גן החיות התנ"כי בירושלים הוא גן החיות הראשון בארץ בו יוצבו לוחות תקשורת להנגשת חוויית הביקור לילדים ומבוגרים המתמודדים עם קשיי דיבור. הפרויקט הוא יוזמה משותפת עם מש"י – המרכז המוביל בארץ לחינוך ושיקום ילדים ונוער, שפיתח את הלוחות הייחודיים לאתר. לוחות התקשורת בגן החיות התנ"כי כוללים אף תוספת חדשנית וייחודית – ברקוד לסריקה המוביל לאזור המונגש באתר של גן החיות ובו לוחות התקשורת. כך, ניתן יהיה לצפות בלוחות התקשורת על גבי כל סמארטפון או אייפד אישי במהלך כל הביקור בגן החיות.

משה לאון, ראש עיריית ירושלים, שהגיע לחנוך את לוחות התקשורת אמר– "לוחות התקשורת שהוצבו כעת בגן החיות התנכ"י הן סנונית ראשונה של פרויקט רישות העיר באמצעי תקשורת תומכת וחליפית של מש"י להנגשת כלל מתקני העיר לכולם. יישר כח על העשייה הברוכה״.

ארבעה לוחות תקשורת הוצבו בנקודות המרכזיות והפופולריות ביותר בגן החיות התנ"כי, וביניהן: הכניסה לגן החיות, תצוגת הפילים, תצוגת האריות ו"בית חי" – בו מתקיימות פעילויות רבות לילדים. בקרוב תורחב הפעילות גם לאקווריום ישראל.

הלוחות עצמם פותחו ע״י הצוות המקצועי של מש״י לתקשורת תומכת וחליפית (תת״ח), כך שיתאימו במיוחד לחוויית הביקור בגן החיות. הם מציגים אוסף סמלים ייעודי של חיות, צרכים ורגשות, המותאמים לחוויית המפגש עם בעלי חיים, לבילוי מחוץ לבית ולמעבר בין האזורים והתצוגות ברחבי האתר. לדוגמה: סמלים המביעים תחושות כמו "קר לי", "אני מפחד", "אני רעב", "כיף לי" ועוד.

לוחות אלו מהווים חלק מהמערך התומך בתקשורת חליפית ותומכת (תת״ח), ומיועדים לאלו המתקשים בדיבור – הן כתחליף מלא והן כתמיכה בקשיים ברמות שונות.

תגובות

להשאיר תגובה