים שלנו והן לבריאות הכללית שלנו.
  7. בחורף כדאי להימנע מבדים סינטטיים מכיוון שהם אוגרים חום ובשינויי הטמפרטורה נוצר חשמל סטטי היוצר שבירת שיער וסדקים בעור.

תגובות

להשאיר תגובה