סופרגז אנרגיה מקבוצת אלקו, ציינה אירוע חגיגי במיוחד לרגל השקת תחנה תדלוק ראשונה מסוגה בהשקעה של מיליוני שקלים, אשר תספק גז טבעי דחוס עבור עשרות אוטובוסים של חברת סופרבוס בעיר הבירה וסביבתה וצפויה להוריד את רמות זיהום האוויר בירושלים בצורה ניכרת. בעקבות המהלך, ירושלים תהפוך לעיר ירוקה מבחינת זיהום אוויר, מאחר והגז הטבעי הדחוס נחשב למזהם פחות בצורה משמעותית ביחס לאוטובוסי דיזל (סולר) שעדיין תופסים נתח שוק של מעל 90% בתחבורה הציבורית. פרויקט זה מצטרף לפעילות של סופרגז אנרגיה בתחום הגז הטבעי לתחבורה, אשר אחראית על אספקתו למאות אוטובוסים ברחבי ישראל.

באירוע החגיגי, שהתקיים לרגל השקת תחנת התדלוק, השתתפו: ראש העיר ירושלים מר משה ליאון, מנכ"ל משרד האנרגיה מר ליאור שילת, כפיר נבון מנכ"ל סופרגז אנרגיה, עמית פרגמנט סמנכ"ל פיתוח עסקי בסופרגז אנרגיה, אלי ודני בליליוס בעלים של סופרבוס, צחי נווה מנכ"ל סופרבוס ועוד

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "זהו חלום שהופך למציאות. אני מברך את חברת סופרבוס, את דני ואלי בליליוס, בוני ירושלים, והאורחים הנכבדים. ירושלים מובילה את החדשנות במדינה, גם בתחבורה ובאנרגיה הירוקה. התחבורה הציבורית היא אבן יסוד לקידום העיר וצמצום הגודש בכבישים. כל מי שירצה להגיע בזמן ליעדו, תהיה לו אופציה מועדפת, תחבורה ציבורית. אני מודע לתקופה המאתגרת בה אנו נמצאים בבניית התשתיות. התקופה הזו תחלוף בשנתיים שלש הקרובות, ואז המציאות פשוט תשתנה. סופרבוס הם חלק משמעותי במהפכת התחבורה הציבורית בעיר, יחד עם שתי הזכייניות הנוספות, יגדילו את כמות הנוסעים מאד, ויפחיתו את הפקקים. הפעלת האוטובוסים באנרגיה ירוקה היא פשוט נדרשת, דוגמת סופרבוס המפעילה בגז.

'ירוק עולה' אנו הופכים לירוקים וחדשניים גם בזה.  אני מאחל לכולנו להמשיך ולהתמלא בסיפוק אדיר במה שאנו עושים לירושלים."

לדברי עמית פרגמנט סמנכ"ל פיתוח עסקי בסופרגז אנרגיה: "אנו הופכים את הגז הטבעי הדחוס לנגיש כבר היום, לתועלת החברות וכמובן גם לתועלת הסביבה ומשתמשי הקצה. אנו צופים כי בשנים הקרובות מהפכת הגז הטבעי לתחבורה תמשיך לצבור תאוצה בערים נוספות. מדובר על פתרון זמין ומיידי שמייצר ערך כלכלי וסביבתי רב וסופרגז אנרגיה תמשיך לפעול למימוש הזדמנויות בתחום זה. כחברה חלוצה בתחום הגז הטבעי לתעשייה ולחבורה, שמנו לעצמנו מטרה להוביל את החדרת השימוש בגז טבעי בישראל. לשם כך אנו עושים מאמצים גדולים להרחבת השימוש בגז טבעי למגזר התחבורה בישראל בהשקעה של עשרות מיליוני ₪. מדינת ישראל צריכה לאמץ יותר את השימוש בגז טבעי לתחבורה באופן מיידי, כי הוא הפתרון הנכון לטווח הקצר אם רוצים להפחית באופן מיידי את רמות זיהום האוויר בתוך הערים.

תגובות

להשאיר תגובה