ביום חמישי האחרון נפתח מחזור א’ של תכנית רשותית חדשה להכשרת מורים ומורות – שיתוף פעולה בין מכון כרם לחינוך הומניסטי-יהודי, התיכון לאמנויות בירושלים, מנהל חינוך ירושלים (ביתא מחנכים) ומשרד החינוך.
התכנית, הפועלת תחת הכותרת “הוראה כאמנות, חינוך כיצירה”, נועדה לתת מענה לאחת הסוגיות הבוערות של מערכת החינוך בישראל – המחסור בכוח אדם איכותי בהוראה והנשירה הגבוהה של מורים צעירים בשנותיהם הראשונות.
במרכז היוזמה עומדת תפיסה חדשנית של הכשרה אקולוגית למורים, השוברת את ההפרדה בין מוסדות ההכשרה לבין בתי הספר. במקום זאת, ההכשרה מתקיימת בתוך מרחב בית הספר עצמו, בשילוב ליווי אקדמי ולמידה דיאלוגית במכון כרם.
המשתתפים בתכנית – בעלי תואר ראשון או לקראת סיומו – ילמדו במתכונת דו-שנתית הכוללת יום לימודים והתנסות מעשית בתיכון לאמנויות ויום נוסף של לימודים עיוניים במכון כרם. דגש מיוחד יושם על שילוב בין תיאוריה לפרקטיקה, חיזוק זהות חינוכית-הומניסטית ויהודית-דמוקרטית, ופיתוח מיומנויות בינאישיות וניהול כיתה.
התכנית מיועדת להכשרת מורים לחינוך הממלכתי-עברי בתחומי הדעת ההומניסטיים והאמנותיים, והמשתתפים בה יזכו במלגת שכר לימוד מלאה.
מנהל התיכון לאמנויות בירושלים, תומר בליטי-דגן, אמר: “הוראה בעיניי היא אחת מצורות האמנות הגבוהות ביותר. היא דורשת הקשבה, יצירתיות, ויכולת לראות את האדם שמולך. השותפות בין התיכון לאמנויות, משרד החינוך, מכון כרם ומנהל החינוך מאפשרת לנו לטפח דור חדש של מורים שמבינים את ההוראה לא רק כעיסוק מקצועי, אלא כמעשה של תרבות ויצירה.”
צילום: מיכל טל אל











