מראה צעיר – מיתוסים שגויים על הרמת פנים מאת ד"ר ליאור לייבו, מומחה לרפואה פלסטית ואסתטית

כיום, רבים מאיתנו רוצים לשמור או להחזיר לפנים את המראה הצעיר והרענן. רוצים – אבל חוששים, מבולבלים משפע האפשרויות הקיימות ומושפעים מהרשתות החברתיות, שיכולות להציג מראות מלאכותיים או לא טבעיים ובעיקר – לא ברי השגה. לפני שנכנסים לעולם זה, חשוב להבין את האפשרויות הקיימות, את היתרונות והחסרונות שלהן, כמו גם את המיתוסים השגויים שמקיפים את הנושא.

הליך מוצלח הוא כזה שלא מאפשר להבחין כי המטופל ביצע אחד כזה. מראה טבעי, ששומר על המימיקות בפנים, שומר על פרופורציה ומאפשר למטופל להביט במראה ולפגוש את עצמו כפי שהיה לפני כעשור, זה הסימן להצלחה עבורי כמנתח פלסטי  חשוב להבין שלכל טיפול יש את היכולות שלו, אך השיקול שצריך להנחות אותנו, גם כמטופלים ובעיקר אותנו כאנשי המקצוע, הוא שמירה על מראה טבעי, שמתאים למבנה הפנים הקיים ולא משנה את הפנים של המטופל, אלא רק מחזיר אותו למראה שהיה קיים כעשור אחורה. 

הרמת פנים היא אחת מהפרוצדורות האסתטיות הפופולריות ביותר בשנים האחרונות, הודות לתוצאות המשמעותיות שלה, להשפעתה לטווח ארוך וליכולת להתאים אותה באופן אישי לכל מטופל, בהתאם לצרכים ולציפיות שלו. עם העלייה בפופולריות של ההליך ובביקוש הגובר אליו, התפתחו סביבו שאלות רבות ומיתוסים שגויים. הנה כמה מהם:

"הרמת פנים מתאימה רק לגילאים מבוגרים" 

לא נכון – רפיון ונפילה של עור היא תהליך טבעי שמתרחש עם השנים, אך ישנם גורמים שונים שיכולים להאיץ את התהליך, כגון גנטיקה, חשיפה לשמש, עישון, מתח נפשי ותזונה לא מאוזנת.

בנוסף, ירידה במשקל (כגון לאחר ניתוחים, זריקות הרזיה ודיאטות קיצוניות) יכולה להוביל לשינויים במבנה הפנים ולרפיון עור. כשמדובר בירידה קלה, ניתן להחזיר נפח ע"י הזרקה של חומצה היאלרונית לחלק המרכזי של הפנים. אך כשמדובר בירידה משמעותית המשקל, השפעתה ניכרת בכל איזור הפנים והצוואר ויכולה להתבטא בעור עודף. במצבים כאלה, הזרקות אינן מספיקות או לחילופין מקנות מראה לא טבעי. ולכן הרמת פנים מהווה אופציה נהדרת לשמור על מראה טבעי והרמוניה של כל הפנים.

"הרמת פנים היא פתרון קבוע"

לא נכון – הרמת פנים היא הליך כירורגי שמטרתו להעניק מראה צעיר ורענן על ידי מתיחת עור הפנים, הסרת עודפי עור והדגשת קווי מתאר של הפנים, אך הוא אינו עוצר את תהליך הזדקנות הטבעי. אין שום פתרון קבוע, אך מכל האופציות הטיפוליות הקיימות, התוצאות של הליך מתיחת פנים, נשמרות לאורך הזמן הרב ביותר. תוחלת החיים של התוצאות תלויה בגורמים שונים, כולל גנטיקה, אורח חיים והקפדה על שגרת טיפוח. 

"הרמת פנים יוצרת מראה מעוות של הפנים"

לא נכון – בעבר הרחוק, ההליך התמקד במתיחת עור הפנים בלבד, מה שהוביל לשינויים קיצוניים במראה, כמו שינוי במבנה הפה והעיניים. מדובר הייתה בגישה שטיפלה בעיקר בשכבת העור החיצונית מבלי להתייחס לרקמות העמוקות, דבר שיכול היה לגרום לתוצאה לא טבעית. כיום, עם השיטות המתקדמות והחדשניות, מתיחת הפנים היא בעצם הרמת פנים, שמתמקדת גם ברקמות העמוקות. תהליך זה מתבצע בצורה מדויקת, כך שמרימים את מה שנפל מבלי לשנות את תווי הפנים הטבעיים. כתוצאה מכך, תוצאות ההליך הן הרבה יותר טבעיות ומאפשרות להחזיר לעור את המראה הצעיר והרענן, תוך שמירה על המראה האישי. 

"הרמת פנים כרוכה בניתוח כואב מאוד" 

לא נכון – כולם בשלב מסויים בחיים נחתכו באצבע ע"י סכין מטבח. ברוב האנשים הכאב מורגש למספר דקות ולאחר מכן שוכחים. כך גם הרמת פנים. הניתוח עצמו אינו כואב ונעשה בהרדמה מלאה המבוצעת ע"י אנשי מקצוע מנוסים. לאחר הניתוח צפויה תחושת אי נוחות בתנועת הצוואר אשר חולפת לאחר מספר ימים,  לצד נפיחות משמעותית, אשר יורדת לאחר כשבוע עד 10 ימים.

"כולם יראו את ההשפעה של הניתוח" 

אני תמיד אומר שהסימן שלי להצלחה הוא "להרגיש בלי ולהיות עם". ניתוח מוצלח מאפשר למטופלים להראות צעירים לפחות בעשור, אבל ללא שינוי בהבעות הפנים. במסגרת ההליך  מרימים את הרקמות שנפלו כדי להשיב נפחים באזור הלחיים וליצור קו לסת מוגדר  וצוואר מתוח. הכישרון והניסיון של המנתח הם המפתח להבטחת תוצאה הרמונית, שתשמור על תווי הפנים האישיים של המטופל, מבלי שניתן להבחין כי עבר תחת סכין המנתח. 

"הרמת פנים פותרת בעיות עור".

לא נכון – מהות הרמת פנים הינה להיפטר מעודפי עור אשר גרמים לצניחה של קו הלסת (מראה ה"בולדוג") ואובדן הצוואר הברבורי. הרמת פנים אינה מותחת את העור ומעלימה קמטים. ניתן לדמות את עור הפנים שלנו לבד קורדרוי, ניתן למתוח את הבד, אבל לא ניתן להעלים את הקפלים הקטנים. כך גם עור הפנים, הקמטוטים הקטנים ישארו!! כדאי לטפל באיכות העור, ניתן לשלב את הניתוח עם פילינג עמוק או בינוני. לכן במהלך הייעוץ המקדים חשוב לדבר עם הרופא על מה שמפריע בעור הפנים – צניחת העור בצוואר וקו הלסת, או הקמטוטים בפנים, ובהתאם לכך לבחור את הפרוצדורה המתאימה. 

תוצאות הניתוח נראות מיידית

לא נכון – ניתן לראות את תוצאות הניתוח כבר מספר ימים לאחר הניתוח, אך יש לקחת בחשבון שהניתוח כרוך בזמן החלמה, עד שהסימנים הכחולים נספגים, והבצקות יורדות. לאחר מספר שבועות ניתן להתאפר ולהנות מהתוצאה לטווח זמן ארוך, ולרוב ללא טיפולים נוספים פרט לשימור איכות העור ובכך לסייע לאריכות התוצאה.

"הרמת פנים מתאימה לכל אחת"

לא נכון – על אף שהרמת פנים היא פרוצדורה בטוחה, היא אינה מתאימה לכל אחד. חשוב להעריך את מצב הבריאות הכללי של המטופל ואת הרקע הרפואי. לחץ דם לא מאוזן, נטילת מדללי דם או עישון מהווים התוויה נגד ביצוע ניתוח. יש גם לוודא שהעור גמיש מספיק כדי לאפשר מתיחה אפקטיבית ואינו סובל מנגעים חריגים או מחלות עור.

אך מעל לכל. הדבר החשוב ביותר הוא תיאום ציפיות – לא ניתן לשנות או להחליף את הפנים, לרוב מה שהיה לפני עשור כך, יהיה לאחר הניתוח. חשוב לקיים שיח פתוח בין המטופל לרופא המנתח, על מנת לשקף את מה שצפוי בתום ההליך ולמנוע אכזבות

"רק נשים מבצעות הרמת פנים"

לא נכון – הביקוש לטיפולים ניתוחיים אסתטיים במגמת עלייה בקרב המגזר הגברי, בעיקר הליכים של מתיחת פנים והרמת עפעפיים. ובעצם, למה לא?? כמו נשים, גם גברים מתמודדים עם תהליכי הזדקנות, כמו רפיון העור, קמטים ושינויים במבנה הפנים. העלייה במודעת האסתטית העניקה לגיטימציה חברתית לניתוחים אסתטיים גם בקרב גברים. 

הליך הרמת פנים אצל גברים מתבצע באופן שונה מאשר אצל נשים, כאשר המטרה היא לחדד את קו הלסת ולהקנות מראה טרפזי וגברי ולא להוסיף נפחים באזור הלחיים, מה שמעניק מראה נשי יותר. גם הצלקת ממוקמת קדמית לאוזן, על קו הזקן, על מנת למנוע צמיחתו לתוך האוזן. 

הרצון במראה צעיר הוא תופעה טבעית, אך חשוב לגשת להליכים אסתטיים בכובד ראש. חשוב לזכור שהמראה החיצוני הוא רק חלק מהזהות האישית שלנו, והשקפת עולם חיובית על עצמנו היא לא פחות חשובה. פיזור מיתוסים שגויים תורם לקבלת החלטה מושכלת. בחירה במנתח פלסטי מומחה. המקיים שיח פתוח על האפשרויות הקיימות, היתרונות והחסרונות והתוצאה הצפויה אל מול הציפיות הוא חיוני על מנת להבטיח שביעות רצון לשני הצדדים. 

תגובות

להשאיר תגובה